Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Virtuální tržiště Facebook Marketplace míří do ČR

15.8.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Facebook rozšiřuje svou službu Marketplace do řady evropských zemí včetně České republiky. Uživatelé na tomto virtuálním „blešáku“ mohou prodat i koupit nejrůznější produkty od uživatelů v okolí.
Tuzemské inzertní portály dostaly novou konkurenci, v České republice byla totiž spuštěna služba Facebook Marketplace. Jedná se o virtuální „blešák“, kde lze koupit a prodat cokoliv, co neporušuje podmínky. Možná vás napadne srovnání s Aukrem, na rozdíl od něho si Facebook nebere žádné provize, ale na druhou stranu ani nezprostředkovává platbu a neposkytuje žádnou úroveň ochrany kupujících či prodávajících. Základem služby je jednoduchost, a tak k přidání produktu postačí pořídit jeho snímek (nebo vybrat z galerie), přidat název, popis a cenu, zkontrolovat lokaci a zařadit produkt do správné kategorie. Každý uživatel má k dispozici obrazovku, kde má přehled o všech svých prodaných i prodávaných produktech včetně kompletní komunikace s kupujícími.
 
 
Pokud budete naopak něco shánět, stačí otevřít Marketplace a prohlížet si fotografie produktů přidaných ostatními uživateli. Služba funguje na místní bázi, proto vám bude ukazovat nabídky ve vašem okolí (na základě geolokačních dat), přičemž požadovanou polohu samozřejmě můžete upravit. Uživatel může využít vyhledávání s možností filtrování výsledků podle místa, kategorie či ceny, případně procházet produkty v určitých kategoriích, jako je elektronika, zařízení domácnosti či oblečení. Pokud se vám nějaký produkt zalíbí, stačí kliknout na obrázek a zobrazí se celý profil včetně popisu a dalších detailů. Pokud se nerozhodnete hned, můžete si položku uložit na později, v opačném případě lze okamžitě kontaktovat prodejce pomocí zprávy.
 
Stejně jako na tradičních inzertních portálech je potom na obou stranách, aby se vzájemně dohodly na předání i zaplacení zboží. Uvedená cena tedy nemusí být fixní, pokud by prodejce svolil k jejímu snížení. Jak už jsme však naznačili, Facebook do procesu předání ani platby nijak nezasahuje, o to více by se však měly mít obě strany na pozoru, neboť neexistuje záruka, že jim zboží opravdu přijde a bude odpovídat popisu, nebo naopak, že si druhá strana produkt vyzvedne. Stačí tedy dodržovat základní pravidla, která jistě mnozí znají z běžných inzertních portálů.
 


reklama