reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Rekord se sériovým EV na Nordschleife je 7:30.909, zajela ho Tesla Model S Plaid

, , aktualita
Rekord se sériovým EV na Nordschleife je 7:30.909, zajela ho Tesla Model S Plaid
Společnost Tesla se vydala do Německa do známého Zeleného Pekla. Na severní smyčce Nürburgringu (Nordschleife) se jí povedlo zajet rekordní čas pro sériový elektromobil bez přídavných úprav.
Rekord se sériovým EV na Nordschleife je 7:30.909, zajela ho Tesla Model S Plaid
Víme že Tesla Model S Plaid umí být pekelně rychlé auto. Má výkon 1020 koní a 60 mph (96 km/h) má dosáhnout už za pouhých 1,99 sekundy. Elon Musk a jeho Tesla ale chce dokázat, že toto americké auto dokáže být rychlé nejen v přímce, ale také na zatáčkovitém okruhu. Na severní smyčku okruhu Nürburgring tak zavítaly dva kusy sériových verzí bez úprav. Jak říká sám Musk na Twitteru, byly kompletně bez modifikací, přímo z továrny.
 
Tesla Model S Plaid
 
Ukazuje se, že jde o opravdu velmi rychlá auta, neboť se podařilo překonat rekord pro sériový elektromobil. Ten dosud drželo Porsche Taycan Turbo s časem 7 minut a 42 sekund. Už v roce 2019 okruh zajel Model S Plaid o něco rychleji za 7:23 min, tehdy šlo ale o nestandardní vývojový vůz. Až nyní tu máme sériové kusy, přičemž bylo dosaženo času 7:30.909 a průměrné rychlosti 166,32 km/h.
 
 
Je tak zhruba o 11 sekund rychlejší než Taycan, nicméně zde je důležité podotknout, že Porsche sem neposlalo nejrychlejší sériový Taycan, tím je Turbo S. Musk se nechal slyšet, že nechá připravit a otestovat i nesériovou verzi s jinými aerodynamickými prvky, karbonovými brzdami a okruhovými pneumatikami. Kolik myslíte, že dosáhne?