www.svetmobilne.cz
>
>

Toyota Supra A90 je konečně tady

Toyota Supra A90 je konečně tady
, , aktualita
Dlouho očekávaná nová generace sportovního auta Toyota Supra byla konečně představena. Novinka má řadový šestiválec s přeplňováním, maximálním výkonem 340 koní a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Toyota představila velmi dlouho očekávanou novou generaci sportovního vozu Toyota Supra s kódovým označením A90. Model navazuje na předchozí 4 generace (zejména na A80 vyráběnou v letech 1993 až 2002, ale i na Toyotu 2000 GT z roku 1967) a díky spolupráci s BMW jde v základu o předělané BMW Z4. Z tohoto auta totiž přebírá nejen platformu, ale i motor. Má tedy stejný řadový přeplňovaný třílitrový šestiválec (objem 2998 cm3) o maximálním výkonu 250 kW (340 koní) při 5000 až 6500 ot./min a točivý moment 500 Nm dostupný od 1600 do 4500 ot./min.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Vůz byl představen na autosalonu v Detroitu a jde o první globální model od Toyota GAZOO Racing. Automobil má rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50 a zajímavostí je např. tvar střechy, který je snížen v prostřední části. Toyota tím zachovala dostatek místa nad hlavami pasažérů, současně ale mírně snížila čelní plochu vozu, což se podepsalo na nižším aerodynamickém odporu (ten je ve výsledku dán koeficientem aerodynamického odporu a čelní plochou).
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Přední část znatelně odkazuje na čtvrtou generaci Supry (A80), má však modernější tvary a možná je až trochu moc komplikovaná. Samozřejmostí jsou dnes už LED světla, a to jak vepředu, tak i vzadu. Tam také najdete výrazné přítlačné plochy. Uvnitř je 6,5" infotainment s podporou Bluetooth, nicméně verze Premium dostane větší 8,8" obrazovku, podporu Apple CarPlay, 12reproduktorový audio systém JBL a bezdrátové nabíjení telefonů.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
V nabídce budou jízdní režimy Normal a Sport, které ovlivňují míru zásahu stabilizačních systémů, odezvu plynu i rychlost řazení. Díky motoru s twin-scroll turbodmychadlem, přímému vstřiku a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů má motor nabídnout velmi dobrý zátah už od nejnižších otáček. Točivý moment pak na zadní kola posílá 8stupňová automatická převodovka, přičemž z 0 na 100 km/h se vůz rozjede za 4,3 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Na některých trzích ale bude k dispozici i verze s menším dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem (objem 1998 cm3). Jeho výkonnější verze nabídne velmi pěkných 190 kW (258 koní) při 5000 až 6500 ot./min a točivým momentem 400 Nm při 1550 až 4400 ot./min. V tomto případě se na stovce ocitne za 5,2 sekundy.
 
Základní model má mít tentýž motor, ale naladěný na pouhých 145 kW (197 koní) při 4500 až 6500 ot./min. Ve výsledku tak nabídne ještě nižší maximální výkon než Toyota GT86, které se právě vytýká nízký výkon. Maximální točivý moment má dosahovat 320 Nm při 1450 až 4200 ot./min a z nuly na stovku se má vůz rozjet za 6,5 sekundy.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Rozměry vozu činí 4380 mm na délku 1865 mm na šířku a 1295 mm na výšku (dvoulitry 1290 mm). Rozvor pak činí 2470 mm. Pokud jde o hmotnost, ta se zastavila na 1520, 1450, resp. 1410 kg. Vozy se liší i v pneumatikách. Šestiválec obouvá 19" kola (255/35 R19 vepředu a 275/35 R19 vzadu), silnější dvoulitr má 18" ráfky (255/40 R18 na přední nápravě, resp. 275/40 R18 na zadní) a slabší dvoulitr se bude muset spokojit dokonce jen se 17" koly (225/50 R17 vepředu, 255/45 R17 vzadu). Nejsilnější provedení má vepředu kotoučové brzdy o 348mm průměru a čtyřpístkové brzdy Brembo.
 
Toyota Supra
 
klikněte pro zvětšení
 
Ladění podvozku probíhalo po celém světě, zejména však šlo o Evropu. Vyvíjelo se např. ve Francii, Rakousku a Itálii včetně horských alpských silnic, nezapomnělo se ani na slavnou Severní smyčku Nürburgring, vozy jezdily i ve Švédsku po sněhu a ledu. Výroba automobilu bude probíhat v Rakousku u Magna Steyr ve Štýrském Hradci.
 
Prvních 1500 kusů bude tzv. Launch Edition za cenu $55250. Poté bude k dispozici standardní provedení za $49990 a verze Premium za $53990. Nás ale spíše budou zajímat evropské ceny, přičemž známe ty britské. Základní varianta má vyjít na 52695 liber (1,52 mil. Kč), varianta Premium pak na 56945 liber (1,64 mil. Kč).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě
Oppo podruhé představilo své smartphony z řady Reno, které zahrnují i modely s periskopickým zoomem nebo podporou 5G sítí. Dostanou se na vybrané evropské trhy, a to už příští měsíc. Na nízké ceny ovšem nespoléhejte.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta
Požáry elektromobilů jsou bedlivě sledovaným tématem. A pokud je to Tesla, tak ještě více. Poslední požár Modelu S se stal v Číně v Šanghaji, kde s sebou hořící auto vzalo ještě další tři blízko stojící.
Včera, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů
Lenovo Z6 Pro oficiálně: vlajková loď se čtyřmi foťáky na zádech Lenovo Z6 Pro oficiálně: vlajková loď se čtyřmi foťáky na zádech
Lenovo dnes představilo novou vlajkovou loď Z6 Pro, která je určena pro čínský trh. Jedná se o model, který nijak neztrácí na konkurenci. Do vínku dostal procesor Snapdragon 855, displej Super AMOLED s tenkými rámečky nebo velký počet fotoaparátů.
23.4.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby Elon Musk tvrdí, že kdo používá lidar, míří do záhuby
Na Autonomy Day, kde automobilka Tesla hovořila o svých autonomních technologiích, se Elon Musk vyjádřil nelichotivě i na adresu lidaru. Podle něj je tento senzor pro autonomní auta cestou k záhubě.
23.4.2019, aktualita, Milan Šurkala
Start prodeje telefonu Galaxy Fold se odsouvá kvůli problémům Start prodeje telefonu Galaxy Fold se odsouvá kvůli problémům
Samsung musel odsunout prodej dlouho očekávaného ohebného smartphonu Galaxy Fold. Někteří recenzenti se totiž setkali s problémy, které se nejčastěji týkají hlavního displeje. Před uvedením na trh tedy bude muset výrobce ještě vychytat mouchy.
22.4.2019, aktualita, Jáchym Šlik