www.svetmobilne.cz
>
>

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů
, , aktualita
Nové mobilní rychlonabíječky Volkswagenu mají řešit drtivou většinu neduhů. Mají být rychlé, snadno instalovatelné, neměl by být problém s infrastrukturou a dokonce vyřeší i problematiku recyklace akumulátorů.
K oblíbeným
reklama
Společnost Volkswagen prezentovala svou vizi rychlonabíječek pro blízkou budoucnost, která by měla vyřešit drtivou většinu neduhů, se kterými se potýkají dnešní nabíječky elektromobilů. Půjde totiž o snadno výměnnou mobilní nabíjecí stanici, kterou je možné přepravit na libovolné místo, kde je potřeba. Není tedy třeba složitě budovat novou infrastrukturu, stačí jen baterie pravidelně vyměňovat (a nabíjet někde jinde, kde už infrastruktura je), nebo ji připojit k nějakému pomalejšímu zdroji nabíjení, který zajistí, že se množství energie bude průběžně doplňovat.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
Tato mobilní rychlonabíječka pojme 360 kWh, což plně nabije 3-4 elektromobily s dnešními největšími akumulátory a zhruba kolem 6-10 EV se standardními (VW tvrdí až 15 EV). Pokud množství energie klesne pod 20 %, nabíječka by měla být na stejném místě vyměněna za plně nabitou. Samozřejmostí je ale také možnost připojit nabíječku na stávající infrastrukturu a průběžně ji tak udržovat nabitou. Díky tomu tak lze nabídnout rychlonabíjení v podstatě kdekoli, kde je potřeba díky internímu akumulátoru, aniž by bylo nutné výrazněji řešit elektrické rozvody. Samozřejmostí je, že v takovém případě nepokryje větší množství rychlonabíjení krátce za sebou. Podporováno má být nabíjení stanice s až 30 kW. Sama nabíječka pak zvládne poskytovat až 100 kW. Celkem lze nabíjet maximálně 4 vozy najednou, dva stejnosměrným proudem, dva střídavým.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
První tyto mobilní nabíječky budou instalovány ve Wolfsburgu v první polovině roku 2019 a pro další města se plánuje nasazení od roku 2020. Volkswagen vidí smysl také v tom, že města a jiné organizace si pomocí mobilních nabíječek mohou otestovat zájem o nabíjení EV předtím, než na témže místě začnou budovat skutečnou pevnou nabíječku. Systém ale neřeší jen infrastrukturu, rychlost nabíjení a zatížení sítě, které pomáhá díky internímu akumulátoru opět spíše vyrovnávat a nikoli vytvářet nárazové špičky, ale řeší také recyklaci akumulátorů.
 
Odpůrci elektromobilů totiž často argumentují tím, že použité baterie lze jen těžko recyklovat a tvoří vysokou zátěž pro životní prostředí. Faktem je, že když kapacita akumulátoru v elektromobilu klesne po mnoha letech pod určitou hodnotu, může být vykoupena a dále používána. Pro EV je kritický stav samotné baterie, protože významně ovlivňuje dojezd. Nicméně pokud má akumulátor EV stále např. 70-80 % své původní kapacity, nic nebrání repasi článku a jeho dalšímu použití právě v těchto rychlonabíječkách, kde může sloužit ještě dalších mnoho let.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi uvádí řadu telefonů Redmi Note 10 Xiaomi uvádí řadu telefonů Redmi Note 10
Xiaomi uvádí na trh rodinu nových smartphonů Redmi Note 10. Ta bude zahrnovat výkonný model Note 10 Pro se 108MPx fotoaparátem a 120Hz displejem AMOLED, bude zde i Note 10S, Note 10 a Note 10 5G.
6.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky
V Austrálii se prodává dodávka Mitsubishi Express, kterou u nás známe spíše jako Renault Traffic. Jako první auto si v testech od Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) odneslo nulový počet hvězdiček.
5.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Apple iPhone 13 by měl dostat 1TB verzi i více stabilizovaných fotomodulů Apple iPhone 13 by měl dostat 1TB verzi i více stabilizovaných fotomodulů
Na nový smartphone iPhone 13 si budeme muset počkat ještě půl roku, ale už nyní se objevují informace o tom, co by měl přinést. Hovoří se o větší 1TB variantě Pro a také větším množství stabilizovaných fotomodulů.
5.3.2021, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů
Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge
Automobilka Volvo má velké plány. Od roku 2030 se chce mít ve výrobním programu už jen elektromobily. Pro začátek to po SUV XC40 Recharge zkouší s čistě elektrickým modelem, crossoverem C40 Recharge.
4.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Lunaz přestaví klasický Bentley Continental na elektromobil Lunaz přestaví klasický Bentley Continental na elektromobil
Máte-li starého Bentleye s legendární V8 a tento motor už vám nevoní, můžete si ho u společnosti Lunaz nechat přestavět na elektromobil. Přijdete však o historický charakter vozu a několik set tisíc liber.
4.3.2021, aktualita, Milan Šurkala