Velká recenze zařízení Sony Ericsson XPERIA X1

Velká recenze zařízení Sony Ericsson XPERIA X1
, , recenze
Se svým prvním zařízením se systémem Windows Mobile si dali ve společnosti Sony Ericsson pěkně na čas. První oficiální informace o tomto komunikátoru se širokoúhlým displejem a vysouvací klávesnicí se objevily již v únoru roku 2008, ale k prvním zákazníkům se zařízení s celým jménem Sony Ericsson XPERIA X1 dostalo teprve začátkem října.
K oblíbeným
reklama
U nás jsme si museli počkat dokonce ještě o pár týdnů déle. Nakonec jsme se ale dočkali, a tak vám dnes mohu tohoto dlouho očekávaného elegána představit v podrobné recenzi.





Svojí vlastní XPERII jsem si nechal poslat z Anglie (eShop Clove, díky DHL třetí den od objednání zvonil kurýr před domem), protože jsem na ni nechtěl čekat tak dlouho, takže dnes nikomu za půjčení nepoděkuji:).

A na úvod ještě jedna poznámka. Testované zařízení mělo anglickou verzi ROM verze 1.02.931.3 WWE (ROM) / 1.06.25.29 (radio), byla v něm použita microSD karta SanDisk 16 GB a 8 GB a zařízení bylo připojeno k počítači Asus M50Sv, případně Asus EEE 901. Všechny parametry, benchmarky, aplikace a screenshoty reflektují stav s touto verzí systému a tímto příslušenstvím. Jakákoliv jiná verze nebo kombinace příslušenství může nabízet více či méně odlišné výsledky.


Základní informace


Ačkoliv nese XPERIE X1 logo Sony Ericsson (SE), výrobu má na starost společnosti HTC mající s tvorbou Windows Mobile zařízení obrovské zkušenosti. HTC je autorem i nedávno recenzovaného zařízení HTC Touch Pro, které pro XPERII představuje dnes asi největší konkurenci. Může se to sice zdát trochu zvláštní, že si jedna společnost vyrábí zároveň i konkurenci, ale HTC tak činí už mnoho let a nezdá se, že by jim to přinášelo problémy, ba právě naopak.




Pokud sledujete informace o XPERII pozorně, možná víte, že jsou k dispozici dvě verze (tedy pokud nepočítáme barevné provedení, které je buď stříbrné, nebo černé; druhé jmenované mám i já) lišící se jedním písmenkem - XPERIA X1i a X1a. První verze se prodává v Evropě a Asii, druhá verze pak v Severní Americe. Hlavní rozdíl mezi oběma verzemi je v různých frekvencích pro sítě 3G a lepší schopností záznamu videa (X1i umí 30 snímků za vteřinu, X1a pouze 24 snímků za vteřinu). Jinak se ale jedná o identická zařízení.


Obsah balení


V malé a celkem nudné modro-bílé krabici je kromě zařízení jen to nejzákladnější příslušenství a několik informačních brožurek. Konkrétně je pro nás v malé krabičce připravena následující výbava:



  • Zařízení Sony Ericsson XPERIA X1
  • Baterie
  • Dvojice stylusů (jeden v zařízení a jeden náhradní)
  • Stereosluchátka typu "špunty" s vyměnitelnými gumičkami a prodlužovací kabel
  • Zdroj elektrické energie
  • USB kabel
  • CD-ROM s programy
  • Několik letáků s informacemi
  • Záruční informace

Stylus je v balení hned dvakrát, jeden přímo v zařízení, druhý náhradní. Oba jsou stejné, jednodílné, pouze 2,5 milimetrů tenké a 86 milimetrů dlouhé. Hlavní část stylusu je tvořena stříbrným lehkým kovem, oba konce jsou umělohmotné. Jinak na nich není nic zvláštního, pro někoho budou až příliš tenké, ale na to si uživatelé budou muset zvyknout.




Řešení pro sluchátka je skoro ideální. Už přímo v zařízení je zcela standardní 3,5 milimetrový konektor pro připojení sluchátek, takže by teoreticky stačilo přibalit běžná sluchátka a hotovo. Výrobce šel ale ještě dál, a tak kromě elegantních špuntíků s celkem třemi páry výměnných těsnících gumiček různých velikostí přibalil i prodlužovací kablík s konektorem, tlačítkem a mikrofonem na konci, takže si můžete připojit libovolná sluchátka a přitom nepřijdete o možnost telefonování.




Protože jsem si nechal zařízení poslat z Anglie, byl tam zdroj pro UK zásuvky, ale u nás budete mít určitě zdroj správný. Řešení zdroje je praktické, je totiž bez kabelu, místo něho je v něm pouze USB konektor pro připojení klasického USB kabelu. Ten je rovněž součástí balení, je černý a 130 centimetrů dlouhý.




Na jediném přibaleném CD-ROM jsem kromě klasických aplikací pro synchronizaci našel už jen navigační aplikaci Wayfinder Navigator, které se budu věnovat později. Pak už byly v balení jen tenké brožurky popisující základní vlastnosti zařízení a záruční informace. Jinými slovy se výbava určitě nedá označit jako bohatá, i když to základní a potřebné v balení určitě najdeme.
reklama
Nejnovější články
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů
I když mnozí přičítají Applu plánované zastarávání, je pravdou, že snad žádná konkurence nemá tak dlouhodobou softwarovou podporu jako on. I to se projevuje na tom, že už 90 % iPhonů má novou verzi iOS 14.
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 % Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 %
Prodeje elektrifikovaných vozů rychle rostou a máme zde např. zajímavá data z Velké Británie za březen letošního roku. Elektrifikovaná auta zde mají více než 41% tržní podíl, nabíjecí se pak dostala na téměř 14 %.
7.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová
Společnost LG dlouhodobě strádala na trhu s mobilními telefony. Tato divize už šestým rokem přinášela firmě jen ztráty, prodeje klesaly, a tak není divu, že se nyní s telefony rozloučí. Oznamuje oficiální konec svých telefonů.
5.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km
Automobilka Mercedes-Benz poodhalila techniku nového luxusního elektrického sedan EQS. Novinka má nabídnout elektrický dojezd až 770 km. V prodeji bude i jako čtyřkolka a záruka na akumulátor bude na ujetí 250 tisíc km.
4.4.2021, aktualita, Milan Šurkala