Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Porsche jako první německá automobilka končí s diesely

24.9.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Porsche se rozhodlo k razantnímu, ale ne zas tolik překvapivému kroku. Ze své nabídky zcela vyřadí naftové motory. Jedná se mimo jiné o reakci na kauzu Dieselgate, do které byla automobilka zapletena.
„Doba bezdieselová“ pomalu začíná. První německou automobilkou, které se ze svého portfolia rozhodla zcela vyřadit naftové motory, je Porsche. A nejde zase o tak velké překvapení. V roce 2017 tvořily diesely jen 12 % celosvětového podílu ve vozech této značky a od února letošního roku nemá Porsche v nabídce žádný model s tímto typem pohonné jednotky. „Porsche nedémonizuje diesel. Je a zůstane důležitou pohonnou technologií. Jako výrobce sportovních automobilů, pro které hraje nafta vždy vedlejší roli, jsme došli k závěru, že bychom rádi bezolovnatou budoucnost. Samozřejmě se budeme i nadále starat o naše stávající zákazníky naftových motorů s profesionalitou, kterou očekávají,“ prohlásil k tomuto kroku generální ředitel společnosti Porsche AG Oliver Blume.
 
 
Elektromobil Porsche Taycan a rychlonabíječka
 
Automobilka se nyní zaměřuje především na ekologičtější formy pohonu, a zákazníci na to (i přes sportovní zaměření značky) slyší. Více než 60 % vozů Panamera prodaných v Evropě jsou hybridy. Do roku 2022 chce Porsche investovat více než šest miliard eur do elektronické mobility a vytvořit tak základ pro budoucí udržitelný růst. Už příští rok automobilka uvede na trh Taycan, svůj první čistě elektrický sportovní model. Vozidlo má být „CO2 neutrální“ a využívat zelenou energii ze sítě 800V rychlonabíječek rozestavěné po celé Evropě. V roce 2025 by potom každé druhé Porsche mělo mít hybridní nebo čistě elektrický pohon.
 
Malý zájem zákazníků i zaměření na ekologičtější pohony jsou rozumné důvody, proč Porsche ze své nabídky vyřadilo naftové motory. Zdá se ovšem dost nepravděpodobné, že by v rozhodnutí nehrála roli i nedávná kauza Dieselgate. Připomeňme, že Porsche bylo jednou z německých automobilek, která se podvodů účastnila. Více než 13 tisíc vozidel Cayenne mělo naftový motor s nepovolenou řídící jednotkou, která měla při emisních testech využívat jinou konfiguraci než při běžné jízdě. Tato aféra potom bezesporu poškodila pověst Porsche i dieselů obecně.
 


reklama