Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Panasonic a Toyota prý zvažují joint venture pro vývoj solid state baterií

22.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Internetem kolují zatím neoficiální zprávy, že společnosti Panasonic a Toyota hodlají vytvořit joint venture podnik, který by měl na starosti vývoj solid state baterií pro elektromobily. Taková technologie je u EV velmi žádoucí díky vyšší stabilitě.
Vývoj solid state baterií probíhá už roky a dosud to vypadalo, že i když by se měly začít v některých elektromobilech objevovat už v následujících letech (okolo roku 2020 až 2021), nějaké výraznější masové používání v elektromobilech se dosud odhadovalo až spíše ke konci příštího desetiletí. Internetem nicméně začaly kolovat informace, že by se mohlo schylovat k vytvoření nového joint venture, které by mohlo uvedení takových akumulátorů uspíšit. Tento společný podnik by měl mít na svědomí Panasonic a automobilka Toyota, která by v něm měla mít většinový 51% podíl.
 
Logo Toyota
 
Hovoří se o tom, že by měl vzniknout v roce 2020 a výsledné akumulátory by chtěla používat Toyota ve svých hybridech, kde si od nich slibuje i dvojnásobné množství uchované energie. Prodávat je chce ale i svým japonským partnerům, jako jsou Mazda, Daihatsu nebo Subaru. Překvapivé je to, že neoficiální zprávy hovoří o uvedení prvních solid state akumulátorů už v roce vzniku joint venture, tedy v roce 2020. Na druhou stranu sama Toyota už déle plánovala první akumulátory tohoto typu v omezených sériích zhruba okolo let 2021 až 2022.
 
Pět továren Panasonicu, kde se už dnes vyrábějí baterie, by mělo nově spadat pod tento společný podnik. Na druhou stranu víme, že Panasonic spolupracuje také s automobilkou Tesla a tyto aktivity by novým joint venture neměly být nijak dotčeny. Sám Panasonic potvrdil, že s Toyotou na konci roku 2017 provedl studii proveditelnosti něčeho takového, ale další spekulace o následujícím vývoji odmítl komentovat.
 
Následující roky tedy budou zajímavé. Především by bylo velmi žádoucí, kdyby se solid state akumulátory skutečně začaly montovat do elektromobilů díky jejich větší stabilitě a odolnosti (dosavadním problémem u solid-state akumulátorů je rychlost nabíjení). Elektromobily by se tak mohly zbavit nálepky nebezpečných, vybuchujících a často hořících vozidel.
 
Zdroj: zdnet.com


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama