Elektromobily Tesla jsou známy tím, že se snaží o stylový a jednoduchý design exteriéru i interiéru. Tomu je podřízeno i to, že je vevnitř naprosto nutné minimum klasických ovládacích prvků a vše ostatní se musí nastavovat pomocí velkého dotykového displeje. Někteří výrobci aut už dostali rozum a vrací se zpět ke klasickým tlačítkům, to však není případ Tesly. Zatímco se chlubí tím, jak bezpečně její uživatelé jezdí s Autopilotem, současně má několik stěží pochopitelných vlastností, které bezpečnost provozu zhoršují, o čemž se přesvědčil i jeden německý řidič.

ilustrační foto (interiér Modelu 3), autor: Leo Nguyen / CC BY-SA, přes Wikimedia Commons
Ten se svou Teslou Model 3 totiž v dešti jel a chtěl změnit nastavení frekvence stěračů. I když spuštění stěračů a základní nastavení se sice dá provést přes ovladače u volantu, podrobnější nastavení frekvence je už nutné dělat přes dotykovou obrazovku, což je nebezpečné i za dobrého počasí, natož za deště. Na dlouhou dobu odvrácená pozornost koukáním na 5položkové menu na obrazovce tak stála za tím, že řidič sjel do příkopu a skončil ve stromech. Případ se táhl už od března 2019 a nyní soud vyřkl finální rozsudek bez možnosti odvolání. Řidič dle něj porušil nařízení ohledně používání elektronických zařízení za jízdy, které dovolují letmý pohled (např. v případě navigace), ale ne dlouhou interakci. Potvrdil tak pokutu 200 EUR a zákaz řízení na 1 měsíc.
Nyní je jen otázkou, proč Tesla tak mermomocí stojí za dotykovým ovládáním, které může být nebezpečné (obzvlášť, když se tak moc chválí svou bezpečností) a nejsou na ovladačích vyvedena veškerá nastavení pro stěrače.
Zdroj: insideevs.com, auto-motor-und-sport.de