www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Šestijádrový Apple MacBook Pro nezvládá vysokou zátěž

Šestijádrový Apple MacBook Pro nezvládá vysokou zátěž
, , aktualita
Společnosti Apple se poslední dobou vůbec nevyhýbají chyby v návrhu produktů. Jedním z posledních přešlapů je chlazení šestijádrového procesoru Intel Core i9 v MacBooku Pro. Při zátěži nestíhá a procesor nadměrně trpí na throttling.
K oblíbeným
reklama
Mnozí mají Apple za značku, která prodává odladěné produkty. Jak ale dobře víme, snad každý z nich má nějakou nepříjemnou konstrukční chybu. Dost si to odnesl i Macbook Pro, jehož poslední generace měla např. problémy s klávesnicí. Ty byly dost vážné a Apple nakonec opravdu začal vyměňovat vadné kusy. Nová generace MacBooku Pro sice měla vylepšit klávesnici, ale zase může mít jiný problém. Týká se především nejlepšího modelu s 6jádrovým procesorem Intel Core i9-8950HK. Ten má sice TDP spotřebu 45 W jako i některé ostatní modely, přesto ale chlazení notebooku na tento procesor nestačí.
 
Apple MacBook Pro 2018
 
Aby se notebook horkem neroztopil a procesor se nezničil, používá se tradiční technika zvaná throttling. Ta spočívá v tom, že procesor vkládá prázdné cykly a snižuje takt, tedy vlastně nedělá nic užitečného a chladí se. To ale pochopitelně znamená, že klesá výkon. Nejde o nic neobvyklého, tato technika je ve světě procesorů naprosto běžná (pokud si váš notebook občas nevyčistíte od prachu, bude to dělat skoro pořád). Problémem je, že toto u MacBooku Pro nastává velmi rychle a dle testů některých lidí je 6jádrová verze dokonce pomalejší než loňská 4jádrová.
 
 
David Lee o tom natočil i video na YouTube. Zkoušel převést 5,5minutový klip na svém starém 15" MacBooku Pro se 4jádrovým Core i7 a dostal se na čas přes 35 minut. Nová verze s 6jádrovým procesorem by teoreticky měla být výkonnější, nicméně výsledek byl hotov až po více než 39 minutách. Když Lee strčil notebook do chladničky, čímž snížil teploty, rychlost se zázračně zvedla a video bylo převedeno za pouhých 27 minut. Škoda, že trik s ledničkou nezkusil i na loňském modelu.
 
Procesor má základní takt 2,9 GHz, přičemž jeho turbo frekvence dosahuje 4,2 GHz. Problém je však ten, že v praxi natolik "throttluje", že se dokonce v zátěži nedostane ani na svůj základní takt. Průměrná frekvence při testu byla totiž pouhých 2,2 GHz. Kdo by si myslel, že slabší konfigurace jsou tohoto ušetřeny, mýlí se. Uživatelé potvrdili, že podobná věc se týká i 4jádrové verze s procesorem Core i7-8850H, byť v ne tak vysoké míře.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929 Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929
Automobilka Bentley hodlá vyrobit 12 kusů legendárního závodního vozu Team Blower, původem z roku 1929. Při výrobě těchto aut využije skoro 100 let staré technologie, ale i moderní věci jako jsou 3D skeny.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg
Počátkem března se objevilo nové Ferrari F8 Tributo a to nyní dostává otevřenou variantu Spider. Ta si ponechává jeho V8 s výkonem až 720 koní, proti předchůdci vůz také shodil cenných 20 kilogramů.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring
Porsche představilo svůj elektrický sedan Taycan, který zajel rekord na Nürburgringu, čehož se hned chytil Elon Musk a rozhodl se nechat zajet rekordy na okruzích Laguna Seca i v Zeleném pekle. Má to však háček.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala