www.svetmobilne.cz
>
>

Elektrický hypersport Pininfarina Battista dává 1900 koní

Elektrický hypersport Pininfarina Battista dává 1900 koní
, , aktualita
Známé designérské studio Pininfarina připravilo svůj první sériový vůz. Půjde o elektrický hypersport Battista, který ze čtyř elektromotorů doluje neuvěřitelný výkon 1900 koní. Na stovce je za méně než 2 sekundy.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilita se začíná objevovat v nejrůznějších třídách automobilů a nevyhýbá se ani těm hypersportovním. Do této třídy zavítalo designérské studio Pininfarina, které sice obvykle dělá design pro jiné (především Ferrari), tentokrát se ale pustilo do svého prvního skutečně sériového vozu. Nějaké vlastní vozy sice už vyrábělo, nešlo však o sériovou výrobu. Novinkou je hypersport Battista, který je elektromobilem a rozhodně ne ledajakým. Celkem má čtyři elektromotory, které dávají dohromady 1900 koní (1397 kW) a neméně tak neuvěřitelný točivý moment 2300 Nm, což jsou hodnoty jak pro solidní tahač.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Pak není divu, že z 0 na 100 km/h to vůz zvládne za méně než 2 sekundy a na trojnásobek (300 km/h) mu to zabere jen 12 sekund. Doslova brutální. Maximální rychlost sice nedosahuje 400 km/h, o které se výrobce původně snažil, nicméně 350 km/h je i tak hodně slušná hodnota. Počítat je nutné především s tím, že akumulátor má 120 kWh a při požadavku na maximální výkon by vystačil jen na pár minut jízdy. Nejde však o problém typický jen pro elektromobily. Jen tak pro zajímavost, třeba takové Bugatti Veyron při maximální rychlosti "vypije" svou 100 litrovou nádrž za 12 minut. Normálně však Battista slibuje velmi pěkný dojezd 450 km.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Poháněna jsou tedy všechna kola s vektorováním točivého momentu. Obuty jsou pak 21palcové pneumatiky Pirelli P Zero. O krocení vozu se pak starají karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny a 390mm kotouči vepředu i vzadu. Vozy budou vyráběny ručně v Turíně v Itálii a světlo světa spatří jen 150 kusů.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Karoserie je vyrobena z karbonu, některé díly pak využívají hliníku. Akumulátor není pod sedadly, jak je to u elektromobilů obvyklé, protože pak by vůz musel být vysoký a řidič by nemohl sedět dostatečně nízko. Proto ho Pininfarina umístil do středového tunelu. Stále tak jeho hmotnost připadá na obě nápravy. První dodávky proběhnout koncem roku 2020 v Evropě. USA a Asie si budou muset počkat do roku 2021. A zájemci si musí připravit okolo 2 milionů dolarů.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929 Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929
Automobilka Bentley hodlá vyrobit 12 kusů legendárního závodního vozu Team Blower, původem z roku 1929. Při výrobě těchto aut využije skoro 100 let staré technologie, ale i moderní věci jako jsou 3D skeny.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg
Počátkem března se objevilo nové Ferrari F8 Tributo a to nyní dostává otevřenou variantu Spider. Ta si ponechává jeho V8 s výkonem až 720 koní, proti předchůdci vůz také shodil cenných 20 kilogramů.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala