www.svetmobilne.cz
>
>

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů
, , aktualita
Automobilka Volkswagen to s elektromobily myslí dost vážně a opět ukázala koncept zajímavého autonomního robota, který je určen pro nabíjení elektromobilů. Není tak nutno tahat kabely ke každému parkovacímu místu zvlášť.
K oblíbeným
reklama
Jednou z často zmiňovaných výtek proti rozšiřování elektromobility je nákladné budování infrastruktury a její nynější i budoucí absence. Automobilka Volkswagen se tomuto problému věnuje už nějakou dobu a např. v USA buduje síť rychlonabíječek Electrify America. Tím to ale zdaleka nekončí. VW totiž řeší i nabíjení tam, kde ještě nejsou dráty ke každému parkovacímu místu. Jednou z možností jsou mobilní nabíječky, které mohou navíc využívat vyřazených akumulátorů z bývalých elektromobilů (čímž oddálí jejich recyklaci), takže nabíjecí stanici lze dovézt a postavit v podstatě kdekoli a kdykoli. Jen je potřeba se postarat o výměnu a nabití vybitých nabíječek a samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že tato "powerbanka" do celého systému zanáší další nabíjecí ztráty navíc a zbytečně zvyšuje množství elektrické energie, které je nutno vyrobit. Podobně je na tom i nyní představené řešení, autonomní nabíjecí roboti pro elektromobily.
 
Nabíjecí robot Volkswagen
 
Vše funguje tak, že se celé řešení skládá ze dvou částí. Jednou je samotný autonomní robot, který je na zavolání schopen dojet k elektromobilu (např. v podzemní garáži), otevřít si víčko a připojit nabíjecí kabel, stejně jako ho po ukončení nabíjení odpojit. Druhou částí je samotný akumulátor. Ten je ve formě vozíku, aby se dal snadno dopravovat. Robot tak při přijetí požadavku na nabití vyjede z doku, přijede k akumulátorovému vozíku, který se nabíjel, a akumulátor doveze k elektromobilu. Tam ho připojí k vozu a vrátí se zpět.
 
 
Jeden robot tak může obsloužit více aut, ke kterým připojí více akumulátorů. Uživatel se tak nemusí zatěžovat s ručním připojováním kabelu (které je často výtkou proti elektromobilitě), ale jen v aplikaci zvolí, kolik chce nabít, a inteligentní systém se už o vše postará díky komunikaci V2X (Car-to-X, Vehicle-to-X). Aby to ale mohlo v budoucnu opravdu fungovat, bude potřeba jednotného systému komunikace napříč automobilovými koncerny, ať už jde o SW nebo HW záležitosti.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře