Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Registrace: 27.5.2003
Komentářů: 7, score 1.3 | Svět hardware: 41/1.3 | Digimanie: 3/1.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 2.3.2019 s hodnocením +2:
To vyuziti je prave ten zasadni zadrhel ­- opravdu chcete dat za auto vhodne zejmena k dojizdeni do prace vic nez milion? Mne to prijde absurdni.
Komentář z 10.1.2021 s hodnocením +1:
Nikdo nerekl, ze to auto nema dostatecne vytapeni. Nikdo ani nerekl, ze ma, takze na vysledky si budeme muset pockat. Klimatizace bude urcite na urovni, takze technicky vzato neni duvod, aby vytapeni nestihalo. Navic kdyz to vezmou chytre ­(vytapeni sedacek a volantu­), tak se da na topeni samotnem trochu usetrit.

Samozrejme si vytapeni ­(stejne jako klimatizace­) sezerou nejakou elektriku, ale pri tech jejich kapacitach akumulatoru uz to nebude nejak zasadni, odhaduju ze to dojezd ovlivni maximalne do 10 procent. Podle toho co jsem slysel od ridicu elektroaut vicemene minule generace ­(Chevrolet Volt­), klimatizace jim ubirala asi tak 20% dojezdu, ale to mluvim o lidech z Kalifornie, kde je zvykem mit nastavenou klimatizaci v lete na 21 nebo min.
Komentář z 2.3.2019 s hodnocením +1:
Vyhody:
* Je to tizsi ­(nezpochybnitelne­)
* ­(Potencialne­) ekologictejsi. Proc potencialne? Protoze ekologie provozu je pouze jedna promenna. Klasicke auto pry pri vyrobe ­"stoji­" zhruba stejne mnozstvi emisi, jako jeho provoz celou po dobu zivotnosti ­(nepamatuju si jak dlouha byla ta uvazovana zivotnost­). Taky zalezi na tom, jak se dana elektrina vyrobila, to muze znamenat zasadni rozdil.
* ­(Potencialne­) jednodussi a levnejsi udrzba. Mechanicka konstrukce se da udelat dobre i zprasit, ale je tu ten potencial. Pri vyrazne mensim mnozstvi dilu muzeme ocekavat mensi mnozstvi problemu.
* ­(Potencialne­) levnejsi provoz. Tomu osobne moc neverim, protoze se dnes srovnava silne zdaneny benzin a vyrazne mene zdanena elektrina. Co se stane, kdyz aplikujeme stejne dane? On uz se stat postara, aby ty svoje dane dostal, at uz primo zdanenim ­"dopravni­" elektriny, nebo plosne veskere ­(podobne jako pri podpore ­"obnovitelnych­" energii­)

Nevyhody:
* Hasici moc nevi, jak na akumulatory. Problem je v tom, ze pokud je poruseny plast akumulatoru ­(propichly atd.­) a je porusena vnitrni konstrukce, je po nekolik dalsich dnu ve hvezdach, jestli to auto chytne, nebo ne. Obecne jde o zkrat a mechanismu, jak k nemu muze dojit, je rada ­- treba se do te diry dostane voda ­(dest, kondenzace­). Cetl jsem o pripadu elektromobilu, co shorel nekolik dnu po nehode... Benzin je vyrazne nebezpecnejsi palivo, ale jsou s nim vyrazne delsi zkusenosti. Muzeme doufat ve zlepseni situace
* Problematika nabijeni. Pro mne jako rodice je celkem problem, ze na dlouhe ceste je treba synchronizovat nabijeni a zastavky na probehnuti ratolesti. Problem je, ze nemuzete zastavit detem u hriste nebo rybnika s tim, ze pak nekde za pet minut natankujete a jedete dal. Musite zastavit u nabijeci stanice. Bude jich pribyvat, ale na pokryti kapacity jedne dalnicni pumpy budete potrebovat celkem velke parkoviste s radou ne prave levnych nabijecek. A nejak to pripojit naprimo k Temelinu, protoze pokud budeme
* Problematika nabijeni c. 2 ­- v Severni Americe to neni tak velky problem, protoze vetsina lidi ma pevne parkovaci misto, ale v Evrope je to jinak ­- vetsina obyvatelstva bydli v mestech a parkuje pomerne nahodne na ulici. Jak temto motoristum zajistit spolehlivou a financne realizovatelnou moznost nabijeni aut prez noc, to opravdu nevim.

Pak je tu treba specificky problem Tesly, coz je auto zjevne vyvijene s Kalifornii na mysli. Bezramove okna, ­"vyskakovaci­" kliky dveri a tak ­- to je proste znamy problem vsude, kde maji zimu jako rocni obdobi. Takovy Nissan Leaf ­(myslim nejprodavanejsi a nejspolehlivejsi elektroauto na planete­) tim ale netrpi, takze nemuzeme podle jednoho pitome navrzeneho auta soudit celou kategorii.

Takze elektroauto je dnes specificka zalezitost pro lidi, kteri s nim dojizdeji do prace a maji ho kde prez noc parkovat a nabijet. Za univerzalni rodinne vozidlo bych ho jeste dnes nepovazoval.

Nejméně přínosné komentáře