www.svetmobilne.cz
>
>
>

Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e

Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e
, , aktualita
Automobilka Mercedes-Benz představila dva nové plug-in hybridy A250e a B250e. Ty mají překvapivě velký akumulátor a mohou tak sloužit jako solidní elektromobily bez některých jejich typických nevýhod.
K oblíbeným
reklama
Nabídka elektromobilů a plug-in hybridů se postupně rozšiřuje, přičemž automobilky Mercedes-Benz nechce nic nechat náhodě a představuje docela zajímavé plug-in hybridy A250e a B250e. Ty mají poměrně velký akumulátor s 15,6 kWh, což zajistí dosti slušný elektrický dojezd. Kdo tak nejezdí denně příliš dlouhé trasy, může vůz provozovat z velké části jako elektromobil. Pomocí 7,4kW AC wallboxu je možné akumulátor dobít za 1h 45min, rychlým DC nabíjením je pak možné dostat se z 10 na 80 % za 25 minut. Jde o plug-in hybrid, takže má i spalovací motor a pokud by nebyl čas nabíjet, pořád je tu spalovací motor.
 
Mercedes-Benz A250e plug-in hybrid
 
V tomto případě jde o relativně malý čtyřválec o objemu jen 1,33 litru (1332 cm3). Je však přeplňovaný a sám o sobě dává velmi vysoký výkon 118 kW (160 koní) při 5500 ot./min a točivý moment 250 Nm při 1620 ot./min. Elektromotor dává maximálně 75 kW a 300 Nm. Když je zkombinujete, můžete očekávat maximální výkon 160 kW (218 koní) a točivý moment 450 Nm. To rozhodně nejsou nízká čísla. Ve všech případech lze na elektrický pohon jet maximálně až rychlostí 140 km/h.
 
Mercedes-Benz A250e plug-in hybrid
 
Maximální rychlost činí v pořadí A250e hatchback, A250e sedan a B250e 235, 240 a 235 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h se pak odehraje za 6,6; 6,7, resp. 6,8 sekundy. Nejde tak o žádné lenochy, i když by se vzhledem k výkonu daly očekávat i ještě trochu lepší hodnoty. Holt akumulátor přidává dalších 150 kg hmotnosti. Aby zasahoval co nejméně do prostoru pro posádku a neomezoval moc zavazadlový prostor, Mercedes nevyvedl výfuk za auto, ale ten končí už uprostřed auta pod sedadly.
 
Mercedes-Benz B250e plug-in hybrid
 
Jak jsme si už říkali v nedávném článku, u plug-in hybridů nelze změřit a stanovit nějakou obecně platnou spotřebu paliva (měří se jedno palivo, "tankují" se dvě a není jasné, v jakém poměru), přesto tu máme nějaké ty papírové hodnoty. Pokud jde o benzín, Mercedes uvádí hodnoty 1,4-1,5; 1,4 a 1,4-1,6 l/100 km (připomeňme, že na dlouhých trasách bude spotřeba násobně větší, ale kdo jezdí krátké trasy a pravidelně nabíjí, může být i v praxi na zlomku těchto už tak nízkých hodnot). V řeči emisí CO2 to jsou hodnoty 32 až 36 g na km. Mercedes uvádí také kombinovanou elektrickou spotřebu, která činí 14,8-15,0; 14,7-14,8 a 14,7-15,4 kWh/100 km. Nechybí ani hodnoty dojezdu, které dle přesnější normy WLTP činí 60-68 km, 61-69 km a 56-67 km. Přemrštěná čísla starší NEDC spotřeby jsou asi o 15 až 25 % vyšší. Vozy utáhnou brzděný přívěs o hmotnosti až 1600 kg.
 
Točivý moment se na kola dostává pomocí 8stupňové převodovky DCT. Pro jízdu jsou zde tři režimy Comfort, ECO a Sport, které do hry různým způsobem zapojují elektromotor a spalovací jednotku. Mercedes myslel také na nabíjení vozu, a tak lze pomocí navigace vyhledat volné stojany a objednat si nabíjení včetně zaplacení (Mercedes me Charge). Ceny vozů byly stanoveny na 36.943 EUR, 37.300 EUR a 37.663 EUR.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu
Huawei představil nové výkonné smartphony Mate 30 a Mate 30 Pro. Nově tu najdeme i 5G verzi, naopak tu kvůli Trumpově administrativě a banům ze strany USA nenajdeme žádné aplikace od Googlu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima
Telefony jsme už odemykali otisky prstů nebo tvářemi, tentokrát to chtějí vědci z University at Buffalo provádět pomocí speciálních sluchátek a uší. Biometrickým znakem tu totiž bude tvar ušního kanálku.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
18.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala