Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Prodeje notebooků nadále klesají, nejvíce u Toshiby

11.8.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Podle posledních statistik společnosti TrendForce došlo k dalšímu meziročnímu poklesu prodeje notebooků. Některé značky prodaly o téměř čtvrtinu méně zařízení, u Toshiby byl potom pokles více než 60%. Na předních příčkách zůstává Lenovo a HP.
V první polovině letošního roku se po celém světě prodalo 74 milionů notebooků, což je o 4 % méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Tvrdí to nejnovější statistiky analytické společnosti TrendForce, podle kterých zůstává jedničkou mezi výrobci Lenovo s 21,8% podílem. Meziročně prodal čínský výrobce o 4 % více mobilních počítačů. Po krku mu ovšem jde HP (21,3 %), které dokonce bylo ve druhém čtvrtletí 2016 úspěšnější než Lenovo. I prodeje HP ve srovnání s první polovinou loňského roku narostly, i když jen o symbolických 1,6 %.





Nejvíce si polepšil Dell, který meziročně prodal o 11 % více notebooků, s 15,3% podílem se tak drží na bronzové příčce. Posledním, komu prodeje neklesly, je Asus, který si utrhl 10,9% podíl. Slavit naopak nemohou v Applu ani Aceru, kde zaznamenaly pokles 23,4 %, respektive 22,2 %. Úplně nejhůře z předních výrobců si ovšem vedla Toshiba, která ve srovnání se stejným obdobím loňského roku prodala o 62,6 % méně notebooků.

Není divu, že na jaře začalo spekulovat o tom, že japonský výrobce opustí trh s notebooky. To ale o pár měsíců později zástupci Toshiby popřeli s tím, že se chce firma nadále soustředit na modely pro podnikovou sféru.

Zdroj: Notebookcheck.com
reklama