Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

VW uvádí elektrododávky ABT e-Transporter a e-Caddy

24.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volkswagen se připravuje na elektrickou budoucnost také dvojicí nových elektrických dodávek ABT e-Transporter a ABT e-Caddy. Aby toho nebylo málo, uvádí také elektrickou doručovací tříkolku Cargo e-Bike.
Elektromobilita se blíží mílovými kroky a automobilka Volkswagen chce být připravena. Představila tak několik nových dodávek, mezi nimiž byl i elektrický koncept I.D. Buzz Cargo. Zatímco ten se představí až v roce 2021, mnohem blíže k reálné výrobě mají jiné elektrické novinky. Např. Volkswagen ABT e-Caddy se objeví už v polovině příštího roku. Ten by měl najít využití především v taxislužbách.
 
Volkswagen ABT e-Caddy
 
Je postaven na základě vozu Caddy Maxi s rozvorem prodlouženým o 320 mm, takže nabídne místo pro 5 osob a spoustu zavazadel. Díky elektrickému pohonu pak bude moci jezdit bezproblémově po městech i tam, kde se poslední dobou zakazují dieselové motory. Jeho elektromotor nabídne rozumný maximální výkon 82 kW a maximální rychlost vozu je omezena na 120 km/h. O přenos na přední kola se stará jednostupňová převodovka.
 
O ukládání elektrické energie se stará 37,3kWh akumulátor, který má dle starší (a dosti nereálné) normy NEDC vydržet na ujetí 220 kilometrů. Osobně bych viděl reálný dojezd spíše někde kolem 160 kilometrů (+/- 10 km). Při 7,2kW nabíjení se akumulátor nabije za méně než 6 hodin. Rychlonabíjením se 40 kW by pak 80 % mělo být nabito za méně než 50 minut. Užitková verze pak pojme 4,2 m3 nákladu při užitečné hmotnosti 635 kilogramů.
 
Volkswagen ABT e-Transporter
 
Druhou novinkou je ABT e-Transporter. I zde budou možné různé konfigurace vozu od klasické dodávky přes šestímístné kombinované vozy až po vícemístné vozy, které opět mohou sloužit např. jako vozy taxislužby. Základní verze má mít stejný 37,3kWh akumulátor jako e-Caddy, jeho dojezd se ale dle normy NEDC snížil na 208 kilometrů. Bude možné si ale zakoupit i verzi s dvakrát tak velkou 74,6kWh baterií, což prodlouží dojezd na 400 kilometrů (opět jen papírově dle nepříliš přesné zastaralé normy, v reálu spíše tak o čtvrtinu, možná i třetinu méně). Doby nabíjení jsou shodné s e-Caddy pro základní verzi. Varianta se dvěma bateriemi bude logicky potřebovat dvakrát tak delší čas.
 
I tento model má maximální rychlost omezenou na 120 km/h. Je postaven na základě Transporteru s delším 3400mm rozvorem, délkou 5406 mm a pojme až 6,7 m3 nákladu. Maximální hmotnost vozu může být 3200 kilogramů, což znamená, že zatímco verze s jednou baterií nabídne solidní užitečnou hmotnost 1050 kilogramů, varianta s větším akumulátorem uveze už jen 750 kilogramů.
 
Volkswagen Cargo e-Bike
 
Zajímavostí je i doručovací tříkolka Cargo e-Bike. Ta má malý 250W elektromotor, který může "cyklistovi" pomoci s rozvozem. Dosahuje maximálně rychlosti 25 km/h a při 500Wh akumulátoru se lze těšit na dojezd až 100 kilometrů. Doručovací tříkolka je 2060 mm dlouhá, na šířku má 850 mm (aby se vešla do 900mm dveří) a je 1100 mm vysoká (po řídítka). Samotná váží 40 kilogramů a s doručovatelem může vážit maximálně 210 kilogramů (odveze tak až okolo 100 kilogramů náklady podle hmotnosti doručovatele). Počítá se maximálně se zhruba 0,5 m3 nákladu. Výroba by měla začít v blízké budoucnosti.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama