OPPO R7: první dojmy

OPPO R7: první dojmy
, , preview
Čínské telefony jsou většinou nabité technologiemi za zlomek ceny oproti ostatním konkurentům. OPPO R7 však tento trend úplně nesdílí a vydává se vlastním směrem. Čím chce tedy výrobce zaujmout při cenovce 9500 Kč?
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Čína byla ještě donedávna brána jako obrovská továrna na celosvětovou produkci s neuvěřitelně levnou pracovní silou. To se v posledních letech mění, neboť v této průmyslové zemi vzniklo poměrně dost firem, které nyní válcují světové konkurenty. Nabízí totiž ty samé a často i lepší technologie za nižší cenu.





Prvním argumentem pro tento raketový úspěch bude jistě kopírování a v řadě případů tomu tak je. Nicméně jak si dnes ukážeme, jsou i společnosti s vlastními vylepšeními, jež mají světové unikum. Jednou z nich je u nás méně známý výrobce telefonů OPPO, který nám zapůjčil novinku R7.


Co je nového pod kapotou?


Telefony z Číny si v posledních letech vydobyly označení levných produktů s nadstandardní výbavou. OPPO to však u řady R zkouší trochu jiným směrem a zaměřuje se spíše na vzhled a zpracování. Technologickému nadšenci se při pohledu na specifikace asi zastaví srdce, ale i tak není OPPO R7 starým železem. Ostatně pojďme se podívat, co je pod kapotou.




Celkem 8 jader, nicméně výkon na současnou špičku nemá


Srdcem celého přístroje je čipset Snapdragon 615 s celkem 8 jádry Cortex-A53. Polovina z nich dosáhne na frekvenci 1,46 GHz, zatímco ta druhá na 1,11 GHz. Výkon tedy zaostává za současnou špičkou, ale i tak by měl na rutinní činnosti dostačovat.

Podobný ortel lze vyřknout i nad grafickou částí Adreno 405, které z hlediska žebříčku stojí na jeho spodních příčkách a je vlastně základním modelem řady Adreno 4xx. Oproti svým sourozencům má přibližně třetinový počet výpočetních jednotek. Naopak 3GB operační pamětí drží OPPO krok s konkurencí.

Pixelovo-obrazovková válka zuří mezi výrobci již několik let a OPPO má své želízko v ohni jménem Find 7. U všech ostatních modelů ale používá 1080p obrazovky a nejinak tomu je i u modelu R7. Při úhlopříčce 5,1“ se tak dostáváme na jemnost 445 ppi. Panel využívá technologie AMOLED a shora je chráněn sklem Gorilla Glass 3.




LTE je podporováno, ale chybí frekvence 800 MHz


Vestavěné úložiště s kapacitou 16 GB zaplní zdatnější uživatelé během chvilky, zvlášť když si samotný systém ukrojí cca 4,5 GB. OPPO naštěstí přidává slot na paměťovou kartu, který je bohužel zároveň místem pro druhou SIM a řadu majitelů tak čeká nelehká volba. Dual-SIM funguje v režimu standby a při hovoru se druhá SIM stává nedostupnou.

Senzor fotoaparátu v drtivé většině dodává výrobcům společnost Sony a přítomnost konkurenčního řešení ISOCELL s rozlišením 13 MPx od Samsungu je tak vítanou změnou. OPPO R7 díky tomu zvládne HDR, RAW, expozici až 16 sekund a také skládané fotografie s rozlišením 50 MPx. Kvalitní budou i videohovory díky 8MPx přední kamerce.

OPPO R7 nebyl primárně vyvíjen pro evropský trh, neboť mu chybí podpora LTE Band 20 (800 MHz), což je například u nás hojně užívaná frekvence. Mimo města tedy budete odkázáni na HSPA či častěji EDGE, ostatně více si povíme za malý moment. Ve výbavě bychom dále marně hledali NFC a podporu pro 5GHz Wi-Fi.




Takto rychlé nabíjení nemá na trhu zatím nikdo


Vzhledem ke konstrukci těla je akumulátor s kapacitou 2320 mAh napevno zabudovaný a jeho výměna nebude úplně jednoduchá. OPPO však v oblasti nabíjení stále drží trumf jménem VOOC, díky němuž dokáže 75 % kapacity naplnit za pouhých 30 minut. Z konkurentů na tuto již rok starou technologii dosáhl částečně až letos Samsung s modelem Galaxy S6, který je však 2x dražší.
reklama
Nejnovější články
Jak funguje spalovací motor? Průhledný motor ve slow-motion videu napoví Jak funguje spalovací motor? Průhledný motor ve slow-motion videu napoví
Možnosti moderních kamer jsou velmi dobré, ale občas je potřeba jim pro netradiční záběry trochu pomoci. Na YouTube se takto objevilo video, které vyřešilo natáčení spalování paliva v motoru jeho průhledným blokem.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Solární karavan Stella Vita dojel do cíle jen na sluneční energii Solární karavan Stella Vita dojel do cíle jen na sluneční energii
Solární karavan Stella Vita nizozemských studentů dojel jen na sluneční energii z Nizozemí až na úplný jih Španělska. Celkově měl ujet téměř 3000 km, nakonec to ale s několika peripetiemi bylo okolo 2000 km. I tak je to ale úspěch.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Výměnné stanice baterií NIO se stanou decentralizovanou solární elektrárnou Výměnné stanice baterií NIO se stanou decentralizovanou solární elektrárnou
Automobilka NIO chce rozšířit funkčnost svých stanic pro výměnu akumulátorů svých elektromobilů. Nově budou instalovány solární panely a síť se tak současně stane i decentralizovanou solární elektrárnou.
22.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Software si spletl registrační značku a tričko, řidiči tak hrozila pokuta Software si spletl registrační značku a tričko, řidiči tak hrozila pokuta
Programy nejsou neomylné a pokud je někdo nekontroluje, může dojít k zajímavým situacím. Pár z Velké Británie tak dostal pokutu za jízdu v pruhu pro autobusy, ačkoli v daném místě nikdy nejel. Počítač si totiž spletl nápis s registrační značkou.
20.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911 Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911
Historie se opakuje a tak, jak SUV Cayenne pomohlo zachránit legendární Porsche 911, tak to dnes činí elektrický sedan Taycan. Tento "bezemisní" sedan už letos svými prodeji model 911 překonal.
19.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře