Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Volkswagen I.D. Buzz Cargo, dodávka s 550km dojezdem

22.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volkswagen se připravuje na elektrickou budoucnost a jedním z konceptů pro blízkou budoucnost je I.D. Buzz Cargo. Tato dodávka bude mít až 550km dojezd a solární panely na střeše.
Volkswagen uvádí nové koncepty elektrických vozidel, protože potřebuje dohnat ostatní automobilky, které jsou někdy přeci jen o něco dál. Na rok 2022 už před časem ohlásil elektrický mikrobus I.D. Buzz, nicméně nyní ukázal i jeho užitkovou variantu I.D. Buzz Cargo. Ta bude o trochu delší, zadní převis se totiž prodloužil o 106 mm. Celková délka vozu tak činí 5048 mm, šířka je 1976 mm a výška se zastavila na 1963 mm. Rozvor nové dodávky činí 3300 milimetrů.
 
Volkswagen I.D. Buzz Cargo
 
Vozidlo bude mít elektrický motor o výkonu přes 145 kW pohánějící zadní kola (I.D. Buzz je čtyřkolka), přičemž energie bude ukládána v akumulátorech různých velikostí. Zákazník tak bude mít na výběr od 48 kWh až do 111 kWh, což postačí na dojezd 330 až 550 kilometrů dle výrobce (330 km u 48kWh akumulátoru mi nicméně přijde být moc optimistické, byť se mluví o realističtější normě WLTP). Pokud bude depo nabíjet vozy každý den (např. přes noc), měli by si zákazníci vystačit se základní variantou.
 
Volkswagen I.D. Buzz Cargo
 
I.D. Buzz Cargo podporuje rychlé 150kW nabíjení, takže i v případě největšího akumulátoru nabijete 80 % kapacity zhruba do půl hodiny. Samozřejmostí je i podpora pomalejšího 11kW nabíjení. Na střeše automobilu je ještě solární panel, který by měl denně dodat energii až na zhruba 15 kilometrů. To zhruba odpovídá našim výpočtům ve studii, kde jsme se zabývali solárními auty. Tehdy jsme došli ke zhruba 8 kilometrům denně v průměru za celý rok (tedy i se zimou a špatným počasím, vrcholná hodnota by byla vyšší).
 
Dodávka by měla nabídnout autonomní řízení úrovně 4, což je už téměř plná autonomie. Uvnitř jsou tři sedadla, přičemž to prostřední lze sklopit a vytvořit tak prostor třeba pro notebook. Sedadlo řidiče pak lze natočit o 15° směrem k tomuto "stolku". Volant lze při autonomním řízení zasunout blíže k přístrojové desce, čímž vznikne více prostoru. Dodávka by se měla objevit ještě o rok dříve než mikrobus, tedy v roce 2021.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama