Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

SLD Laser chystá laserová světla pro automobilovou budoucnost

23.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Technika automobilů se neustále vyvíjí a to se týká také světlometů. Jen co se přešlo od halogenových světel k LED, už ani to nestačí a chystá se na nás laserová budoucnost. Technologii LaserLight  si pro nás představila společnost SLD Laser.
Společnost SLD Laser je výrobcem nejrůznějších laserových světel a nyní hodlá více proniknout i do náročného automotive trhu. Další revoluci v osvětlovací technice automobilů by totiž měla přinést její technologie LaserLight. Ta by totiž měla postupně nahradit nynější technologii LED světel, která se teprve v posledních letech začala stávat běžnou součástí vozů, a to už dokonce i v nižších třídách. Laserová světla LaserLight by v autech měla přinést několik nezanedbatelných výhod.
 
SLD Laser
 
Předně by to měl být až 10krát vyšší jas než u LED, přičemž by taková světla měla dosvítit až 1 km daleko. Připomeňme, že u normálních světel je to zhruba 200-300 metrů, nejlepší světla se pak pohybují někde okolo půlky kilometru. Sama společnost SLD Laser pak slibuje i minimální spotřebu elektřiny, což bude důležité zejména s dalším rozšiřováním elektromobilů. Světla mají mít také vysokou životnost a přinášet možnost ještě lépe směrovat paprsek. Tím by snad mohla překonávat i 2MPx LED projektory Digital Light od Mercedesu.
 
Společnost SLD Laser už dostala na své technologie i bezpečnostní certifikaci UL Safety Certification a měla by být bezpečná nejen pro drony, interiérové osvícení, party světla, ale také i pro automobily. Vysoký výkon světel byl dobře patrný i v závodě off-roadů 2018 SCORE Baja 1000, kde první a druhé místo získaly právě vozy vybavené laserovými světly Baja Design s komponenty od SLD Laser. Vítěz na adresu světel řekl, že jejich výhodou je to, že člověk stále vidí v noci na cestu, i když jede 110-120 mph (177-193 km/h).
 
S novými světly LaserLight se v produkčních autech poprvé setkáme v příštím roce, zatím ale půjde obvykle o příplatkovou výbavu u luxusních vozů. LaserLight by se prozatím mělo starat o dálková světla, zatímco běžné "potkávačky" by měla i nadále obstarávat technologie LED. Na veletrhu CES 2019 byl nicméně představen už i koncept maličkého 1,5cm modulu, který dokáže řešit dálková i potkávací světla. Pro denní svícení je k dispozici dokonce jen miniaturní 1,5mm modul. Díky takovým rozměrům se může design nových automobilů opět ubírat značně jiným směrem než doposud.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama