www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí
, , aktualita
Tesla čelí žalobě, která souvisí se závažnou nehodou vozu Model S, jejímž následkem vůz začal hořet a v plamenech uhořeli dva mladí lidé. Rodiče vidí problém v nebezpečných akumulátorech i nesprávně nastaveném omezovači rychlosti.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Tesla má na krku žalobu, kde rodiče 18letého Edgara Monserratta Martineze žalují automobilku kvůli dvěma závažným prohřeškům, které mají stát za smrtí jejich syna a 18letého řidiče vozu, Barretta Rilleyho. Problém je v akumulátoru, který je dle Martinezových nebezpečnou součástkou, která nebyla dostatečně chráněna, je náchylná k explozi a spontánnímu požáru (jen připomeňme, že automobily Tesla včetně menšího Modelu 3 byly v nárazových testech NHTSA vyhodnoceny jako nejbezpečnější testované vozy za celou historii těchto testů). Dalším problémem zmíněným v žalobě je to, že Tesla nesprávně nastavila omezovač rychlosti bez vědomí rodičů, kvůli čemuž nezodpovědný mladý řidič jel více, než měl mít dovoleno.
 
Tesla Model S
 
Celá historie problému je ale složitější. S vozem Tesla Model S z roku 2014 začal Rilley jezdit typicky teenagerským způsobem, takže v březnu loňského roku byl chycen poté, co jel 112 mph (180 km/h). Rodiče tedy mladému Barrettovi takové rychlosti zatrhli a nechali ve voze aktivovat funkci Speed Limit Mode aneb omezovač rychlosti na 85 mph (137 km/h). Tato funkce byla do vozu skutečně instalována, jenže v jiném servisním centru byla bez vědomí rodičů zase deaktivována. Výsledkem tak bylo, že Barrett se brzy opět proháněl jak splašený a osudovou se jemu a Edgarovi stala jedna květnová jízda.
 
Při ní jel 116 mph (187 km/h), ztratil kontrolu nad vozem, narazil do zdi, pak do sloupu na druhé straně silnice a vůz začal hořet. Faktem je, že vůz byl kvůli rychlosti nárazu tak zdemolovaný už sám o sobě, že je těžko říci, zda by automobil se spalovacím motorem dokázal nehodu ustát lépe a zda byl požár akumulátoru skutečným důvodem úmrtí. Tesle naopak nehraje do karet fakt, že baterie se opětovně vznítila na odtahovém vozidle a ještě jednou poté, co bylo auto odtaženo pryč. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře