www.svetmobilne.cz
>
>
>

Prodeje Apple HomePod letí k zemi, výrobce škrtí výrobu

Prodeje Apple HomePod letí k zemi, výrobce škrtí výrobu
, , aktualita
Nový chytrý reproduktor Apple HomePod při uvedení zaznamenal slušné prodeje, dostal se na třetinové zastoupení na trhu. Nyní si jej ale skoro nikdy nechce kupovat a prodeje jsou mizivé. Apple tak už omezuje výrobu.
K oblíbeným
reklama
Apple je občas dost kontroverzní společnost. Jeho fanoušci jsou ostatními často nelichotivě označováni za iOvce kvůli slepému zájmu o produkty této značky za velmi vysoké ceny, které mnohdy nereflektují skutečný výkon (nicméně třeba takový iPhone SE je zajímavou nabídkou i z cenového hlediska). Vypadá to, že excelentním příkladem neadekvátně nastaveného produktu je chytrý reproduktor Apple HomePod. Ten si Apple za rámeček určitě nedá.
 
Apple HomePod
 
Zatímco konkurenční Amazon představil své Echo v roce 2014 a Google pak své chytré reproduktory Home v roce 2016, HomePod byl z této trojice poslední v červnu 2017. Jeho asistent Siri navíc dnes už nepatří ke špičce a není divu, že Apple nedávno přetáhl šéfa vývoje AI z Google, aby byla Siri opět plně konkurenceschopná.
 
Slabší AI ale není jediným důvodem propadu prodejů. Obrovským problémem je totiž cena, a to dokonce i na standardy Applu. Např. Google Home stojí $129, Mini verze pak dokonce jen $49. Amazon Echo v druhé generaci vyjde na $85, mini verze Dot jen na $39, nicméně reproduktor Applu je k dispozici za neuvěřitelných $349. K tomu zde máme problémy se způsobováním skvrn na nábytku. Další nevýhodou je to, že jak je u Applu zvykem, i reproduktor je zavrtán do ekosystému společnosti a moc se nekamarádí s produkty jiných značek. Nemožnost spárovat dva reproduktory pro stereo zvuk nebo ozvučení více pokojů najednou situaci také nepomáhá.
 
Během prvního týdne prodejů se tak sice HomePod dostal na třetinový podíl na trhu v USA, o to se ale postarali především největší fanoušci společnosti. Pak už to ale dramaticky letělo dolů a po pouhých třech týdnech od začátku prodejů se podíl dostal na pouhá 4 %. Průměr za posledních 10 týdnů je tak 73 % pro Amazon Echo, 14 % pro Google Home a jen 10 % pro Apple HomePod. Navíc vše nasvědčuje tomu, že toto číslo se bude dále znatelně snižovat, pokud Apple něco nezmění.
 
Apple tak už začal snižovat objednávky na výrobu u společnosti Inventec Corp, která vyrábí tyto chytré reproduktory. Předpokládá se, že se letos prodá 7 milionů HomePodů, zatímco Amazon by měl prodat okolo 29 milionů a Google pak zhruba 18 milionů chytrých reproduktorů. Pro rok 2019 se předpokládají čísla 11 milionů pro Apple a 39, resp. 32 milionů pro Amazon a Google.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Redmi 7 přichází se sluchátky Redmi AirDots za 15 dolarů Redmi 7 přichází se sluchátky Redmi AirDots za 15 dolarů
Xiaomi představilo velmi levný smartphone Redmi 7, který přichází s elegantním designem a nadprůměrnou baterií. Zamrzí snad jen rozlišení displeje. Objevila se také bezdrátová sluchátka, která konkurují AirPods hlavně svou cenou.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Norsko zavádí bezdrátové nabíjení pro taxíky Norsko zavádí bezdrátové nabíjení pro taxíky
Norsko je známo jako země elektromobilů, každé třetí auto zde prodané jezdí na elektřinu. Aby se vyřešil problém s nabíjením, chystá instalaci bezdrátových indukčních nabíječek, zatím jen pro taxíky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla opět spouští provizní systém, lze vyhrát Roadster Tesla opět spouští provizní systém, lze vyhrát Roadster
Automobilka Tesla v letošním lednu ukončila svůj provizní systém, protože byl příliš drahý. Teď se to ale mění a uvádí novou variantu. Za doporučení lze získat nabíjení zdarma, Model Y i nový Roadster.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Motorola One Vision přijde s procesorem Samsung Exynos Motorola One Vision přijde s procesorem Samsung Exynos
Motorola údajně připravuje první smartphone, ve kterém použije procesor Exynos od konkurenčního Samsungu. Půjde o zajímavý model střední třídy vybavený 48MPx fotoaparátem umístěním v „průstřelu“ displeje.
23.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Android se začne ptát uživatelů, jaký chtějí prohlížeč Android se začne ptát uživatelů, jaký chtějí prohlížeč
Google se pod tlakem EU rozhodl k dalšímu kroku, kterým by měl zabránit monopolnímu chování. Brzy se začne ptát nových i stávajících uživatelů Androidu, jaký internetový prohlížeče a vyhledávač chtějí ve svém telefonu používat.
23.3.2019, aktualita, Jáchym Šlik