Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Volkswagen představuje "lidový" elektromobil ID.3

10.9.2019, Milan Šurkala, aktualita
Dlouho očekávaný elektromobil od Volkswagenu, model ID.3, byl konečně představen. K dispozici bude ve třech variantách lišících se dojezdem, který může činit až 550 km. Podporováno je i rychlé 125kW nabíjení.
Ěra elektromobilů nastupuje a také automobilka Volkswagen představuje svůj přírůstek. Nový ID.3 je prvním elektromobilem nové generace, který nevychází z běžného modelu (jako např. e-Golf). Jde o 5dvéřový hatchback poněkud nudného designu v přední části, záď se pak širokým posledním sloupkem trochu odkazuje na Golf. Má i podobné rozměry, na délku měří 4260 mm, je 1808 mm široký, 1552 mm vysoký, jeho rozvor je ale s 2765 mm spíše na úrovní Passatu. Zavazadlový prostor novinky má objem 380 litrů.
 
Volkswagen ID.3
 
Vyrábět se bude se třemi různými velikostmi akumulátoru. Základní verze, jejíž cena bude pod 30 tisíc EUR, bude určena spíše pro jízdu ve městě nebo bližším okolí kvůli 45kWh akumulátoru a teoretickému dojezdu 330 km (ten je měřen dle reálnější normy WLTP). Druhá varianta si polepší na 58kWh akumulátor, který už dovolí 420km dojezd a vlajkovou lodí bude verze se 77kWh akumulátorem. Ten by už měl zajistit 550km dojezd, tedy i schopnost jezdit delší trasy. Na akumulátor je poskytována 8letá záruka (příp. na ujetí 160 tisíc km).
 
Volkswagen ID.3
 
Podporováno je u 45kWh verze standardně 50kW nabíjení. Za příplatek je možné mít rychlé 100kW nabíjení, které je u 58kWh verze standardem, takže za 30 minut se nabije energie na dalších 290 km jízdy. Nejlepší verze nabídne dokonce 125kW nabíjení. Běžné verze se 45kWh akumulátorem budou dávat maximálně výkon elektromotoru 110 kW, 58kWh a 77kWh varianty si polepší na 150 kW a 310 Nm. Maximální rychlost vozu má dosahovat 160 km/h.
 
Volkswagen ID.3
 
Volkswagen ID.3 je postaven na nové platformě MEB, která je optimalizována speciálně pro elektromobily a nevyžaduje při jejich vývoji tolik konstrukčních kompromisů jako při zástavbě elektrického pohonu do klasických vozů (to se projevuje mimo jiné i na tak dlouhém rozvoru a velkém vnitřním prostoru). Vevnitř je multifunkční volant a takřka vše se ovládá dotykově. Pouze varovná světla a okna mají ještě mechanická tlačítka.
 
Volkswagen ID.3
 
Nejprve se dostala do prodeje edice ID.3 1st, na kterou bylo možné dávat předobjednávky se zálohou 1000 EUR už od května (finální cena vozu bude pod 40 tisíci EUR). Tyto vozy mají mít 58kWh akumulátor. K dispozici bude pouze ve třech výbavových stupních. ID.3 1st přinese navigaci, rádio DAB+, vyhřívání sedadel i volantu, loketní opěrku a 18" litá kola.
 
ID.3 1st Plus přidává zadní kameru, adaptivní tempomat, bezklíčový systém, centrální konzoli s USB-C porty, ambientní osvětlení, matrix LED světla a 19" litá kola. ID.3 1st Max přidá ještě head-up displej s rozšířenou realitou, audio systém Beats, prosklenou panoramatickou střechu, 20" kola, systém udržování jízdního pruhu a další detaily.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama