Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Porsche dostává své pověsti, uvádí elektrický Taycan Turbo GT s až 815 kW

12.3.2024, Milan Šurkala, aktualita
Porsche dostává své pověsti, uvádí elektrický Taycan Turbo GT s až 815 kW
Německá automobilka Porsche představila doslova splašený elektromobil. Její nový Taycan Turbo GT sice navzdory svému názvu nemá turbodmychadlo, ale krátkodobě dokáže dosáhnout výkonu až 815 kW. Má také větší 105kWh akumulátor.
Porsche bylo vždy automobilkou, která se mohla chlubit schopnostmi svých vozů. Na elektrickém poli ji ale nějakou dobu zastiňovala Tesla, která byla nejen rychlejší v přímce, ale také na zatáčkovitých tratích a dlouho vedla i na Severní smyčce Nürburgringu. V poslední době se to ale mění a Porsche si bere své rekordy zpět a dostalo své pověsti sportovní značky. Její nový Taycan Turbo GT hraje opravdu hodně vysokou ligu a už v základním nastavení dosahuje výkonu 580 kW. S Launch Control dokáže vyvinout až 760 kW a po dobu dvou sekund zvládne dokonce 815 kW (1108 koní). Maximální točivý moment dosahuje 1340 Nm.
 
Porsche Taycan Turbo GT
 
Z 0 na 100 km/h tak zrychlí za 2,3 sekundy a pokud si řidič objedná balíček Weissach, který srazí hmotnost o dalších 70 kg dolů, zvládne to za 2,2 sekundy. Přitom už standardní Taycan Turbo GT je proti jiným Taycanům lehčí o 75 kg. Má např. více dílů z uhlíkových vláken, lehčí sedadla z CFRP, zmizelo také elektrické tlumené dovírání dveří. Jsou zde také speciální odlehčená 21" kola a keramické brzdy (jejich další optimalizací se ušetřily 2 kg). Balíček Weissach přináší upravenou aerodynamiku (220kg přítlak), zadní sedadla rovnou zmizela, jde tedy o 2sedadlový vůz. Ušetřilo se také tím, že vůz nemá palubní AC nabíječku, podporuje tak jen rychlé DC nabíjení.
 
Porsche Taycan Turbo GT
 
Ve výsledku tak 200 km/h pokoří standardní Turbo GT za pouhých 6,6 sekundy, Weissach dokonce za 6,4 sekundy a z času verze Turbo S ukrajuje 1,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 290 km/h, resp. 305 km/h. Vůz má na kontě nejen rekord na Nürburgringu ve své kategorii s časem 7:05,55 minuty, kdy Teslu Model S Plaid porazil o 18 sekund, ale také na Laguna Seca s časem 1:27,87 minuty. Model S Plaid sice měl i rychlejší kolo (1:26,7 minuty), to ale nešlo o standardní vůz s homologací na běžné silnice, což u Porsche platilo. Nové Porsche má větší 105kWh akumulátor s využitelnými 97 kWh (ten dostaly i normální verze) a slibuje až 555km dojezd.
 
Pokud jde o cenu, základní varianta Taycanu Turbo GT činí 240 tisíc EUR (6,1 mil. Kč). Pro srovnání, Model S Plaid stojí v Německu 110 tisíc EUR, tedy méně než polovinu, u nás pak 2,68 mil. Kč.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama