reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko

, , aktualita
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Dnešní auta jsou prošpikována elektronikou a softwarem, což může způsobovat problémy hned na několika frontách. Sice to umožňuje mnoho komfortních funkcí, ale také zvyšuje riziko kuriózních problémů v případě, kdy to selže. Nyní mají problémy někteří z prvních majitelů elektromobilu Ford Mustang Mach-E. Podobně jako ostatní elektromobily, i Mustang má dva akumulátory. Jeden velký pro pohon samotného auta a jednu klasickou 12V baterku pro ostatní elektroniku (hlavní akumulátor mívá řádově vyšší napětí). A právě 12V akumulátor je zde zdrojem problémů, resp. software starající se o jeho nabíjení.
 
Ford Mustang Mach-E
 
Tento akumulátor by se měl nabíjet z primárního akumulátoru, nicméně jak se ukazuje, při nabíjení elektromobilu se toto neděje a někteří uživatelé tak mohou skončit s plně nabitým hlavním akumulátorem a současně vybitou 12V baterkou. Takže si auto ani neotevřou. 12V akumulátor je pod kapotou jako u běžných aut, jenže zámek kapoty je ovládán elektronicky. Takže když potřebujete vyměnit/nabít baterku, nedostanete se k ní, protože je problém právě s touto baterkou. Je zde ale i mechanické řešení vyžadující otevření krytky v nárazníku, které pak umožní otevřít kapotu. Ford nyní hledá primární zdroj problému a vyvíjí OTA aktualizaci, která by měla problém opravit u uživatelů se staršími verzemi.