reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Volkswagen se obává Tesly a čínských EV: uznává, že jim nestačí konkurovat

, , aktualita
Volkswagen se obává Tesly a čínských EV: uznává, že jim nestačí konkurovat
I když si to mnozí nechtějí připustit, Tesla a čínské automobilky za poslední roky urazily obrovský kus cesty. Ve Wolfsburgu si toho jsou nicméně vědomi a informace z posledního meetingu naznačují, že bude muset dojít k velkému zemětřesení.
Volkswagen se obává Tesly a čínských EV: uznává, že jim nestačí konkurovat
Co fungovalo kdysi, nemusí fungovat dnes. Na toto "dojelo" mnoho tradičních firem, např. Nokia v telefonech nebo Kodak ve fotoaparátech. Volkswagen nechce být další obrovskou firmou, která skončí na propadlišti dějin kvůli tomu, že se nestačí přizpůsobit. Minulý týden se tak konal ve Wolfsburgu meeting 120 manažerů společnosti, kde se probírala strategie na následující roky. Základní problém je jasný. Ač mnozí lidé mají Teslu a čínské elektromobilky stále za výrobce nekvalitních vozů, které nemohou ohrozit tradiční trhy, Volkswagen právě v tomto vidí obrovskou hrozbu. Herbert Diess prohlásil, že "musí akceptovat přítomnost nové konkurence".
 
Továrna Volkswagenu ve Wolfsburgu
autor: Richard Bartz, CC BY-SA 3.0, přes Wikimedia Commons
 
VW přiznává, že se kvalita těchto vozů významně zlepšila a už dokáže konkurovat evropským standardům. To je problém hned dvojí. V Číně tak už kdysi kvalitnější evropská auta netáhnou. Jejich kvalita už není o moc lepší a čínské vozy jsou propracovanější v softwarové oblasti. Ostatně už před čtvrt rokem se hovořilo o tom, že např. elektrický VW ID.4 se v Číně prodává dost špatně, protože není dostatečně "smart". V tomto mají čínské automobilky výhodu a naopak tradiční výrobci nevýhodu. Je nutné si uvědomit, že se doba mění, konektivita a SW funkce se stávají stále více a více důležitými na úkor tradičních HW vlastností aut (to, co bylo u aut důležité kdysi, není nutně stejně tak důležité dnes). Vedle prodejů v Číně je ale druhá část problému i zde v Evropě. Tím, že se čínské vozy stávají pořád lepšími, stávají se konkurencí evropským modelům i na starém kontinentu, takže VW může ztratit jak v Číně, tak i Evropě.
 
Tesla srovnání továren
 
Diess tak řekl, že je potřeba provést operaci srdce přímo ve Wolfsburgu. Radikálním řezem by mohlo být stržení starých budov Volkswagenu a stavba nové továrny. Staré uspořádání je velmi neefektivní a zatímco Tesla má Model 3 vyrobený za 10 hodin, ID.3 trvá 3krát tolik. Dobře to ukazuje i rozvržení továren Tesly ve Fremontu a šanghajské Gigafactory. Továrna ve Fremontu je původně továrnou od GM a Toyoty. Jednoduchost a efektivita nového uspořádání je evidentní a není divu, že i Volkswagen chce optimalizovat výrobní procesy. Je potřeba je zrychlit a zlevnit. Volkswagen pak chce od roku 2026 vyrábět novou generaci elektrických vozidel (projekt Trinity), ale i o něm říká, že se plán bude muset více radikalizovat.