reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce

, , aktualita
Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce
Vypadá to, že nejen Ford Mustang Mach-E je elektromobilem, který může mít problém s vybitým akumulátorem, přestože by k tomu nemělo dojít. James May známý z TopGearu a The Grand Tour kvůli podobnému problému muset rozebrat část své Tesly.
Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce
Pokud majitel elektromobilu něco nečeká, tak je to rozhodně to, že u vozu s nabitým akumulátorem bude mít problém dostat se do vozu kvůli vybití. Jak to tak ale vypadá, rozhodně nepůjde o ojedinělé případy. Softwarová chyba takto odstavila nejeden elektrický Ford Mustang Mach-E, ale podobný problém postihl i známého moderátora Jamese Maye. Toho známe např. z TopGearu a The Grand Tour. Se svou Teslou Model S nějakou dobu nejezdil, ale nechal ji připojenou k nabíječce. Když pak po dlouhé době chtěl do vozu, nedostal se. Příčinou byl vybitý akumulátor.
 
 
Stejně jako výše zmíněný Mustang, i Tesla má totiž dva akumulátory. Jeden je určen k pohonu vozu a jde o onu velkou baterku s několika desítkami kWh. Druhý akumulátor je ten standardní 12voltový, který najdeme v každém autě a právě ten se stal zdrojem problému. Ten se běžně nabíjí z velkého akumulátoru, nicméně pokud je ten velký nabitý, nabíjení přestane. James May tak skončil s plně nabitou Teslou připravenou vyrazit co se týče energie určené k pohonu vozu, ale plně vybitým 12V akumulátorem, kvůli čemuž nemohl odemknout vůz, vysunout kliky, a tedy ani otevřít kapotu, aby se dostal k akumulátoru.
 
Naštěstí je zde "hardwarová" pojistka a kapotu lze otevřít pomocí dvou ovladačů, které jsou po stranách předního nárazníku z vnitřní strany. Tedy rozhodně nic, co by bylo jednoduše přístupné. Poté musel demontovat spoustu různých krytů a celá záležitost s připojením 12V akumulátoru k nabíječce mu zabrala hodinu. To nepotěší.