www.svetmobilne.cz
>
>

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů
, , aktualita
Nové mobilní rychlonabíječky Volkswagenu mají řešit drtivou většinu neduhů. Mají být rychlé, snadno instalovatelné, neměl by být problém s infrastrukturou a dokonce vyřeší i problematiku recyklace akumulátorů.
K oblíbeným
reklama
Společnost Volkswagen prezentovala svou vizi rychlonabíječek pro blízkou budoucnost, která by měla vyřešit drtivou většinu neduhů, se kterými se potýkají dnešní nabíječky elektromobilů. Půjde totiž o snadno výměnnou mobilní nabíjecí stanici, kterou je možné přepravit na libovolné místo, kde je potřeba. Není tedy třeba složitě budovat novou infrastrukturu, stačí jen baterie pravidelně vyměňovat (a nabíjet někde jinde, kde už infrastruktura je), nebo ji připojit k nějakému pomalejšímu zdroji nabíjení, který zajistí, že se množství energie bude průběžně doplňovat.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
Tato mobilní rychlonabíječka pojme 360 kWh, což plně nabije 3-4 elektromobily s dnešními největšími akumulátory a zhruba kolem 6-10 EV se standardními (VW tvrdí až 15 EV). Pokud množství energie klesne pod 20 %, nabíječka by měla být na stejném místě vyměněna za plně nabitou. Samozřejmostí je ale také možnost připojit nabíječku na stávající infrastrukturu a průběžně ji tak udržovat nabitou. Díky tomu tak lze nabídnout rychlonabíjení v podstatě kdekoli, kde je potřeba díky internímu akumulátoru, aniž by bylo nutné výrazněji řešit elektrické rozvody. Samozřejmostí je, že v takovém případě nepokryje větší množství rychlonabíjení krátce za sebou. Podporováno má být nabíjení stanice s až 30 kW. Sama nabíječka pak zvládne poskytovat až 100 kW. Celkem lze nabíjet maximálně 4 vozy najednou, dva stejnosměrným proudem, dva střídavým.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
První tyto mobilní nabíječky budou instalovány ve Wolfsburgu v první polovině roku 2019 a pro další města se plánuje nasazení od roku 2020. Volkswagen vidí smysl také v tom, že města a jiné organizace si pomocí mobilních nabíječek mohou otestovat zájem o nabíjení EV předtím, než na témže místě začnou budovat skutečnou pevnou nabíječku. Systém ale neřeší jen infrastrukturu, rychlost nabíjení a zatížení sítě, které pomáhá díky internímu akumulátoru opět spíše vyrovnávat a nikoli vytvářet nárazové špičky, ale řeší také recyklaci akumulátorů.
 
Odpůrci elektromobilů totiž často argumentují tím, že použité baterie lze jen těžko recyklovat a tvoří vysokou zátěž pro životní prostředí. Faktem je, že když kapacita akumulátoru v elektromobilu klesne po mnoha letech pod určitou hodnotu, může být vykoupena a dále používána. Pro EV je kritický stav samotné baterie, protože významně ovlivňuje dojezd. Nicméně pokud má akumulátor EV stále např. 70-80 % své původní kapacity, nic nebrání repasi článku a jeho dalšímu použití právě v těchto rychlonabíječkách, kde může sloužit ještě dalších mnoho let.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE
Máme tu další startup, který si usmyslel, že vymyslí šílený elektrický supersport. V Kalifornii se tak zrodil elektromobil Drako GTE. Jde o čtyřmístný sedan s výkonem zhruba 1200 koní a točivým momentem jak u lokomotivy.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e
Automobilka Mercedes-Benz představila dva nové plug-in hybridy A250e a B250e. Ty mají překvapivě velký akumulátor a mohou tak sloužit jako solidní elektromobily bez některých jejich typických nevýhod.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Shell jde s dobou, začíná stavět nabíječky elektromobilů Shell jde s dobou, začíná stavět nabíječky elektromobilů
Společnost Shell se přizpůsobuje situaci na trhu vozidel a nespí. V Singapuru totiž začala s budováním nabíječek pro elektromobily, čímž rozšíří infrastrukturu pro tento čím dál populárnější způsob pohonu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Francouzská solární silnice je ještě větší průšvih, než se zdálo Francouzská solární silnice je ještě větší průšvih, než se zdálo
Před třemi lety Francouzi postavili kilometrovou solární silnici. Jenže už za rok vyšlo najevo, že nedává zdaleka takové množství energie, kolik bylo plánováno. Další rok ukázal, že jde o naprostou tragédii.
Včera, aktualita, Milan Šurkala12 komentářů
Google zlepšuje kontrolu aplikací pro Android, vývojáři se bouří Google zlepšuje kontrolu aplikací pro Android, vývojáři se bouří
Operační systém Google Android není zrovna synonymem pro vysoké bezpečí. Dost často se i do oficiálního obchodu dostanou závadné aplikace, což chce Google změnit. Vývojářům se ale zvýšená kontrola nelíbí.
Včera, aktualita, Milan Šurkala