Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla otevřela první 250kW Supercharger V3 v Evropě

21.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Tesla otevřela jubilejní 500. Supercharger v Evropě. Ten obsahuje 8 stojanů V2 s výkonem 150 kW a poprvé v Evropě také 8 nabíjecích stojanů Supercharger V3 s ještě vyššími 250 kW pro nabíjení.
V březnu letošního roku zlepšila automobilka Tesla nabíjení na svých Superchargerech. U stávajících Superchargerů V2 navýšila nabíjecí výkon ze 120 kW na 150 kW, čímž zkrátila dobu nabíjení o pětinu (resp. za stejnou dobu se nabilo o čtvrtinu více energie). Spolu s tím představila také nové Superchargery V3, které byly dosud k dispozici na některých místech v USA a nabízely výkon až 250 kW. To znamená více než 2krát rychlejší nabíjení proti stavu na začátku roku. A právě 8 stojanů V2 i 8 stojanů V3 má 500. Supercharger v Evropě, který se tak stává prvním, který má stojany generace V3. Celkový výkon je tak 3,2 MW.
 
Tesla Supercharger s Modelem 3
 
Supercharger stojí v Park Royal u Londýna ve Velké Británii. Také jde o první Supercharger v Evropě s nabíjecím konektorem CCS, který je standardem u evropského Modelu 3 a u nových verzí Modelu S a X (majitelé starších variant potřebují adaptér). Ne každá Tesla ale může využít takto vysokého nabíjecího výkonu. Model 3 Standard Range podporuje maximálně 170 kW, Model 3 Mid Range zvládne 200 kW stejně jako novější Modely S a X Long Range a 250kW nabíjení si užijí jen majitelé Modelu 3 Long Range.
 
 
S 250kW nabíjením je možné za 5 minut nabít energii na ujetí 75 mil (120 km), resp. 900 mil (1450 km) za hodinu a první uživatelé reportují ještě lepší čísla. Auta ukazují rychlost nabíjení i přes 1020 mil (1640 km) za hodinu. Pochopitelně u lithiových akumulátorů je nutné počítat s tím, že posledních cca 20 % se nabíjí výrazně pomaleji. I tak to ale znamená, že celý akumulátor vozů Tesla může být nabit za zhruba 15-20 minut. K tomu, aby to fungovalo, slouží technologie On-Route Battery Charging, která před příjezdem na stanici zahřeje akumulátor na ideální nabíjecí teplotu. Celkově je v Evropě přes 4700 nabíjecích stojanů Supercharger na 500 stanicích.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama