Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Toyota uvede solid-state baterie už v roce 2020

, , aktualita
Toyota uvede solid-state baterie už v roce 2020
Automobilka Toyota výrazně zrychlí tempo uvádění elektrifikovaných aut. Pětimilionový plán uspíšila o 5 let a především se mnohem dříve dočkáme solid-state akumulátorů. Ty by se měly představit už příští rok.
Toyota uvede solid-state baterie už v roce 2020
Ať se nám to líbí nebo ne, doba elektromobilů začala a automobilky se předhání v tom, která jich bude mít co nejvíce s co nejlepšími vlastnostmi za co nejvýhodnější cenu pro zákazníka i automobilku. Toyota chtěla prodávat 5,5 milionu elektrifikovaných aut v roce 2030, nicméně tento cíl výrazně uspíšila a nyní je plánován už na rok 2025. Zatímco dosud prosazovala především hybridní vozy,  hodlá se nově více soustředit i na elektromobily a před pár dny tak ukázala koncept 6 elektrických vozů pro blízkou budoucnost. Stěžejním trhem je zde logicky Čína, která je do elektromobilů totálně zblázněná, jde o zdaleka největší trh s elektromobily a jinými elektrickými dopravními prostředky.
 
Toyota EV koncepty
 
Mnohem zajímavější je ale pokrok v solid-state akumulátorech. Ty byly původně plánovány na rok 2022 (a většina společností tvrdila, že se masově neobjeví dříve než koncem 20. let), nicméně automobilka si je docela sebevědomá a tvrdí, že by se jí to mohlo podařit už v přístím roce před Olympijskými hrami v Tokiu. To alespoň trvdí šéf vývoje Shigeki Terashi. Výhodou solid-state baterií je především to, že nemají tekutý elektrolyt jako běžné Li-Ion články, ale pevný. Díky tomu jsou výrazně odolnější a neměly by hořet. Důležité téma bezpečnosti by tedy bylo vyřešeno a elektromobily by tak mohly být výrazně bezpečnějšími vozidly než klasická spalovací auta.
 
Další výhodou by mohla být větší energetická hustota, akumulátory by tak mohly být o něco menší nebo lehčí (případně oboje, to teprve uvidíme, kterou hustotu se podaří automobilce snížit). Vozy by tak opět mohly mít o něco delší dojezd. Ačkoli solid-state akumulátory měly obvykle problém v pomalém nabíjení, Toyota slibuje opak, a tedy nabíjení v řádu minut. Připomeňme ještě, že Toyota oznámila joint venture se společností Panasonic, která je obrovským výrobcem baterií a vyrábí články i pro elektromobily Tesla. Toyota rovněž začala na vývoji elektromobilů spolupracovat se značkou Subaru.
 


reklama