Porsche 911 Cabriolet je tady, poprvé s podvozkem PASM
11.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Po nějakých 6 týdnech od uvedení nového Porsche 911 se představuje i jeho verze Cabriolet. Ta může poprvé mít i podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM). K dispozici bude s náhonem na zadní i všechna kola.
Koncem loňského listopadu se představilo nové Porsche 911, typ 992. Nyní se objevuje i jeho verze Cabriolet. Ta staví na stejném základě, přináší však možnost jízdy s otevřenou střechou, která se může skládat a rozkládat i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. Celý proces je záležitostí 12 sekund a Porsche optimalizovalo i strukturu střechy díky hořčíkovým prvkům tak, aby se pod ní nedostával vzduch při vysokých rychlostech. K dispozici jsou samozřejmě i deflektory, které minimalizují víření vzduchu a chrání tak krky pasažérů.
Porsche poprvé v historii nabídne podvozek Porsche Active Suspension Management (PASM) i pro verzi Cabriolet. Ten přináší tvrdší a kratší pružiny, jiné nastavení stabilizátorů a o 10 mm nižší světlou výšku. Přední náprava obouvá 20" kola, zadní pak 21" ráfky a tentokrát mají všechny verze stejný rozchod, už se tedy neliší verze s pohonem zadních a všech kol, které mají i stejně tvarované blatníky. Porsche u karoserie v hojné míře využilo hliníku.
Jak Carrera S s pohonem na zadní kola, tak Carrera 4S s pohonem na všechna, má 6válcový motor koncepce boxer s přeplňováním. Při objemu 2981 cm3 dává maximální výkon 331 kW (450 koní) při 6500 ot./min. Maximální točivý moment pak činí 530 Nm a k dispozici je od 2300 až do 5000 ot./min. Zajímavé je, že papírová spotřeba je vyšší u zadokolky, a to 9,1 l/100km. U čtyřkolky je to o trochu méně, 9,0 l/100km.
Obě verze se trochu liší i v dynamických vlastnostech. Carrera S může jet až 308 km/h a na 100 km/h zrychlí za 3,9 sekundy (se Sport Chrono Package za 3,7 sekundy). Carrera 4S jede jen o trochu pomaleji, končí na 306 km/h. Na druhou stranu lépe zrychluje, na stovce se ocitne za 3,8 sekundy, resp. 3,6 sekundy se sportovním balíčkem.
Stejně jako kupé, i kabriolet má Wet Mode pro jízdu na mokré vozovce. Ve výbavě nechybí ani automatický brzdový asistent pro prevenci proti srážce a objednat si lze i Night Vision Assist s termální kamerou a adaptivní tempomat s funkcí stop-and-go.