www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Šestijádrový Apple MacBook Pro nezvládá vysokou zátěž

Šestijádrový Apple MacBook Pro nezvládá vysokou zátěž
, , aktualita
Společnosti Apple se poslední dobou vůbec nevyhýbají chyby v návrhu produktů. Jedním z posledních přešlapů je chlazení šestijádrového procesoru Intel Core i9 v MacBooku Pro. Při zátěži nestíhá a procesor nadměrně trpí na throttling.
reklama
Mnozí mají Apple za značku, která prodává odladěné produkty. Jak ale dobře víme, snad každý z nich má nějakou nepříjemnou konstrukční chybu. Dost si to odnesl i Macbook Pro, jehož poslední generace měla např. problémy s klávesnicí. Ty byly dost vážné a Apple nakonec opravdu začal vyměňovat vadné kusy. Nová generace MacBooku Pro sice měla vylepšit klávesnici, ale zase může mít jiný problém. Týká se především nejlepšího modelu s 6jádrovým procesorem Intel Core i9-8950HK. Ten má sice TDP spotřebu 45 W jako i některé ostatní modely, přesto ale chlazení notebooku na tento procesor nestačí.
 
Apple MacBook Pro 2018
 
Aby se notebook horkem neroztopil a procesor se nezničil, používá se tradiční technika zvaná throttling. Ta spočívá v tom, že procesor vkládá prázdné cykly a snižuje takt, tedy vlastně nedělá nic užitečného a chladí se. To ale pochopitelně znamená, že klesá výkon. Nejde o nic neobvyklého, tato technika je ve světě procesorů naprosto běžná (pokud si váš notebook občas nevyčistíte od prachu, bude to dělat skoro pořád). Problémem je, že toto u MacBooku Pro nastává velmi rychle a dle testů některých lidí je 6jádrová verze dokonce pomalejší než loňská 4jádrová.
 
 
David Lee o tom natočil i video na YouTube. Zkoušel převést 5,5minutový klip na svém starém 15" MacBooku Pro se 4jádrovým Core i7 a dostal se na čas přes 35 minut. Nová verze s 6jádrovým procesorem by teoreticky měla být výkonnější, nicméně výsledek byl hotov až po více než 39 minutách. Když Lee strčil notebook do chladničky, čímž snížil teploty, rychlost se zázračně zvedla a video bylo převedeno za pouhých 27 minut. Škoda, že trik s ledničkou nezkusil i na loňském modelu.
 
Procesor má základní takt 2,9 GHz, přičemž jeho turbo frekvence dosahuje 4,2 GHz. Problém je však ten, že v praxi natolik "throttluje", že se dokonce v zátěži nedostane ani na svůj základní takt. Průměrná frekvence při testu byla totiž pouhých 2,2 GHz. Kdo by si myslel, že slabší konfigurace jsou tohoto ušetřeny, mýlí se. Uživatelé potvrdili, že podobná věc se týká i 4jádrové verze s procesorem Core i7-8850H, byť v ne tak vysoké míře.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců
Hospodaření automobilky Tesla je velmi bedlivě sledováno, a aby i další čtvrtletí bylo ziskové, rozhodla se společnost dát sbohem 7 % svých zaměstnanců. Potřebuje totiž zlevnit výrobu Modelu 3 a přijít se základní verzí elektromobilu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon
Skládací telefony jsou mezi výrobci velkým hitem, plánuje je většina velkých hráčů. Nejvíce se sice mluví o Samsungu, ale nějaký skládací přístroj si má chystat i Motorola. A úspěch si chce zajistit i použitím legendárního jména RAZR.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý
Mnohé společnosti mají různé provizní systémy (tzv. referral), aby získaly co nejvíce zákazníků. Takový program měla i automobilka Tesla, nicméně jej už za pár týdnů zruší, společnost přichází moc draho.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala