Prvních 60 minut se Samsung OMNIA 735

26.8.2010, Pavel Koza, preview
I když je teď hlavním tématem Windows Phone 7, někteří výrobci nezapomínají ani na stávající verzi. Patří mezi ně především Samsung, který právě uvedl na trh v Německu komunikátor Samsung OMNIA 735 s pevnou QWERTY klávesnicí a čtvercovým dotykovým displejem.

Zařízení jako digitální fotoaparát

Velmi příjemným překvapením je kvalita fotografií. U zařízení této kategorie jsem se obával nějaké trapné parodie na digitální fotoaparát, ale v Samsungu jsou naštěstí soudní, a tak i když je v zařízení integrován "pouze" třímegapixelový snímač s maximálním rozlišením 2048 x 1536 bodů, výsledná kvalita snímků je velmi dobrá. Pomáhá tomu jak objektiv s automatickým ostřením a makrem, tak nijak neošizená ovládací aplikace stejná, jako je například na Omnii II.

Fotografování má vyhrazeno jedno speciální tlačítko na pravé hraně s možností namáčknutí pro zaostření, ale protože je aplikace přizpůsobena focení při klasickém držení zařízení na výšku, víc jsem využíval focení středovým tlačítkem čtyřsměrového ovladače - po jeho stisknutí se napřed zaostří a ihned poté scéna vyfotí. Boční tlačítko jsem používal pouze pro aktivaci fotoaparátu.

Rychlost fotoaparátu je průměrná, spuštění trvá asi 4 vteřiny, ostření podle světelných podmínek focené scény 1-3 vteřiny. Vyfocení a uložení snímku je již rychlé, i díky tomu, že v nejvyšší kvalitě snímku v největším rozlišení je velikost souboru v průměru 1,5 MB. To se může zdát na třímegapixel poměrně dost, díky tomu si ale fotografie uchovají i jemné detaily. Mezi méně obvyklé vlastnosti patří makro režim pro ostření na velmi blízké předměty, vložení informace z GPS do snímku, měření expozice ve třech režimech (bod, střed a matice), případně možnost automatické nebo manuální regulace ISO hodnoty. Na výběr máte 100, 200 nebo 400. Vlastnosti jako je vyvážení bílé nebo efekt asi nemá smysl vyjmenovávat, ty patří mezi naprosto základní a najdeme je snad na úplně každém zařízení.

Uživatel má dále k dispozici hned šest režimů fotografování - klasický jeden snímek, sekvenční focení, úsměv reagující na smějící se osoby, efektní mozaiku, panoramatický snímek nebo režim pro focení akce. Pro pohodlné focení bez nutnosti ručního nastavení ale OMNIA 735 nabízí i takzvané scény, což jsou nastavení doporučená pro různé situace - například západ slunce, večírek, ohňostroj nebo text. Stačí vybrat scénu ze seznamu a všechny potřebné parametry se ihned nastaví automaticky.

Nahrávání videa je sice také k dispozici, ale vzhledem k maximálnímu podporovanému rozlišení 320 x 240 bodů s tím velkou parádu neuděláte. To samé platí o focení ve zhoršených světelných podmínkách, protože zařízení postrádá jakoukoliv přisvětlovací LEDku. Za normálního světla a s dobrým nastavením je ale možné pořídit velmi dobré fotky, jak se ostatně sami můžete přesvědčit.