Společnost Counterpoint přišla se statistikami prodejů tabletů a máme zde několik zajímavých poznatků. Už nějakou dobu totiž trh s tablety roste a v minulém čtvrtletí (Q4/2020) dosáhl pětiletého maxima. Pokud jde o poslední čtvrtletí (Q1/2021), tak v něm se meziročně (proti Q1/2020) zvýšily prodeje o 53 %. Dařilo se společnostem Apple i Samsung, nicméně své zastoupení znatelně zvýšilo i Lenovo, zatímco Huawei kvůli americkému banu padá dolů.

Applu dokázal meziročně zvýšit svůj podíl ze 30 % na velmi pěkných 37 % (nicméně např. Strategy Analytics iPadům už loni připisovala 44% zastoupení) a také Samsung si polepšil. Z loňských 16 % se dostal nově na 20 %. Pokud jde o již zmíněné Lenovo, to se z 5 % dostalo na mnohem lepších 9 % a mírně se zlepšil také Amazon (z 8 % na 9 %). Naopak Huawei spadl z 11 % na 5 % a ostatní výrobci už na tom také nejsou zrovna nejlépe. Loni měli ještě 30 % trhu, nyní je to už jen 20 %.
Pokud jde o tablety Apple iPad, zde jednoznačně vítězí základní varianta, tedy 8. generace. Té se povedlo zabrat 56 % trhu s iPady. Na druhém místě je iPad Air (2020), který je mírně ořezanou verzí iPadu Pro za příznivější cenu. Ten se dostal na 19 %. Nakonec tu máme iPad Pro, který se dostal na 18 %. Zbývajících 7 % pak připadá na iPad mini a starší verze.
Zdroj: phonearena.com, 9to5mac.com