Všichni víme, že stará norma NEDC byla naprosto nereálná jak pro běžná spalovací auta, kde byly reálné spotřeby v průměru o cca 20-50 % vyšší dle typu motoru, tak byla podobně mimo i pro elektromobily. Nová norma WLTP je mnohem přesnější, ale jak se ukazuje, i ta dokáže dávat velmi výrazně odlišné výsledky než jiné normy. Velký problém tak má nyní automobilka Porsche. Ta totiž v EU udává, že její elektromobil Porsche Taycan Turbo ujede se svým 93,4kWh akumulátorem 280 mil (450 km).

V USA ale mají jinou metodiku EPA, a když podle ní změřili dojezd téhož auta, nestačili se divit ani oni, ani lidé v Porsche. Vyšlo jim totiž pouhopouhých 201 mil (323 km). Pro srovnání, základní Tesla Model S má dojezd dle stejné normy 373 mil (600 km), ve variantě Performance pak 348 mil (560 km). Porsche tak nyní chtě nechtě musí uvádět toto čísla v technických údajích, přestože dle jeho vlastního měření je dojezd o něco vyšší (cca 275 mil, resp. 442 km) a i reálné testy vozu ukazovaly spíše hodnoty někde kolem 240 mil (386 km). Jsou tak zklamáni, ale nezbývá jim nic jiného, než naměřená čísla akceptovat.
Zdroj: hothardware.com, theverge.com