Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Sledujte na Instagramu příběh židovské dívky, která nepřežila holokaust

2.5.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Izraelský projekt The Girl with Instagram ukázal, že historickými příběhy lze oslovit i mladé generace. Instagramový účet moderní formou představuje pravdivý příběh židovské dívky, která zahynula v koncentračním táboře.
Eva Heyman právě oslavila své třinácté narozeniny a své každodenní zážitky si zaznamenává do deníku. Učí se tančit, seznamuje se s chlapci a sní o tom, že se jednou stane reportérkou. Zkrátka běžný příběh teenagerky, říkáte si. To by ovšem nesměl být rok 1944, kdy v Evropě zuřila 2. světová válka. A Eva z maďarské židovské rodiny. Její deník byl později knižně vydán a nyní se dočkal zpracování, které by její příběh mělo představit ještě širšímu publiku. A cílí především na dnešní mladé generace, které si neumějí představit život bez smartphonů a sociálních sítí. V rámci projektu The Girl with Instagram, který vytvořil izraelský podnikatel Mati Kokhavi společně se svou dcerou, vznikl instagramový účet Eva’s Stories (@eva.stories).
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Eva.Stories Official Trailer

Příspěvek sdílený Eva (@eva.stories),

 
Zveřejněn byl symbolicky 1. května, kdy se v Izraeli slaví Jom ha-šo'a, tedy připomínka holocaustu. Během 24 hodin se v Instagram Stories na tomto profilu objevily krátké videosekvence, které rekonstruují život Evy v osudném roce 1944 – pouhé tři měsíce před tím, než byla odvezena do nacistického koncentračního táboru Auschwitz, kde zemřela. Ve videích, které trvají od pár sekund do několika minut, můžeme sledovat život židovské dívky a její rodiny na pozadí války. Vše je natočeno autentickým způsobem, který by měl oslovit i dnešní teenagery zvyklé na sociálních sítích zveřejňovat své každodenní zážitky.
Kampaň zaznamenala na Instagramu obrovský úspěch. Za pouhý první den si příběh otevřelo přes 100 milionů uživatelů z celého světa. A přibližně polovinu tvoří mladí lidé ve věku od 13 do 30 let. Příběh je dostupný v angličtině s hebrejskými titulky. Autoři vytvořili 50 videí, které byly natočeny v ukrajinském Lvově a objevovaly se na instagramovém profilu každou půlhodinu. prohlédnout si je ovšem můžete i zpětně v chronologickém pořadí. Před spuštěním kampaně měl účet @eva.stories 150 tisíc sledujících, v současné době se jejich počet blíží milionu.
 
Zdroj: Adage.com


reklama