www.svetmobilne.cz
>
>
>

Prodeje Apple HomePod letí k zemi, výrobce škrtí výrobu

Prodeje Apple HomePod letí k zemi, výrobce škrtí výrobu
, , aktualita
Nový chytrý reproduktor Apple HomePod při uvedení zaznamenal slušné prodeje, dostal se na třetinové zastoupení na trhu. Nyní si jej ale skoro nikdy nechce kupovat a prodeje jsou mizivé. Apple tak už omezuje výrobu.
reklama
Apple je občas dost kontroverzní společnost. Jeho fanoušci jsou ostatními často nelichotivě označováni za iOvce kvůli slepému zájmu o produkty této značky za velmi vysoké ceny, které mnohdy nereflektují skutečný výkon (nicméně třeba takový iPhone SE je zajímavou nabídkou i z cenového hlediska). Vypadá to, že excelentním příkladem neadekvátně nastaveného produktu je chytrý reproduktor Apple HomePod. Ten si Apple za rámeček určitě nedá.
 
Apple HomePod
 
Zatímco konkurenční Amazon představil své Echo v roce 2014 a Google pak své chytré reproduktory Home v roce 2016, HomePod byl z této trojice poslední v červnu 2017. Jeho asistent Siri navíc dnes už nepatří ke špičce a není divu, že Apple nedávno přetáhl šéfa vývoje AI z Google, aby byla Siri opět plně konkurenceschopná.
 
Slabší AI ale není jediným důvodem propadu prodejů. Obrovským problémem je totiž cena, a to dokonce i na standardy Applu. Např. Google Home stojí $129, Mini verze pak dokonce jen $49. Amazon Echo v druhé generaci vyjde na $85, mini verze Dot jen na $39, nicméně reproduktor Applu je k dispozici za neuvěřitelných $349. K tomu zde máme problémy se způsobováním skvrn na nábytku. Další nevýhodou je to, že jak je u Applu zvykem, i reproduktor je zavrtán do ekosystému společnosti a moc se nekamarádí s produkty jiných značek. Nemožnost spárovat dva reproduktory pro stereo zvuk nebo ozvučení více pokojů najednou situaci také nepomáhá.
 
Během prvního týdne prodejů se tak sice HomePod dostal na třetinový podíl na trhu v USA, o to se ale postarali především největší fanoušci společnosti. Pak už to ale dramaticky letělo dolů a po pouhých třech týdnech od začátku prodejů se podíl dostal na pouhá 4 %. Průměr za posledních 10 týdnů je tak 73 % pro Amazon Echo, 14 % pro Google Home a jen 10 % pro Apple HomePod. Navíc vše nasvědčuje tomu, že toto číslo se bude dále znatelně snižovat, pokud Apple něco nezmění.
 
Apple tak už začal snižovat objednávky na výrobu u společnosti Inventec Corp, která vyrábí tyto chytré reproduktory. Předpokládá se, že se letos prodá 7 milionů HomePodů, zatímco Amazon by měl prodat okolo 29 milionů a Google pak zhruba 18 milionů chytrých reproduktorů. Pro rok 2019 se předpokládají čísla 11 milionů pro Apple a 39, resp. 32 milionů pro Amazon a Google.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Volkswagen představil vodíkový Crafter HyMotion Volkswagen představil vodíkový Crafter HyMotion
Vedle spousty elektrických dodávek a jejich konceptů představila společnost Volkswagen ještě jednu pozoruhodnou dodávku. Crafter HyMotion je totiž poháněna vodíkem a vychází z elektrického e-Crafteru.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Kia e-Niro poskytne až 615km dojezd ve městě Kia e-Niro poskytne až 615km dojezd ve městě
Automobilka KIA připravila nový elektrický crossover e-Niro. Ten se bude vyrábět se dvěma různými velikostmi akumulátoru, které budou mít i jiný maximální výkon motoru. Lepší verze by měla ve městě ujet až 615 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Samsung potvrdil Galaxy J4+ a J6+ na českém trhu. Jaké budou ceny? Samsung potvrdil Galaxy J4+ a J6+ na českém trhu. Jaké budou ceny?
Minulý týden představená dvojice smartphonů Galaxy J4+ a Galaxy J6+ se dostane ještě tento měsíc na český trh. Telefony nabídnou pohledný design a povedený displej za rozumnou cenu, k dispozici bude i slušný výběr barevných verzí.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Honor posiluje, ale od Huawei se neoddělí Honor posiluje, ale od Huawei se neoddělí
Honor roste a dokonce se chce dostat mezi největší výrobce smartphonů světa. Není divu, že se objevily spekulace, podle kterých by se z Honoru měla stát samostatná společnost. Jakékoliv dělení ovšem odmítl jeho šéf.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
VW uvádí elektrododávky ABT e-Transporter a e-Caddy VW uvádí elektrododávky ABT e-Transporter a e-Caddy
Automobilka Volkswagen se připravuje na elektrickou budoucnost také dvojicí nových elektrických dodávek ABT e-Transporter a ABT e-Caddy. Aby toho nebylo málo, uvádí také elektrickou doručovací tříkolku Cargo e-Bike.
Včera, aktualita, Milan Šurkala