Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu
11.11.2019, Milan Šurkala, aktualita
Česká událost roku je tady. Škodovka totiž představila čtvrtou generaci novodobé Octavie. Ta je opět o trošku větší, opět se zvětšuje objem zavazadlového prostoru a dostává také plug-in hybridní verzi.
Modla nejednoho českého řidiče, Škoda Octavia, dostává čtvrtou generaci. Novinka přináší opět dosti ostře řezaný design, který je v přední části hodně podobný Škodě Scala a ze začátku bude mít asi většina řidičů problém s rozeznáním těchto dvou vozů podobně, jako tomu bylo kdysi s Rapidem a Octavií. Novinka je opět o něco větší než předchůdce.
Liftback dostal na délku navíc 19 mm, kombík pak 22 mm a obě verze mají celkově 4689 mm. Šířka vzrostla o 15 mm na nynějších 1829 mm a zůstává rozvor s hodnotou 2686 mm. Nejeden řidič zajisté ocení další navýšení objemu zavazadlového prostoru, který se u liftbacku zvětšil z 590 na 600 litrů, v případě kombíku je to dokonce 30 litrů k dobru a jeho objem se navýšil na 640 litrů.
Vozy lze vybavit až 19" litými koly, jsou zde i nové barevné odstíny karoserie. Výrobce zapracoval i na aerodynamice a může se pochlubit vynikajícím koeficientem aerodynamického odporu Cd=0,24 u liftbacku a Cd=0,26 u kombi. Zadní světla jsou tvořena pomocí LED. Vevnitř je 10,25" digitální přístrojový štít, infotainment systém pak může mít dle verze 8,25" až 10" úhlopříčku. V nabídce bude i LED ambientní osvětlení a až 5 USB-C portů.
Pokud jde o motorizace, ty budou začínat litrovým přeplňovaným tříválcem 1.0 TSI s maximálním výkonem 81 kW a točivým momentem 200 Nm. K dispozici může být i v mild-hybridní variantě. Dále tu máme čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW a 250 Nm, přičemž i tento model může být i v mild-hybridu. V takovém případě ponese název e-TEC. Verze 1.0 TSI i 1.5 TSI budou mít 6stupňový manuál. Vrcholnou benzínovou verzí bude prozatím 2.0 TSI s max. výkonem 140 kW a momentem 320 Nm. Tento model dosáhne max. rychlosti 232 km/h a na stovce se ocitne za 6,9 sekundy, přičemž bude k dispozici výhradně s převodovkou DSG.
Pokud jde o naftové varianty, ty budou zastoupeny motorem 2.0 TDI v mnoha výkonových verzích. Ta bude k dispozici i ve variantě 85 kW, takže tento výkon už nebude poskytován šestnáctistovkou, ale dvoulitrem. Tento motor bude k dispozici i s výkonem 110 kW a dokonce až 147 kW. Tento nejrychlejší model dosahuje 400 Nm a na stovce je za 7,1 sekundy. Naftové motory mohou být kombinovány s 6stupňovým manuálem nebo 7stupňovým DSG.
Už tradičně tu bude i verze na CNG 1.5 TSI G-TEC. Ta bude mít maximálně 96 kW a 200 Nm, přičemž bude na výběr mezi 6stupňovým manuálem nebo 7stupňovou DSG. Novinkou je plug-in hybridní verze, která bude mít ještě starší 1.4 TSI a elektromotor. Kombinace těchto motorů nabídne maximálně 150 kW a 350 Nm. Pracuje s 6stupňovou převodovkou DSG. Vůz je vybaven 13kWh akumulátorem, který má dle normy WLTP zajistit elektrický dojezd 55 km. Montáž akumulátoru ale omezuje velikost zavazadlového prostoru, a tak se u liftbacku musíte spokojit se 450 litry, u kombíku pak se 470 litry.
Zdroj: motor1.com, skoda-storyboard.com