www.svetmobilne.cz
>
>

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů
, , aktualita
Automobilka Volkswagen to s elektromobily myslí dost vážně a opět ukázala koncept zajímavého autonomního robota, který je určen pro nabíjení elektromobilů. Není tak nutno tahat kabely ke každému parkovacímu místu zvlášť.
K oblíbeným
reklama
Jednou z často zmiňovaných výtek proti rozšiřování elektromobility je nákladné budování infrastruktury a její nynější i budoucí absence. Automobilka Volkswagen se tomuto problému věnuje už nějakou dobu a např. v USA buduje síť rychlonabíječek Electrify America. Tím to ale zdaleka nekončí. VW totiž řeší i nabíjení tam, kde ještě nejsou dráty ke každému parkovacímu místu. Jednou z možností jsou mobilní nabíječky, které mohou navíc využívat vyřazených akumulátorů z bývalých elektromobilů (čímž oddálí jejich recyklaci), takže nabíjecí stanici lze dovézt a postavit v podstatě kdekoli a kdykoli. Jen je potřeba se postarat o výměnu a nabití vybitých nabíječek a samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že tato "powerbanka" do celého systému zanáší další nabíjecí ztráty navíc a zbytečně zvyšuje množství elektrické energie, které je nutno vyrobit. Podobně je na tom i nyní představené řešení, autonomní nabíjecí roboti pro elektromobily.
 
Nabíjecí robot Volkswagen
 
Vše funguje tak, že se celé řešení skládá ze dvou částí. Jednou je samotný autonomní robot, který je na zavolání schopen dojet k elektromobilu (např. v podzemní garáži), otevřít si víčko a připojit nabíjecí kabel, stejně jako ho po ukončení nabíjení odpojit. Druhou částí je samotný akumulátor. Ten je ve formě vozíku, aby se dal snadno dopravovat. Robot tak při přijetí požadavku na nabití vyjede z doku, přijede k akumulátorovému vozíku, který se nabíjel, a akumulátor doveze k elektromobilu. Tam ho připojí k vozu a vrátí se zpět.
 
 
Jeden robot tak může obsloužit více aut, ke kterým připojí více akumulátorů. Uživatel se tak nemusí zatěžovat s ručním připojováním kabelu (které je často výtkou proti elektromobilitě), ale jen v aplikaci zvolí, kolik chce nabít, a inteligentní systém se už o vše postará díky komunikaci V2X (Car-to-X, Vehicle-to-X). Aby to ale mohlo v budoucnu opravdu fungovat, bude potřeba jednotného systému komunikace napříč automobilovými koncerny, ať už jde o SW nebo HW záležitosti.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
J.D. Power: většina majitelů elektromobilů už chce zůstat u EV J.D. Power: většina majitelů elektromobilů už chce zůstat u EV
J.D. Power provedl studii pod názvem U.S. Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership Study, která zjišťovala, jak jsou majitelé elektromobilů spokojeni se svými vozy. Většina chce už u elektromobility zůstat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Čína ukázala maglev, který pojede 620 km/h Čína ukázala maglev, který pojede 620 km/h
Čína je jednou z mála zemí, která provozuje vlaky typu maglev. Ty dosud jezdí rychlostí maximálně 430 km/h. Ve vývoji jsou ale ještě rychlejší verze a byl představen prototyp, který by měl vyvinout až 620 km/h.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
LG zvažuje odchod z trhu se smartphony, divizi se dlouhodobě nedaří LG zvažuje odchod z trhu se smartphony, divizi se dlouhodobě nedaří
Společnosti LG se na trhu se smartphony dlouhodobě nedaří. Ztráty dosáhly za posledních pár let miliard dolarů a tržní podíl je dost nízký. Firma tak zvažuje, že se smartphony skončí a nebude se dál trápit.
24.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan
Elektromobil Porsche Taycan půjde sehnat ještě levněji než doposud. Německá automobilka totiž představila základní model s pohonem zadních kol, jehož cena se totiž dostane na pouhých 80 tisíc USD.
23.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQA: nový kompaktní crossover čistě na elektřinu Mercedes-Benz EQA: nový kompaktní crossover čistě na elektřinu
Mercedes-Benz pokračuje v elektromobilové ofenzivě a představuje nový kompaktní crossover EQA. Ten se bude nejprve nabízet ve verzi s dojezdem 426 km, ale chystají se i další s větším akumulátorem nebo dvojicí elektromotorů.
23.1.2021, aktualita, Milan Šurkala