www.svetmobilne.cz
>
>

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů
, , aktualita
Nové mobilní rychlonabíječky Volkswagenu mají řešit drtivou většinu neduhů. Mají být rychlé, snadno instalovatelné, neměl by být problém s infrastrukturou a dokonce vyřeší i problematiku recyklace akumulátorů.
K oblíbeným
reklama
Společnost Volkswagen prezentovala svou vizi rychlonabíječek pro blízkou budoucnost, která by měla vyřešit drtivou většinu neduhů, se kterými se potýkají dnešní nabíječky elektromobilů. Půjde totiž o snadno výměnnou mobilní nabíjecí stanici, kterou je možné přepravit na libovolné místo, kde je potřeba. Není tedy třeba složitě budovat novou infrastrukturu, stačí jen baterie pravidelně vyměňovat (a nabíjet někde jinde, kde už infrastruktura je), nebo ji připojit k nějakému pomalejšímu zdroji nabíjení, který zajistí, že se množství energie bude průběžně doplňovat.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
Tato mobilní rychlonabíječka pojme 360 kWh, což plně nabije 3-4 elektromobily s dnešními největšími akumulátory a zhruba kolem 6-10 EV se standardními (VW tvrdí až 15 EV). Pokud množství energie klesne pod 20 %, nabíječka by měla být na stejném místě vyměněna za plně nabitou. Samozřejmostí je ale také možnost připojit nabíječku na stávající infrastrukturu a průběžně ji tak udržovat nabitou. Díky tomu tak lze nabídnout rychlonabíjení v podstatě kdekoli, kde je potřeba díky internímu akumulátoru, aniž by bylo nutné výrazněji řešit elektrické rozvody. Samozřejmostí je, že v takovém případě nepokryje větší množství rychlonabíjení krátce za sebou. Podporováno má být nabíjení stanice s až 30 kW. Sama nabíječka pak zvládne poskytovat až 100 kW. Celkem lze nabíjet maximálně 4 vozy najednou, dva stejnosměrným proudem, dva střídavým.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
První tyto mobilní nabíječky budou instalovány ve Wolfsburgu v první polovině roku 2019 a pro další města se plánuje nasazení od roku 2020. Volkswagen vidí smysl také v tom, že města a jiné organizace si pomocí mobilních nabíječek mohou otestovat zájem o nabíjení EV předtím, než na témže místě začnou budovat skutečnou pevnou nabíječku. Systém ale neřeší jen infrastrukturu, rychlost nabíjení a zatížení sítě, které pomáhá díky internímu akumulátoru opět spíše vyrovnávat a nikoli vytvářet nárazové špičky, ale řeší také recyklaci akumulátorů.
 
Odpůrci elektromobilů totiž často argumentují tím, že použité baterie lze jen těžko recyklovat a tvoří vysokou zátěž pro životní prostředí. Faktem je, že když kapacita akumulátoru v elektromobilu klesne po mnoha letech pod určitou hodnotu, může být vykoupena a dále používána. Pro EV je kritický stav samotné baterie, protože významně ovlivňuje dojezd. Nicméně pokud má akumulátor EV stále např. 70-80 % své původní kapacity, nic nebrání repasi článku a jeho dalšímu použití právě v těchto rychlonabíječkách, kde může sloužit ještě dalších mnoho let.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi Mi 10 Ultra: 120Hz displej, 120W nabíjení a 120× zoom Xiaomi Mi 10 Ultra: 120Hz displej, 120W nabíjení a 120× zoom
Oslavy 10letého výročí Xiaomi se nesou ve znamení nových produktů. Jedním z nich je i smartphone Mi 10 Ultra, který přináší tři "120". Má 120Hz displej, fotoaparáty se 120× zoomem a ultra rychlé 120W nabíjení.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Náklaďák smetl Teslu Model S, ta neshořela a řidič odešel se zlomenou rukou Náklaďák smetl Teslu Model S, ta neshořela a řidič odešel se zlomenou rukou
Elektromobily jsou mnohými považovány za velmi nebezpečné zejména kvůli akumulátoru, jehož případný požár je v podstatě neuhasitelný. Jeden z řidičů Tesly Model S ale naopak byl rád, že při nehodě seděl v Tesle Model S s vysokým pětihvězdičkovým hodnocením.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Lucid Air EV: na jedno nabití až 832 km dle normy EPA Lucid Air EV: na jedno nabití až 832 km dle normy EPA
Lucid Motors chce už za pár týdnů představit svůj elektromobil Air EV. Ten má být doslova rekordmanem v dojezdu, který má překonat i Teslu Model S. Hovoří se totiž o 517 mílích, tedy 832 kilometrech.
11.8.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple prý chystá i levnější 4G/LTE variantu iPhonu 12 Apple prý chystá i levnější 4G/LTE variantu iPhonu 12
Na letošní podzim si Apple chystá čtyři nové telefony řady iPhone 12. Půjde o iPhone 12 a 12 Pro, přičemž ke každému z nich bude k dispozici i zvětšená varianta Max. Zatímco tyto modely mají mít podporu 5G, údajně se má chystat i 4G/LTE verze.
11.8.2020, aktualita, Milan Šurkala
CPU Apple A14 Bionic má být o 40 % výkonnější než A13 CPU Apple A14 Bionic má být o 40 % výkonnější než A13
Už za pár týdnů by se měly představit nové telefony Apple iPhone 12 a s nimi i nové procesory Apple A14 Bionic. Podle nových úniků by tyto 5nm procesory měly nabídnout výrazně vyšší výkon, hovoří se až o 40 %.
10.8.2020, aktualita, Milan Šurkala