Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý
20.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Mnohé společnosti mají různé provizní systémy (tzv. referral), aby získaly co nejvíce zákazníků. Takový program měla i automobilka Tesla, nicméně jej už za pár týdnů zruší, společnost přichází moc draho.
Provizní systémy (tzv. referral) jsou lákavou možností, jak šířit reklamu na produkty a nechat lidem, kteří se o to sami aktivně starají, i nějakou tu odměnu. Ač se to moc neví, podobný program měla i automobilka Tesla od roku 2015, nicméně Elon Musk nyní na Twitteru oznámil, že program od 1. února 2019 zruší. Pro společnost je příliš drahý, což snižuje automobilce šance na další ziskové čtvrtletí. Předpokládá se sice, že Tesla bude opět v zisku, tentokrát to ale patrně nebudou tak vysoká čísla. Ale zpět k proviznímu systému Tesly.
Ten prošel v průběhu času mnoha změnami a v poslední verzi byl výhodný pro více stran. Ti, kteří Tesly propagovali, mohli získat různé odměny jako kola, akumulátory Powerwall a další produkty společnosti. V systému získávali dokonce i ti, kterým byla auta doporučována, a kteří si je zakoupili přes příslušné referral kódy. Ti totiž měli prvních šest měsíců nabíjení na Superchargerech zdarma. Připomeňme, že nabíjení zdarma mají někteří majitelé Modelů S a X, ale nikoli majitelé Modelu 3. Ti už za něj musí platit. Totéž se týká řad Model S a X dodaných po 1. dubnu 2017.
Ukončení provizního systému ale ani není překvapivé. To má totiž suplovat reklamu, přičemž to je něco, co vlastně Tesla ani nepotřebuje. Zájem o její automobily je tak obrovský, že má spíše problémy s uspokojením poptávky než získáváním nových zákazníků.