Před pár dny vypukla aféra společnosti Tesla, která prodala vůz s autopilotem dealerovi, jež ho následně prodal zákazníkovi. Chvíli po prodeji ale automobilka provedla audit, jehož výsledkem bylo, že nový majitel dle automobilky údajně nezaplatil za funkci autopilota a ta byla následně odstraněna. To však nebyla úplně pravda. Přítomnost autopilota totiž byla zahrnuta v ceně, za kterou byl dealer ochoten auto koupit od Tesly (v dražbě) a stejně tak v částce, kterou byl ochoten zaplatit nový majitel (Alec) dealerovi.

Na adresu automobilky se pochopitelně strhla obrovská negativní kritika a společnost na jejím základě kontaktovala nového majitele, omluvila se mu a funkci autopilota vrátila. Prý šlo o nedorozumění. Faktem je, že Tesla obvykle u ojetých vozů odstraňuje příplatkové funkce, takže si je zákazník musí koupit znovu, nicméně v takovém případě o nepřítomnosti funkcí ví už před koupí a cena je i patrně nižší než s nainstalovanou funkcí. Nevýhodou pro zákazníka je to, že v takovém případě později za příplatkovou funkci platí opět plnou cenu, zatímco u ojetého vozu by se už částečně ztratila.