www.svetmobilne.cz
>
>

Piëch Mark Zero nabije 80 % akumulátoru za 4:40 minuty

Piëch Mark Zero nabije 80 % akumulátoru za 4:40 minuty
, , aktualita
Elektrický pohon podnítil vznik neuvěřitelného množství startupů. Jedním z nich je Piëch Automotive, švýcarsko-německá společnost, která vyvinula supersport Mark Zero. Inovativní akumulátory umožní nabití 80 % energie za necelých 5 minut.
K oblíbeným
reklama
Množství nejrůznějších ohlášených elektromobilů se zvyšuje každým dnem, zejména teď na ženevském autosalonu. Další z novinek je Piëch Mark Zero od společnosti Piëch Automotive, za kterou stojí Toni Piëch a Rea Star Rajcic. Tento sportovní vůz má zajímavý design, který však některým poněkud připomíná např. britské vozy Aston Martin a Jaguar. Hlavní zajímavostí jsou však akumulátory, o nichž toho ale moc nevíme. Má se jednat o blíže neurčený nový typ akumulátorů, které se při nabíjení i vybíjení takřka nezahřívají. Proto je možné ládovat je obrovským nabíjecím proudem. Výrobce hovoří o tom, že 80 % akumulátoru by mělo být nabito za pouhých 4:40 minuty. To už se dostáváme na úroveň tankování nafty nebo benzínu.
 
Piëch Mark Zero
 
Přitom to není způsobeno tím, že by snad akumulátor pojal málo energie. Dle Piëch Automotive má totiž nabídnout dojezd 500 km dle nové a trochu přesnější normy WLTP. Akumulátor je umístěn podobně jako u nedávno probíraného Pininfarina Battista ve středovém tunelu, aby bylo možné řidiče usadit blíže k vozovce. Přesto je část akumulátorů i vzadu za sedačkami, nicméně výrobce i tak slibuje příznivé rozložení hmotnosti, která činí 1800 kg. Další výhodou extrémně nízkého zahřívání je fakt, že si akumulátor vystačí se vzduchovým chlazením. Samotný akumulátor je dílem čínské společnosti Desten Group Ltd, která plánuje dodávat své technologie i dalším partnerům.
 
Piëch Mark Zero
 
Vůz je vybaven třemi elektromotory, jeden s výkonem 150 kW je vepředu, další dva 150kW elektromotory jsou vzadu. To postačí na dosažení maximální rychlosti 250 km/h, což dává tušit; že je elektronicky omezená. Na 100 km/h se má vůz ocitnout za 3,2 sekundy. Rozměry vozu činí 4432 mm na délku, 1991 mm na šířku a 1250 mm na výšku, přičemž rozvor činí 2620 mm. Sportovní kupé by se ale mělo začít prodávat nejspíš až za tři roky. V plánuje je také čtyřsedadlový vůz a SUV.
 
Ještě připomeňme, že Toni Piëch má velmi silné vazby k autům a koncernu Volkswagen. Rodina Piëchů je hodně spojena s VW, Audi, Bugatti i Škodou (nemluvě o dalších značkách) a Toni má pokrevní kořeny i v rodině Posrche, kterou lze rovněž najít v jeho rodokmenu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala