Automobilka Tesla už dva roky pravidelně vydává statistiky nehodovosti svých vozů s aktivovaným systémem Autopilot. Podle té poslední za čtvrtletí Q2/20 měly vozy s aktivovaným autopilotem nehodu jen každých 4,53 milionu mil (7,29 mil. km), což je ale proti předchozímu čtvrtletí horší výsledek o 3,2 %. Naopak se zlepšil výsledek při vypnutém Autopilotovi, ale stále aktivních základních bezpečnostních funkcích, kde došlo k nárůstu z 1,99 na 2,27 mil. mil (3,65 mil. km), což je o 14,1 % více.

Podobně se zvýšila i čísla při vypnutí všech bezpečnostních funkcí. Tam šlo o nárůst z 1,42 na 1,56 mil. mil (2,51 mil. km). Zajímavostí je, že americký průměr je dle NHTSA jen 479 tisíc mil (771 tisíc km) na jednu nehodu. Z takového pohledu vypadají být automobily Tesla velmi bezpečné, je však nutno říci, že statistiky jsou velmi zkreslené používáním vozů. Autopilot je obvykle využíván na dálnicích, kde je jednoduché dosáhnout spousty najetých kilometrů a nezaznamenat nehodu, zatímco celonárodní průměr zahrnuje i jízdy ve městech, kde jsou nehody mnohem častější a na mnohem kratších vzdálenostech.
Zdroj: interestingengineering.com, tesla.com