www.svetmobilne.cz
>
>

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů

Mobilní nabíječka EV od VW řeší i recyklaci akumulátorů
, , aktualita
Nové mobilní rychlonabíječky Volkswagenu mají řešit drtivou většinu neduhů. Mají být rychlé, snadno instalovatelné, neměl by být problém s infrastrukturou a dokonce vyřeší i problematiku recyklace akumulátorů.
K oblíbeným
reklama
Společnost Volkswagen prezentovala svou vizi rychlonabíječek pro blízkou budoucnost, která by měla vyřešit drtivou většinu neduhů, se kterými se potýkají dnešní nabíječky elektromobilů. Půjde totiž o snadno výměnnou mobilní nabíjecí stanici, kterou je možné přepravit na libovolné místo, kde je potřeba. Není tedy třeba složitě budovat novou infrastrukturu, stačí jen baterie pravidelně vyměňovat (a nabíjet někde jinde, kde už infrastruktura je), nebo ji připojit k nějakému pomalejšímu zdroji nabíjení, který zajistí, že se množství energie bude průběžně doplňovat.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
Tato mobilní rychlonabíječka pojme 360 kWh, což plně nabije 3-4 elektromobily s dnešními největšími akumulátory a zhruba kolem 6-10 EV se standardními (VW tvrdí až 15 EV). Pokud množství energie klesne pod 20 %, nabíječka by měla být na stejném místě vyměněna za plně nabitou. Samozřejmostí je ale také možnost připojit nabíječku na stávající infrastrukturu a průběžně ji tak udržovat nabitou. Díky tomu tak lze nabídnout rychlonabíjení v podstatě kdekoli, kde je potřeba díky internímu akumulátoru, aniž by bylo nutné výrazněji řešit elektrické rozvody. Samozřejmostí je, že v takovém případě nepokryje větší množství rychlonabíjení krátce za sebou. Podporováno má být nabíjení stanice s až 30 kW. Sama nabíječka pak zvládne poskytovat až 100 kW. Celkem lze nabíjet maximálně 4 vozy najednou, dva stejnosměrným proudem, dva střídavým.
 
Mobilní nabíječka elektromobilů Volkswagen
 
První tyto mobilní nabíječky budou instalovány ve Wolfsburgu v první polovině roku 2019 a pro další města se plánuje nasazení od roku 2020. Volkswagen vidí smysl také v tom, že města a jiné organizace si pomocí mobilních nabíječek mohou otestovat zájem o nabíjení EV předtím, než na témže místě začnou budovat skutečnou pevnou nabíječku. Systém ale neřeší jen infrastrukturu, rychlost nabíjení a zatížení sítě, které pomáhá díky internímu akumulátoru opět spíše vyrovnávat a nikoli vytvářet nárazové špičky, ale řeší také recyklaci akumulátorů.
 
Odpůrci elektromobilů totiž často argumentují tím, že použité baterie lze jen těžko recyklovat a tvoří vysokou zátěž pro životní prostředí. Faktem je, že když kapacita akumulátoru v elektromobilu klesne po mnoha letech pod určitou hodnotu, může být vykoupena a dále používána. Pro EV je kritický stav samotné baterie, protože významně ovlivňuje dojezd. Nicméně pokud má akumulátor EV stále např. 70-80 % své původní kapacity, nic nebrání repasi článku a jeho dalšímu použití právě v těchto rychlonabíječkách, kde může sloužit ještě dalších mnoho let.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář