reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT

, , článek
Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?
Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
Kapitoly článku:
Už několikrát jsme se na stránkách Světa mobilně podívali na srovnání dvou vozů s různými motory a porovnali jejich teoretickou dynamiku. V případě velkého atmosférického motoru versus malého turba jsme se věnovali už Hondě Civic, nyní se na podobnou problematiku podíváme znovu. Pojede lépe maličký 0.9 TCe od Renaltu nebo mnohem větší 1.4 CVVT od koncernu Hyundai/Kia?
 
Kia Rio
 
Jako první tu máme Kiu Rio, do které se montuje několik motorů, z nichž si do dnešního srovnání vybereme verzi 1.4 CVVT. Ta má objem 1368 cm3 a maximální výkon 73,6 kW dosahovaný při 6000 rpm. Jeho točivý moment dosahuje maximálně 133 Nm při 4000 ot./min (v textu můžeme příležitostně používat i anglickou zkratku rpm tam, kde to pomůže zpřehlednění textu). Alespoň 90 % tohoto maxima dosahuje v širokém rozsahu otáček od 2400 do 5800 ot./min. Kia udává maximální rychlost 176 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a kombinovanou spotřebu 5,5-5,8 l/100 km.
 
Renault Clio
 
Druhým vozem bude Renault Clio s motorem 0.9 TCe, který podnítil mnoho diskuzí nad jeho malým objemem a charakterem. Má objem pouhých 898 cm3, nicméně to není zas až o tolik méně než u dnes naprosto běžných litrových tříválců. Ostatně v případě již zmíněné Hondy jsme tu měli jen necelých 1000 cm3, výkon 95 kW a točivý moment 200 Nm. U Renaultu je to mnohem skromnějších 66 kW dosahovaných při 5500 ot./min. Ani točivý moment není moc vysoký, dosahuje jen 140 Nm při 2250 ot./min, tedy jen o 5 % více než atmosférická Kia.
 
Maximum je ale položeno do výrazně nižších otáček a 90 % maxima je k dispozici od 1800 do 4800 ot./min. V případě Clia je udávána maximální rychlost 178 km/h, zrychlení za 12,1 sekundy a kombinovaná spotřeba v rozsahu 5,0-5,2 l/100 km. Vypadá to, že Renaultu hraje vše do karet.
 
Pojďme se tedy společně podívat na jejich teoretické srovnání. Bude mezi nimi velký rozdíl?