www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí

Tesla čelí žalobě kvůli požáru po nehodě Modelu S a smrti dvou lidí
, , aktualita
Tesla čelí žalobě, která souvisí se závažnou nehodou vozu Model S, jejímž následkem vůz začal hořet a v plamenech uhořeli dva mladí lidé. Rodiče vidí problém v nebezpečných akumulátorech i nesprávně nastaveném omezovači rychlosti.
reklama
Automobilka Tesla má na krku žalobu, kde rodiče 18letého Edgara Monserratta Martineze žalují automobilku kvůli dvěma závažným prohřeškům, které mají stát za smrtí jejich syna a 18letého řidiče vozu, Barretta Rilleyho. Problém je v akumulátoru, který je dle Martinezových nebezpečnou součástkou, která nebyla dostatečně chráněna, je náchylná k explozi a spontánnímu požáru (jen připomeňme, že automobily Tesla včetně menšího Modelu 3 byly v nárazových testech NHTSA vyhodnoceny jako nejbezpečnější testované vozy za celou historii těchto testů). Dalším problémem zmíněným v žalobě je to, že Tesla nesprávně nastavila omezovač rychlosti bez vědomí rodičů, kvůli čemuž nezodpovědný mladý řidič jel více, než měl mít dovoleno.
 
Tesla Model S
 
Celá historie problému je ale složitější. S vozem Tesla Model S z roku 2014 začal Rilley jezdit typicky teenagerským způsobem, takže v březnu loňského roku byl chycen poté, co jel 112 mph (180 km/h). Rodiče tedy mladému Barrettovi takové rychlosti zatrhli a nechali ve voze aktivovat funkci Speed Limit Mode aneb omezovač rychlosti na 85 mph (137 km/h). Tato funkce byla do vozu skutečně instalována, jenže v jiném servisním centru byla bez vědomí rodičů zase deaktivována. Výsledkem tak bylo, že Barrett se brzy opět proháněl jak splašený a osudovou se jemu a Edgarovi stala jedna květnová jízda.
 
Při ní jel 116 mph (187 km/h), ztratil kontrolu nad vozem, narazil do zdi, pak do sloupu na druhé straně silnice a vůz začal hořet. Faktem je, že vůz byl kvůli rychlosti nárazu tak zdemolovaný už sám o sobě, že je těžko říci, zda by automobil se spalovacím motorem dokázal nehodu ustát lépe a zda byl požár akumulátoru skutečným důvodem úmrtí. Tesle naopak nehraje do karet fakt, že baterie se opětovně vznítila na odtahovém vozidle a ještě jednou poté, co bylo auto odtaženo pryč. 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla připravuje auta na montáž generátorů hluku, aby byla slyšet Tesla připravuje auta na montáž generátorů hluku, aby byla slyšet
Elektromobily a hybridy mají výhodu v nízké hlučnosti při elektrickém provozu, to je ale současně bezpečnostní problém. Takové vozy jsou jen stěží slyšet, což zvyšuje riziko srážky s chodcem. Tesla tak už vozy připravuje na montáž generátorů hluku.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Nové Apply nemají modemy Qualcommu, protože mu je nechce prodat Nové Apply nemají modemy Qualcommu, protože mu je nechce prodat
Společnost Apple a Qualcomm se opravdu nemají rády, podávají na sebe navzájem žaloby, přestože se dost potřebují. Jenže došlo to tak daleko, že Qualcomm už odmítl Applu prodávat potřebné součástky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zakládá českou pobočku, nabírá už zaměstnance Tesla zakládá českou pobočku, nabírá už zaměstnance
Automobilka Tesla u nás zatím neměla oficiální pobočku a vozy je nutné kupovat přes jiné dovozce a pro servis je potřeba jezdit do okolních států, např. do Rakouska. To se ale možná brzy změní, česká pobočka už byla založena.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Ford ukázal nejsilnější Shelby GT500 všech dob Ford ukázal nejsilnější Shelby GT500 všech dob
Nejsilnějším Fordem všech dob bude nové Shelby GT500. Tento sportovní vůz má mít výkon přes 700 koní a automobilka Ford nyní zveřejnila i první oficiální obrázky a videa. Rozhodně se máme na co těšit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Ram Heavy Duty pokořil 1000 lb-ft (1356 Nm) Ram Heavy Duty pokořil 1000 lb-ft (1356 Nm)
I když velké americké pickupy u nás nejsou zrovna běžným zjevem, podíváme se dnes na novinku v podobě Ram Heavy Duty, který ve své kategorii pokořil kulatou hranici točivého momentu 1000 lb-ft (1356 Nm).
15.1.2019, aktualita, Milan Šurkala