OPPO R7 Plus: první dojmy

OPPO R7 Plus: první dojmy
, , preview
Éra velkých telefonů ještě zdaleka nekončí a důkazem budiž čerstvě představený OPPO R7 Plus. Kovový obr přichází s 6“ obrazovkou, masivním akumulátorem a mixem technologií, které ostatní konkurenti příliš často nenabízí.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Ještě před rokem či dvěma se zdálo, že větší než 5“ telefony se masově vyrábět nebudou. Letošní rok však ukazuje, že skok k 6 palcům je prakticky nevyhnutelný. Důvodem jsou obrovské asijské trhy jako Čína, Indie, nebo Indonésie, kde se obří telefony vezou na vlně ohromné popularity.





Přesně na tyto uživatele cílí novinka R7 Plus, která vychází ze svého menšího sourozence OPPO R7. Oproti němu narostla jak v rozměrech, tak v množství výbavy. Byť je tento model určen především pro asijské trhy, dokáže zaujmout i na tom Evropském?


Co je nového pod kapotou?


OPPO R7 Plus nemíří mezi vlajkové modely konkurence, tedy po stránce papírového výkonu. Jeho základem je totiž čipset 64bit Snapdragon 615 s celkem 8 jádry Cortex-A53. Polovina z nich dosáhne na frekvenci 1,46 GHz, zatímco ta druhá na 1,11 GHz. Výkon v Antutu se zastavil na hranici 37 078 bodů, nicméně při běžném využití vás výkon omezovat nebude.





Grafický čip Adreno 405 rovněž neútočí na nejvyšší příčky, na druhou stranu Full HD video zvládne levou zadní a stejně tak i některé hry včetně FPS titulů. Bonusem pro majitele bude nižší spotřeba a také výrazně menší zahřívání. K výkonu patří také paměť RAM a zde OPPO připravilo dostatečné 3 GB.

Při obrazovce s úhlopříčkou 6,0“ by majorita uživatelů očekávala použití panelu s 2K či 4K rozlišením, avšak OPPO se vrátilo zpět k 1920×1080 px. Praktické dopady na kvalitu obrazu nejsou negativní, vše je dostatečně ostré, barvy díky AMOLED technologii pěkně syté a méně pixelů znamená také menší spotřebu.





Podpora MicroSD karet není již mezi výrobci telefonů samozřejmostí a poměrně často se od ní upouští. OPPO však chytře zkombinovalo slot pro dvojici SIM karet tak, že namísto jedné z nich osadíte MicroSD. Vnitřní paměť s kapacitou 32 GB tak snadno rozšíříte o dalších několik desítek GB, konkrétně až 128 GB.

Fotoaparát, respektive jeho senzor, je dnes prakticky vždy od Sony a ani R7 Plus nedělá výjimku. Pod objektivem se světelností f/2.2 nalezneme 13MPx snímač Sony IMX278, který v kombinaci se softwarem OPPO dokáže poskládat až 52MPx fotografie. Ani přední kamerka nezůstává pozadu, neboť čip OmniVision OV8858 nabídne až 8MPx snímky.




Makro fotografie v podání R7 Plus


OPPO rádo experimentuje s novými technologiemi a ani R7 Plus není výjimkou. Zadní fotoaparát totiž dostal k dispozici laserové ostření a díky tomu lze zaostřit za pouhých 0,3 sekundy. V praxi to znamená, že kam kliknete, máte prakticky hned zaostřeno. To je velký skok oproti majoritě současné konkurence. Drobný háček je v poměrně krátké ostřící vzdálenosti (40 cm), naštěstí přepnutí na klasické ostření je automatické.




Fotografie za horšího osvětlení nejsou vůbec špatné


Čím více nabírají telefony na funkcích, tím více tíhneme do nich ukládat svá osobní a často velmi citlivá data. Věčné odemykání gestem či heslem začne být poměrně brzo otravné, a tak OPPO přidává senzor otisků prstů na zadní straně. Citlivost a rychlost senzoru je na úrovni konkurence, telefon odemknete prakticky vždy na první pokus.

Zřejmě největší slabinou jinak velmi slušné výbavy je LTE, které je sice přítomné, ale chybí mu Band 20 (800 MHz) a mimo velká města tak budete odkázáni na naše tragické 3G sítě. Pokročilejší uživatele může zklamat ještě absence NFC, naopak potěší podpora Wi-Fi standardu 802.11ac.




VOOC nabíjení nemá na trhu konkurenci


Trendem doby jsou monolitické konstrukce těla a ani R7 Plus nezůstává pozadu. Jeho tělo je pevné, perfektně slícované, ale daní za to je uživatelský nevyměnitelný akumulátor. OPPO však nabízí náplast v podobě ohromné kapacity 4100 mAh a rychlodobíjením VOOC. To vše při tloušťce těla 7,75 mm.
reklama
Nejnovější články
Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911 Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911
Historie se opakuje a tak, jak SUV Cayenne pomohlo zachránit legendární Porsche 911, tak to dnes činí elektrický sedan Taycan. Tento "bezemisní" sedan už letos svými prodeji model 911 překonal.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
18.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala