www.svetmobilne.cz
>
>

Toyota Supra A90 je konečně tady

Toyota Supra A90 je konečně tady
, , aktualita
Dlouho očekávaná nová generace sportovního auta Toyota Supra byla konečně představena. Novinka má řadový šestiválec s přeplňováním, maximálním výkonem 340 koní a rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Toyota představila velmi dlouho očekávanou novou generaci sportovního vozu Toyota Supra s kódovým označením A90. Model navazuje na předchozí 4 generace (zejména na A80 vyráběnou v letech 1993 až 2002, ale i na Toyotu 2000 GT z roku 1967) a díky spolupráci s BMW jde v základu o předělané BMW Z4. Z tohoto auta totiž přebírá nejen platformu, ale i motor. Má tedy stejný řadový přeplňovaný třílitrový šestiválec (objem 2998 cm3) o maximálním výkonu 250 kW (340 koní) při 5000 až 6500 ot./min a točivý moment 500 Nm dostupný od 1600 do 4500 ot./min.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Vůz byl představen na autosalonu v Detroitu a jde o první globální model od Toyota GAZOO Racing. Automobil má rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50 a zajímavostí je např. tvar střechy, který je snížen v prostřední části. Toyota tím zachovala dostatek místa nad hlavami pasažérů, současně ale mírně snížila čelní plochu vozu, což se podepsalo na nižším aerodynamickém odporu (ten je ve výsledku dán koeficientem aerodynamického odporu a čelní plochou).
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Přední část znatelně odkazuje na čtvrtou generaci Supry (A80), má však modernější tvary a možná je až trochu moc komplikovaná. Samozřejmostí jsou dnes už LED světla, a to jak vepředu, tak i vzadu. Tam také najdete výrazné přítlačné plochy. Uvnitř je 6,5" infotainment s podporou Bluetooth, nicméně verze Premium dostane větší 8,8" obrazovku, podporu Apple CarPlay, 12reproduktorový audio systém JBL a bezdrátové nabíjení telefonů.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
V nabídce budou jízdní režimy Normal a Sport, které ovlivňují míru zásahu stabilizačních systémů, odezvu plynu i rychlost řazení. Díky motoru s twin-scroll turbodmychadlem, přímému vstřiku a variabilnímu časování sacích i výfukových ventilů má motor nabídnout velmi dobrý zátah už od nejnižších otáček. Točivý moment pak na zadní kola posílá 8stupňová automatická převodovka, přičemž z 0 na 100 km/h se vůz rozjede za 4,3 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Na některých trzích ale bude k dispozici i verze s menším dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem (objem 1998 cm3). Jeho výkonnější verze nabídne velmi pěkných 190 kW (258 koní) při 5000 až 6500 ot./min a točivým momentem 400 Nm při 1550 až 4400 ot./min. V tomto případě se na stovce ocitne za 5,2 sekundy.
 
Základní model má mít tentýž motor, ale naladěný na pouhých 145 kW (197 koní) při 4500 až 6500 ot./min. Ve výsledku tak nabídne ještě nižší maximální výkon než Toyota GT86, které se právě vytýká nízký výkon. Maximální točivý moment má dosahovat 320 Nm při 1450 až 4200 ot./min a z nuly na stovku se má vůz rozjet za 6,5 sekundy.
 
Toyota Supra A90
 
klikněte pro zvětšení
 
Rozměry vozu činí 4380 mm na délku 1865 mm na šířku a 1295 mm na výšku (dvoulitry 1290 mm). Rozvor pak činí 2470 mm. Pokud jde o hmotnost, ta se zastavila na 1520, 1450, resp. 1410 kg. Vozy se liší i v pneumatikách. Šestiválec obouvá 19" kola (255/35 R19 vepředu a 275/35 R19 vzadu), silnější dvoulitr má 18" ráfky (255/40 R18 na přední nápravě, resp. 275/40 R18 na zadní) a slabší dvoulitr se bude muset spokojit dokonce jen se 17" koly (225/50 R17 vepředu, 255/45 R17 vzadu). Nejsilnější provedení má vepředu kotoučové brzdy o 348mm průměru a čtyřpístkové brzdy Brembo.
 
Toyota Supra
 
klikněte pro zvětšení
 
Ladění podvozku probíhalo po celém světě, zejména však šlo o Evropu. Vyvíjelo se např. ve Francii, Rakousku a Itálii včetně horských alpských silnic, nezapomnělo se ani na slavnou Severní smyčku Nürburgring, vozy jezdily i ve Švédsku po sněhu a ledu. Výroba automobilu bude probíhat v Rakousku u Magna Steyr ve Štýrském Hradci.
 
Prvních 1500 kusů bude tzv. Launch Edition za cenu $55250. Poté bude k dispozici standardní provedení za $49990 a verze Premium za $53990. Nás ale spíše budou zajímat evropské ceny, přičemž známe ty britské. Základní varianta má vyjít na 52695 liber (1,52 mil. Kč), varianta Premium pak na 56945 liber (1,64 mil. Kč).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei Kirin 990 má podporovat 4K 60p videa Huawei Kirin 990 má podporovat 4K 60p videa
Procesory Huawei/HiSilicon Kirin mají obvykle dostatek výkonu, nicméně jim dosud chyběla podpora 4K videa při 60 snímcích za sekundu. To by se mělo změnit s příchodem nového mobilního procesoru Kirinu 990.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV, sen taxikářů Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV, sen taxikářů
Na jaře představila automobilka Mercedes-Benz koncept elektrického MPV s názvem EQV. Nyní se dostává do výroby. Elektrický van údajně ujede přes 400 km na jedno nabití a bude možná snem řidičů shuttle busů.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní koloběžky KickScooter T60 se samy zajedou nabít Autonomní koloběžky KickScooter T60 se samy zajedou nabít
Sdílené koloběžky nejsou už ani na našich ulicích ničím novým. Provozovatelé ale musí pořád řešit jejich správu, tedy je přemisťovat a nabíjet. Nový Segway-Ninebot KickScooter T60 tohle ale bude umět udělat sám. Bude totiž autonomní.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
HP Pavilion Gaming 15 Laptop dostává AMD Ryzen HP Pavilion Gaming 15 Laptop dostává AMD Ryzen
Dalším novým herním hardwarem společnosti HP, který byl v těchto dnech představen, je herní notebook Pavilion Gaming 15 Laptop. Ten nyní může využívat mobilních procesorů AMD Ryzen a grafických čipů Nvidie.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE
Máme tu další startup, který si usmyslel, že vymyslí šílený elektrický supersport. V Kalifornii se tak zrodil elektromobil Drako GTE. Jde o čtyřmístný sedan s výkonem zhruba 1200 koní a točivým momentem jak u lokomotivy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář