Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů

29.12.2020, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volkswagen to s elektromobily myslí dost vážně a opět ukázala koncept zajímavého autonomního robota, který je určen pro nabíjení elektromobilů. Není tak nutno tahat kabely ke každému parkovacímu místu zvlášť.
Jednou z často zmiňovaných výtek proti rozšiřování elektromobility je nákladné budování infrastruktury a její nynější i budoucí absence. Automobilka Volkswagen se tomuto problému věnuje už nějakou dobu a např. v USA buduje síť rychlonabíječek Electrify America. Tím to ale zdaleka nekončí. VW totiž řeší i nabíjení tam, kde ještě nejsou dráty ke každému parkovacímu místu. Jednou z možností jsou mobilní nabíječky, které mohou navíc využívat vyřazených akumulátorů z bývalých elektromobilů (čímž oddálí jejich recyklaci), takže nabíjecí stanici lze dovézt a postavit v podstatě kdekoli a kdykoli. Jen je potřeba se postarat o výměnu a nabití vybitých nabíječek a samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že tato "powerbanka" do celého systému zanáší další nabíjecí ztráty navíc a zbytečně zvyšuje množství elektrické energie, které je nutno vyrobit. Podobně je na tom i nyní představené řešení, autonomní nabíjecí roboti pro elektromobily.
 
Nabíjecí robot Volkswagen
 
Vše funguje tak, že se celé řešení skládá ze dvou částí. Jednou je samotný autonomní robot, který je na zavolání schopen dojet k elektromobilu (např. v podzemní garáži), otevřít si víčko a připojit nabíjecí kabel, stejně jako ho po ukončení nabíjení odpojit. Druhou částí je samotný akumulátor. Ten je ve formě vozíku, aby se dal snadno dopravovat. Robot tak při přijetí požadavku na nabití vyjede z doku, přijede k akumulátorovému vozíku, který se nabíjel, a akumulátor doveze k elektromobilu. Tam ho připojí k vozu a vrátí se zpět.
 
 
Jeden robot tak může obsloužit více aut, ke kterým připojí více akumulátorů. Uživatel se tak nemusí zatěžovat s ručním připojováním kabelu (které je často výtkou proti elektromobilitě), ale jen v aplikaci zvolí, kolik chce nabít, a inteligentní systém se už o vše postará díky komunikaci V2X (Car-to-X, Vehicle-to-X). Aby to ale mohlo v budoucnu opravdu fungovat, bude potřeba jednotného systému komunikace napříč automobilovými koncerny, ať už jde o SW nebo HW záležitosti.
 


reklama