Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple iPad tvoří 44 % trhu s tablety

22.4.2020, Milan Šurkala, aktualita
Zatímco celý trh s tablety není poslední dobou zrovna velký, společnosti Apple se stále daří více než dobře. Její iPady zabírají totiž 44 % z celého trhu, což je opravdu solidní výsledek. Může za to ale i jejich vyšší průměrná, přesto však rozumná cena.
Máme tu další zajímavou statistiku, se kterou se s námi podělila společnost Strategy Analytics. Ta zjistila, že trh s tablety loni tvořil 1,9 miliardy dolarů v příjmech a výsledky rozdělila podle typů procesorů, které v nich byly použity. Bohužel tak nevíme, které značky tabletů jsou nejpopulárnější, ale jen to, jaké procesory v nich jsou. Na první pohled by nám to nemuselo skoro nic říci, nicméně fakt, že Apple používá jen své procesory a nedodává je tak nikomu jinému, můžeme vědět alespoň to, jak velkou část trhu si bere "nakousnuté jablko". A je to velmi slušných 44 %.
 
Apple iPad Pro
 
V případě Applu za to může solidně široká nabídka od překvapivě přístupných a stále hodně schopných tabletů iPad a iPad mini, přes výkonnější modely iPad Air až po profesionální a tablety iPad Pro, které jsou k dispozici i ve větší 12,9" úhlopříčce. Všechny iPady už navíc podporují dotykové pero Pencil a poměrně slušná je i cenová politika, kdy nejde o vyloženě předražené přístroje, především pokud jde o menší kapacity. Vysoké procento ale dosahuje i díky tomu, že navzdory rozumnějším cenám (než je u Applu zvykem) jsou tyto částky v průměru vyšší než u ostatních.
 
Dále víme to, že Intel a Qualcomm mají shodně po 16 % a na ostatní zbývá 24 % trhu. Do první pětky se pak probojoval ještě MediaTek a Samsung. U nich ale neznáme přesné hodnoty.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama