www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT

Srovnání: 3válcové 0.9 TCe vs 4válcové 1.4 CVVT
, , článek
S downsizingem je to vleklý boj mezi malými turbomotory a mnohem většími atmosférami. Dnes se opět podíváme na rozdíl mezi dvěma vozy. Konkrétně půjde o maličký 0.9 TCe v Renaultu Clio a mnohem větší 1.4 CVVT v Kie Rio. Který by měl jet lépe?
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Už několikrát jsme se na stránkách Světa mobilně podívali na srovnání dvou vozů s různými motory a porovnali jejich teoretickou dynamiku. V případě velkého atmosférického motoru versus malého turba jsme se věnovali už Hondě Civic, nyní se na podobnou problematiku podíváme znovu. Pojede lépe maličký 0.9 TCe od Renaltu nebo mnohem větší 1.4 CVVT od koncernu Hyundai/Kia?
 
Kia Rio
 
Jako první tu máme Kiu Rio, do které se montuje několik motorů, z nichž si do dnešního srovnání vybereme verzi 1.4 CVVT. Ta má objem 1368 cm3 a maximální výkon 73,6 kW dosahovaný při 6000 rpm. Jeho točivý moment dosahuje maximálně 133 Nm při 4000 ot./min (v textu můžeme příležitostně používat i anglickou zkratku rpm tam, kde to pomůže zpřehlednění textu). Alespoň 90 % tohoto maxima dosahuje v širokém rozsahu otáček od 2400 do 5800 ot./min. Kia udává maximální rychlost 176 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a kombinovanou spotřebu 5,5-5,8 l/100 km.
 
Renault Clio
 
Druhým vozem bude Renault Clio s motorem 0.9 TCe, který podnítil mnoho diskuzí nad jeho malým objemem a charakterem. Má objem pouhých 898 cm3, nicméně to není zas až o tolik méně než u dnes naprosto běžných litrových tříválců. Ostatně v případě již zmíněné Hondy jsme tu měli jen necelých 1000 cm3, výkon 95 kW a točivý moment 200 Nm. U Renaultu je to mnohem skromnějších 66 kW dosahovaných při 5500 ot./min. Ani točivý moment není moc vysoký, dosahuje jen 140 Nm při 2250 ot./min, tedy jen o 5 % více než atmosférická Kia.
 
Maximum je ale položeno do výrazně nižších otáček a 90 % maxima je k dispozici od 1800 do 4800 ot./min. V případě Clia je udávána maximální rychlost 178 km/h, zrychlení za 12,1 sekundy a kombinovaná spotřeba v rozsahu 5,0-5,2 l/100 km. Vypadá to, že Renaultu hraje vše do karet.
 
Pojďme se tedy společně podívat na jejich teoretické srovnání. Bude mezi nimi velký rozdíl?
reklama
Nejnovější články
Samsung Galaxy Watch Active 2 získají EKG, ale ne hned Samsung Galaxy Watch Active 2 získají EKG, ale ne hned
Internetem už kolují zprávy o připravované nové generaci chytrých hodinek Samsung Galaxy Watch Active 2. Ty by měly dostat systém měření EKG jako Apple Watch 4. Bohužel si ale na tuto funkci ještě počkáme.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed
Chevrolet Corvette se po 66 letech výroby dočkal velké změny. Nový model C8 Stingray modelového ročníku 2020 totiž vyjede s motorem uprostřed. A půjde o pořádně velký atmosférický osmiválec.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Google kvůli adware smazal aplikace čínského CooTeku z obchodu Play Google kvůli adware smazal aplikace čínského CooTeku z obchodu Play
Čínská vývojářská společnost CooTek si nedala říct a do svých aplikací vkládala nadměrné množství adwaru. Přestože měly aplikace stovky milionů stažení, Google se je rozhodl smazat kvůli porušení podmínek.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Mapy Google přidávají info o bike-sharingu a volných stojanech Mapy Google přidávají info o bike-sharingu a volných stojanech
Bike-sharing se stal obrovským hitem dokonce i u nás a nová verze mobilní aplikace Mapy Google následuje tento trend. Nově bude ve vybraných městech zobrazovat rozmístění doků i jejich obsazenost.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Lotus Evija: šílený elektrický hypersport přináší 2000 koní Lotus Evija: šílený elektrický hypersport přináší 2000 koní
Britský Lotus je znám svými lehkými sportovními vozy, které více vynikají svou lehkostí a ovladatelností než výkonem. Nová elektrická Evija to ale změní. Tento hypersport totiž přinese rekordních 2000 koní.
18.7.2019, aktualita, Milan Šurkala