Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Toyota přichází s RAV4 Plug-in Hybrid, má více než 300 koní

22.11.2019, Milan Šurkala, aktualita
Zatímco hybridní pohon mají Toyoty už přes 20 let, nabíjení z elektrické sítě u nich až tak běžné nebylo. Velmi oblíbené SUV RAV4 ale nyní dostane verzi Plug-in Hybrid, které na elektřinu ujede až 60 km.
Je několik typů hybridů a ačkoli mnozí argumentují tím, že využívají elektřinu ze zásuvky, faktem je, že toto je pravdou pro plug-in hybridy. Běžné hybridy však využívají jen energii vzniklou rekuperací. Takové hybridy byly typické pro Toyotu, která měla jen málo nabíjecích variant. Jejich počet nyní rozšiřuje SUV RAV4 Plug-in Hybrid. Nyní tak i toto SUV bude možné nabíjet ze zásuvky a díky mnohem většímu lithiovému akumulátoru slibuje dojezd až 60 km čistě na elektřinu, takže pro denní dojíždění do práce může pro mnohé fungovat v podstatě jako elektromobil (evropský průměr pro dojíždění je pod 50 km denně).
 
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
 
I když je hybrid zejména o ekologii, v případě RAV4 Plug-in Hybrid rozhodně nepůjde o žádného lenocha. Má i nadále benzínový motor Hybrid Dynamic Force o objemu 2,5litru s Atkinsonovým cyklem s maximálním výkonem 131 kW. Jeho točivý moment ale vzrostl z 221 Nm na 228 Nm. Silnější elektromotor pohánějící zadní nápravu ale dokáže přidat mnohem více než v případě klasického hybridu a celkový výkon soustavy nyní dosahuje 225 kW (306 koní). To už je výkon z říše hot hatchů. Ostatně i akcelerace z 0 na 100 km/h zabere pouhých 6,2 sekundy, což je vynikající výsledek.
 
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
 
Emise CO2 dle normy WLTP jsou jen 30 g/km, což odpovídá spotřebě 1,3 l/100 km. Jak jsme si už říkali v jiném článku, tímto číslem se vůbec nelze řídit, protože nikdo neví (a WLTP norma už vůbec ne), jak často se bude hybrid u konkrétního řidiče nabíjet. Někteří lidé tak mohou jezdit za mnohonásobky tohoto čísla a jiní se ani nemusí moc snažit a mohou jezdit ještě za méně. Novinka bude v prodeji od druhé poloviny roku 2020.
 
Toyota dále nezapomněla ani zmínit své úspěchy. RAV4 si jen v Evropě letos objednalo 120 tisíc lidí a Západní Evropa má pak na kontě také 105 tisíc hybridů Toyota (i jiných modelů).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama