reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí

, , aktualita
Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí
Tesla čelí žalobě, která souvisí se závažnou nehodou vozu Model S, jejímž následkem vůz začal hořet a v plamenech uhořeli dva mladí lidé. Rodiče vidí problém v nebezpečných akumulátorech i nesprávně nastaveném omezovači rychlosti.
Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí
Automobilka Tesla má na krku žalobu, kde rodiče 18letého Edgara Monserratta Martineze žalují automobilku kvůli dvěma závažným prohřeškům, které mají stát za smrtí jejich syna a 18letého řidiče vozu, Barretta Rilleyho. Problém je v akumulátoru, který je dle Martinezových nebezpečnou součástkou, která nebyla dostatečně chráněna, je náchylná k explozi a spontánnímu požáru (jen připomeňme, že automobily Tesla včetně menšího Modelu 3 byly v nárazových testech NHTSA vyhodnoceny jako nejbezpečnější testované vozy za celou historii těchto testů). Dalším problémem zmíněným v žalobě je to, že Tesla nesprávně nastavila omezovač rychlosti bez vědomí rodičů, kvůli čemuž nezodpovědný mladý řidič jel více, než měl mít dovoleno.
 
Tesla Model S
 
Celá historie problému je ale složitější. S vozem Tesla Model S z roku 2014 začal Rilley jezdit typicky teenagerským způsobem, takže v březnu loňského roku byl chycen poté, co jel 112 mph (180 km/h). Rodiče tedy mladému Barrettovi takové rychlosti zatrhli a nechali ve voze aktivovat funkci Speed Limit Mode aneb omezovač rychlosti na 85 mph (137 km/h). Tato funkce byla do vozu skutečně instalována, jenže v jiném servisním centru byla bez vědomí rodičů zase deaktivována. Výsledkem tak bylo, že Barrett se brzy opět proháněl jak splašený a osudovou se jemu a Edgarovi stala jedna květnová jízda.
 
Při ní jel 116 mph (187 km/h), ztratil kontrolu nad vozem, narazil do zdi, pak do sloupu na druhé straně silnice a vůz začal hořet. Faktem je, že vůz byl kvůli rychlosti nárazu tak zdemolovaný už sám o sobě, že je těžko říci, zda by automobil se spalovacím motorem dokázal nehodu ustát lépe a zda byl požár akumulátoru skutečným důvodem úmrtí. Tesle naopak nehraje do karet fakt, že baterie se opětovně vznítila na odtahovém vozidle a ještě jednou poté, co bylo auto odtaženo pryč.