Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Elektrický hypersport Pininfarina Battista dává 1900 koní

6.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Známé designérské studio Pininfarina připravilo svůj první sériový vůz. Půjde o elektrický hypersport Battista, který ze čtyř elektromotorů doluje neuvěřitelný výkon 1900 koní. Na stovce je za méně než 2 sekundy.
Elektromobilita se začíná objevovat v nejrůznějších třídách automobilů a nevyhýbá se ani těm hypersportovním. Do této třídy zavítalo designérské studio Pininfarina, které sice obvykle dělá design pro jiné (především Ferrari), tentokrát se ale pustilo do svého prvního skutečně sériového vozu. Nějaké vlastní vozy sice už vyrábělo, nešlo však o sériovou výrobu. Novinkou je hypersport Battista, který je elektromobilem a rozhodně ne ledajakým. Celkem má čtyři elektromotory, které dávají dohromady 1900 koní (1397 kW) a neméně tak neuvěřitelný točivý moment 2300 Nm, což jsou hodnoty jak pro solidní tahač.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Pak není divu, že z 0 na 100 km/h to vůz zvládne za méně než 2 sekundy a na trojnásobek (300 km/h) mu to zabere jen 12 sekund. Doslova brutální. Maximální rychlost sice nedosahuje 400 km/h, o které se výrobce původně snažil, nicméně 350 km/h je i tak hodně slušná hodnota. Počítat je nutné především s tím, že akumulátor má 120 kWh a při požadavku na maximální výkon by vystačil jen na pár minut jízdy. Nejde však o problém typický jen pro elektromobily. Jen tak pro zajímavost, třeba takové Bugatti Veyron při maximální rychlosti "vypije" svou 100 litrovou nádrž za 12 minut. Normálně však Battista slibuje velmi pěkný dojezd 450 km.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Poháněna jsou tedy všechna kola s vektorováním točivého momentu. Obuty jsou pak 21palcové pneumatiky Pirelli P Zero. O krocení vozu se pak starají karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny a 390mm kotouči vepředu i vzadu. Vozy budou vyráběny ručně v Turíně v Itálii a světlo světa spatří jen 150 kusů.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Karoserie je vyrobena z karbonu, některé díly pak využívají hliníku. Akumulátor není pod sedadly, jak je to u elektromobilů obvyklé, protože pak by vůz musel být vysoký a řidič by nemohl sedět dostatečně nízko. Proto ho Pininfarina umístil do středového tunelu. Stále tak jeho hmotnost připadá na obě nápravy. První dodávky proběhnout koncem roku 2020 v Evropě. USA a Asie si budou muset počkat do roku 2021. A zájemci si musí připravit okolo 2 milionů dolarů.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama