www.svetmobilne.cz
>
>

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů

Volkswagen znovu ukázal autonomního robota pro nabíjení elektromobilů
, , aktualita
Automobilka Volkswagen to s elektromobily myslí dost vážně a opět ukázala koncept zajímavého autonomního robota, který je určen pro nabíjení elektromobilů. Není tak nutno tahat kabely ke každému parkovacímu místu zvlášť.
K oblíbeným
reklama
Jednou z často zmiňovaných výtek proti rozšiřování elektromobility je nákladné budování infrastruktury a její nynější i budoucí absence. Automobilka Volkswagen se tomuto problému věnuje už nějakou dobu a např. v USA buduje síť rychlonabíječek Electrify America. Tím to ale zdaleka nekončí. VW totiž řeší i nabíjení tam, kde ještě nejsou dráty ke každému parkovacímu místu. Jednou z možností jsou mobilní nabíječky, které mohou navíc využívat vyřazených akumulátorů z bývalých elektromobilů (čímž oddálí jejich recyklaci), takže nabíjecí stanici lze dovézt a postavit v podstatě kdekoli a kdykoli. Jen je potřeba se postarat o výměnu a nabití vybitých nabíječek a samozřejmě nesmíme zapomínat na to, že tato "powerbanka" do celého systému zanáší další nabíjecí ztráty navíc a zbytečně zvyšuje množství elektrické energie, které je nutno vyrobit. Podobně je na tom i nyní představené řešení, autonomní nabíjecí roboti pro elektromobily.
 
Nabíjecí robot Volkswagen
 
Vše funguje tak, že se celé řešení skládá ze dvou částí. Jednou je samotný autonomní robot, který je na zavolání schopen dojet k elektromobilu (např. v podzemní garáži), otevřít si víčko a připojit nabíjecí kabel, stejně jako ho po ukončení nabíjení odpojit. Druhou částí je samotný akumulátor. Ten je ve formě vozíku, aby se dal snadno dopravovat. Robot tak při přijetí požadavku na nabití vyjede z doku, přijede k akumulátorovému vozíku, který se nabíjel, a akumulátor doveze k elektromobilu. Tam ho připojí k vozu a vrátí se zpět.
 
 
Jeden robot tak může obsloužit více aut, ke kterým připojí více akumulátorů. Uživatel se tak nemusí zatěžovat s ručním připojováním kabelu (které je často výtkou proti elektromobilitě), ale jen v aplikaci zvolí, kolik chce nabít, a inteligentní systém se už o vše postará díky komunikaci V2X (Car-to-X, Vehicle-to-X). Aby to ale mohlo v budoucnu opravdu fungovat, bude potřeba jednotného systému komunikace napříč automobilovými koncerny, ať už jde o SW nebo HW záležitosti.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář