Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Škoda Scala je tady, dostává eSIM s LTE

7.12.2018, Milan Šurkala, aktualita
Po několika teaserech se představuje nový vůz nižší střední třídy, Škodu Scala, která má nahradit Rapid. Přináší pokročilé technologie, jako je adaptivní tempomat, parkovací asistent a eSIM pro trvalé LTE připojení.
Škodovka posledních několik týdnů lákala na premiéru nového vozu Škoda Scala, který ve výrobním programu nahradí dnes už zastaralý Rapid. Design vozu zatím budí rozporuplné reakce, někomu se moc líbí, někomu naopak. Každopádně přikrčená světla vepředu i vzadu jsou zajímavá a Scala je také první škodovkou, která vzadu nemá logo automobilky, ale stylizovaný nápis výrobce. Dosahuje také dobrého koeficientu aerodynamického odporu Cd 0,29, byť k těm nejlepším v segmentu to má dost daleko.
 
Škoda Scala
 
klikněte pro zvětšení
 
Novinka je postavena na platformě MQB a delším rozvoru 2649 mm, přičemž auto je dlouhé 4362 mm. Těmito rozměry přesně pasuje do dnešního průměru své třídy. Šířka vozu činí 1793 mm (1988 se zrcátky) a výška se zastavila na 1471 mm. Zavazadlový prostor se pak může pochlubit nadprůměrným objemem 467 litrů, což je asi o 80 litrů více, než je běžné u hatchbacků této třídy. Po sklopení dosáhnete objemu až 1410 litrů.
 
Škoda Scala
 
klikněte pro zvětšení
 
Do interiéru se pochopitelně dostaly moderní technologie, takže zde máme plně digitální přístrojový štít i dotykovou obrazovku. Přístrojový štít má úhlopříčku 10,25", displej infotainmentu pak může být od 6,5" až do 9,2". Je zde ambientní osvětlení a kdo chce, může si připlatit i za vyhřívané čelní sklo i volant. Bezpečnost pak zvyšuje až 9 airbagů včetně kolenního. Audio aparatura obsahuje subwoofer a 10 dalších reproduktorů. V případě zájmu můžete mít i skleněnou střechu.
 
Škoda Scala
 
Nabídka motoru bude začínat u tříválce 1.0 TSI s maximálním výkonem 70 kW a točivým momentem 175 Nm. Jako jediný bude nabízen s pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici bude také silnější 1.0 TSI s 85 kW a 200 Nm. V tomto případě už dostanete 6stupňový manuál nebo za příplatek 7stupňový automat DSG. Nejsilnější benzínovou motorizací bude čtyřválec 1.5 TSI s maximálním výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm. I zde bude na výběr mezi 6stupňovým manuálem a 7stupňovým DSG. Tento motor má technologii vypínání válců ACT.
 
Škoda Scala
 
klikněte pro zvětšení
 
Stejnou nabídku převodovek bude mít i jediný diesel v nabídce, čtyřválcové 1.6 TDI s výkonem 85 kW a točivým momentem 250 Nm. Motor je vybaven systémem SCR. V budoucnu nabídku obohatí také 1.0 G-TEC na zemní plyn. Bude dosahovat maximálně 66 kW a jen 145 Nm. Těmito údaji dá vzpomenout spíše na úroveň někdejších atmosférických šestnáctistovek (otázkou bude průběh točivého momentu). Tento motor bude párován pouze s 6stupňovým manuálem. Všechny motory splňují emisní normu EURO 6d-TEMP.
 
Škoda Scala
 
klikněte pro zvětšení
 
Zajímavostí může být objednání Sport Chassis Control. Podvozek  je snížen o 15 mm a nabídne dva režimy charakteru Normal a Sport. Standardem bude asistent udržování v jízdním pruhu a automatické nouzové brzdění (prevence kolize ve městě). Vedle detekce mrtvého úhlu můžete mít i rozšířenou verzi Side Assist a můžete si objednat i adaptivní tempomat. Vůz je vybaven LED světly vepředu i vzadu. Automobil může obout kola s průměrem 15 až 18 palců (ocelová 15" nebo 16", litá pak do 16" do 18").
 
Škoda Scala
 
Škoda Scala je vybavena eSIM s trvalým LTE připojením. Auto tak můžete odemykat a zamykat pomocí aplikace v telefonu, lze i zjistit stav nádrže nebo zavření oken. Díky této vychytávce si systém dokáže také udržovat stále aktuální mapy a dostávat aktuální dopravní informace. Systém obsahuje 64GB SSD pro mapy. Nechybí pochopitelně ani funkce Wi-FI hotspotu a povinný je i systém eCall. Aplikací je také možné monitorovat dodržování rychlosti nebo vyjetí auta za vymezený prostor.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama