Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge

4.3.2021, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volvo má velké plány. Od roku 2030 se chce mít ve výrobním programu už jen elektromobily. Pro začátek to po SUV XC40 Recharge zkouší s čistě elektrickým modelem, crossoverem C40 Recharge.
Společnost Volvo výrazně směřuje k elektromobilitě a v roce 2030 chce mít ve výrobním programu už jen elektromobily. Naopak stejně jako většina firem (např. i Scania) nevidí moc smysl ve vodíku a obává se jeho dostupnosti. Volvo chce mít do roku 2025 polovinu prodejů tvořenou čistě elektrickými vozidly a zbývající polovinu pak různými formami hybridů. Toho by měla automobilka dosáhnout pomocí již známého SUV XC40 Recharge a nově také modelem C40 Recharge.
 
Volvo C40 Recharge
 
V tomto případě půjde o crossover s rozměry 4431×2035×1582 mm (šířka včetně zrcátek). Nepůjde tak sice o obří vůz, přesto je ale nutné počítat s vysokou pohotovostní hmotností 2185 kg, za což může především 78kWh akumulátor (využívá se 75 kWh). Ten lze nabíjet 11 kW při AC nabíjení a 150 kW při DC. Zatímco v USA bude udáván dojezd 210 mil (338 km), evropská norma WLTP (a to je přesnější než NEDC) uvádí 420 km. C40 Recharge umožní táhnout i přívěs s hmotností do 1800 kg.
 
Volvo C40 Recharge
 
Auto má dva elektromotory o celkovém výkonu 300 kW (408 koní) při 4350-13900 ot./min. a točivý moment 660 Nm při 4350 ot./min. Maximálně se rozjede na 180 km/h (elektronicky omezeno) a z 0 na 100 km/h to má zvládnout za 4,9 sekundy. Najdeme tu zavazadlový prostor o objemu 413 litrů, vepředu pak je ještě jeden se 31 litry.
 
Volvo C40 Recharge
 
C40 Recharge bude mít interiér plně bez jakékoli zvířecí kůže. Infotainment je založen na službách Googlu a nabídne tak zabudované Mapy, Asistenta nebo Play Store. OTA aktualizace zajistí průběžné zlepšování vlastnosti vozu, např. i dojezdu. Z plánů do budoucna můžeme zmínit i to, že elektrická auta se budou prodávat výhradně online, dealeři tak budou sloužit více k servisní péči než k samotnému prodeji.
 
Volvo také plánuje vypustit z nabídky sedany a kombíky, resp. je v dohledné době znatelně omezovat. Není divu, když spousta lidí chce SUV a crossovery. Pro zajímavost, modely S90/V90 zaznamenaly v roce 2018 v EU a USA prodej celkem zhruba 64 tisíc vozů, ale loni to bylo už jen 26 tisíc kusů. Naopak prodeje XC40 ve stejném období stouply ze 60 na 134 tisíc kusů. SUV tvoří 75 % prodejů značky.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama