www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Šestijádrový Apple MacBook Pro nezvládá vysokou zátěž

Šestijádrový Apple MacBook Pro nezvládá vysokou zátěž
, , aktualita
Společnosti Apple se poslední dobou vůbec nevyhýbají chyby v návrhu produktů. Jedním z posledních přešlapů je chlazení šestijádrového procesoru Intel Core i9 v MacBooku Pro. Při zátěži nestíhá a procesor nadměrně trpí na throttling.
K oblíbeným
reklama
Mnozí mají Apple za značku, která prodává odladěné produkty. Jak ale dobře víme, snad každý z nich má nějakou nepříjemnou konstrukční chybu. Dost si to odnesl i Macbook Pro, jehož poslední generace měla např. problémy s klávesnicí. Ty byly dost vážné a Apple nakonec opravdu začal vyměňovat vadné kusy. Nová generace MacBooku Pro sice měla vylepšit klávesnici, ale zase může mít jiný problém. Týká se především nejlepšího modelu s 6jádrovým procesorem Intel Core i9-8950HK. Ten má sice TDP spotřebu 45 W jako i některé ostatní modely, přesto ale chlazení notebooku na tento procesor nestačí.
 
Apple MacBook Pro 2018
 
Aby se notebook horkem neroztopil a procesor se nezničil, používá se tradiční technika zvaná throttling. Ta spočívá v tom, že procesor vkládá prázdné cykly a snižuje takt, tedy vlastně nedělá nic užitečného a chladí se. To ale pochopitelně znamená, že klesá výkon. Nejde o nic neobvyklého, tato technika je ve světě procesorů naprosto běžná (pokud si váš notebook občas nevyčistíte od prachu, bude to dělat skoro pořád). Problémem je, že toto u MacBooku Pro nastává velmi rychle a dle testů některých lidí je 6jádrová verze dokonce pomalejší než loňská 4jádrová.
 
 
David Lee o tom natočil i video na YouTube. Zkoušel převést 5,5minutový klip na svém starém 15" MacBooku Pro se 4jádrovým Core i7 a dostal se na čas přes 35 minut. Nová verze s 6jádrovým procesorem by teoreticky měla být výkonnější, nicméně výsledek byl hotov až po více než 39 minutách. Když Lee strčil notebook do chladničky, čímž snížil teploty, rychlost se zázračně zvedla a video bylo převedeno za pouhých 27 minut. Škoda, že trik s ledničkou nezkusil i na loňském modelu.
 
Procesor má základní takt 2,9 GHz, přičemž jeho turbo frekvence dosahuje 4,2 GHz. Problém je však ten, že v praxi natolik "throttluje", že se dokonce v zátěži nedostane ani na svůj základní takt. Průměrná frekvence při testu byla totiž pouhých 2,2 GHz. Kdo by si myslel, že slabší konfigurace jsou tohoto ušetřeny, mýlí se. Uživatelé potvrdili, že podobná věc se týká i 4jádrové verze s procesorem Core i7-8850H, byť v ne tak vysoké míře.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911 Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911
Historie se opakuje a tak, jak SUV Cayenne pomohlo zachránit legendární Porsche 911, tak to dnes činí elektrický sedan Taycan. Tento "bezemisní" sedan už letos svými prodeji model 911 překonal.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
18.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala