CEO Renaultu, Luca de Meo, představil novou strategii pro tuto francouzskou značku. Ta nese název Nouvelle Vague a z Renaultu má udělat značku více spojovanou s technologiemi, službami a čistou energií. Ostatně už dnes má v nabídce několik elektromobilů (prodala jich přes 300 tisíc) a koketuje i s vodíkovým pohonem. Do roku 2025 chce představit 14 nových modelů a celá polovina, tedy 7 vozů, bude plně elektrických. Jedním z nich by měl být i nový Renault R5, jehož předzvěstí je Renault 5 Prototype.

Ten navazuje na design legendárního Renaultu R5, který byl představen v roce 1972 a vyráběl se až do roku 1996. Pochopitelně je uzpůsoben moderní době, a tak má aerodynamické prvky a denní světla. Loga na voze svítí a mají evokovat "probouzení" auta. Ve zpětných zrcátkách je pak motiv francouzské vlajky. Zatím ale není jasné, kdy se tento vůz představí v sériové podobě.

Víme však, že se v roce 2022 objeví systém My Link postavený na službách Googlu. Zajímavostí má být také Re-Factory ve Flins ve Francii, kde chce Renault prodlužovat životnost nynějších vozidel. Ročně by měl provést generální opravy až 100 tisíc vozidel včetně předělávek naftových dodávek na bioplyn nebo čistě elektrický pohon.

Zdroj: en.media.groupe.renault.com