reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e

, , aktualita
Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e
Automobilka Mercedes-Benz představila dva nové plug-in hybridy A250e a B250e. Ty mají překvapivě velký akumulátor a mohou tak sloužit jako solidní elektromobily bez některých jejich typických nevýhod.
Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e
Nabídka elektromobilů a plug-in hybridů se postupně rozšiřuje, přičemž automobilky Mercedes-Benz nechce nic nechat náhodě a představuje docela zajímavé plug-in hybridy A250e a B250e. Ty mají poměrně velký akumulátor s 15,6 kWh, což zajistí dosti slušný elektrický dojezd. Kdo tak nejezdí denně příliš dlouhé trasy, může vůz provozovat z velké části jako elektromobil. Pomocí 7,4kW AC wallboxu je možné akumulátor dobít za 1h 45min, rychlým DC nabíjením je pak možné dostat se z 10 na 80 % za 25 minut. Jde o plug-in hybrid, takže má i spalovací motor a pokud by nebyl čas nabíjet, pořád je tu spalovací motor.
 
Mercedes-Benz A250e plug-in hybrid
 
V tomto případě jde o relativně malý čtyřválec o objemu jen 1,33 litru (1332 cm3). Je však přeplňovaný a sám o sobě dává velmi vysoký výkon 118 kW (160 koní) při 5500 ot./min a točivý moment 250 Nm při 1620 ot./min. Elektromotor dává maximálně 75 kW a 300 Nm. Když je zkombinujete, můžete očekávat maximální výkon 160 kW (218 koní) a točivý moment 450 Nm. To rozhodně nejsou nízká čísla. Ve všech případech lze na elektrický pohon jet maximálně až rychlostí 140 km/h.
 
Mercedes-Benz A250e plug-in hybrid
 
Maximální rychlost činí v pořadí A250e hatchback, A250e sedan a B250e 235, 240 a 235 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h se pak odehraje za 6,6; 6,7, resp. 6,8 sekundy. Nejde tak o žádné lenochy, i když by se vzhledem k výkonu daly očekávat i ještě trochu lepší hodnoty. Holt akumulátor přidává dalších 150 kg hmotnosti. Aby zasahoval co nejméně do prostoru pro posádku a neomezoval moc zavazadlový prostor, Mercedes nevyvedl výfuk za auto, ale ten končí už uprostřed auta pod sedadly.
 
Mercedes-Benz B250e plug-in hybrid
 
Jak jsme si už říkali v nedávném článku, u plug-in hybridů nelze změřit a stanovit nějakou obecně platnou spotřebu paliva (měří se jedno palivo, "tankují" se dvě a není jasné, v jakém poměru), přesto tu máme nějaké ty papírové hodnoty. Pokud jde o benzín, Mercedes uvádí hodnoty 1,4-1,5; 1,4 a 1,4-1,6 l/100 km (připomeňme, že na dlouhých trasách bude spotřeba násobně větší, ale kdo jezdí krátké trasy a pravidelně nabíjí, může být i v praxi na zlomku těchto už tak nízkých hodnot). V řeči emisí CO2 to jsou hodnoty 32 až 36 g na km. Mercedes uvádí také kombinovanou elektrickou spotřebu, která činí 14,8-15,0; 14,7-14,8 a 14,7-15,4 kWh/100 km. Nechybí ani hodnoty dojezdu, které dle přesnější normy WLTP činí 60-68 km, 61-69 km a 56-67 km. Přemrštěná čísla starší NEDC spotřeby jsou asi o 15 až 25 % vyšší. Vozy utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 1600 kg.
 
Točivý moment se na kola dostává pomocí 8stupňové převodovky DCT. Pro jízdu jsou zde tři režimy Comfort, ECO a Sport, které do hry různým způsobem zapojují elektromotor a spalovací jednotku. Mercedes myslel také na nabíjení vozu, a tak lze pomocí navigace vyhledat volné stojany a objednat si nabíjení včetně zaplacení (Mercedes me Charge). Ceny vozů byly stanoveny na 36.943 EUR, 37.300 EUR a 37.663 EUR.