www.svetmobilne.cz
>
>

Elektrický hypersport Pininfarina Battista dává 1900 koní

Elektrický hypersport Pininfarina Battista dává 1900 koní
, , aktualita
Známé designérské studio Pininfarina připravilo svůj první sériový vůz. Půjde o elektrický hypersport Battista, který ze čtyř elektromotorů doluje neuvěřitelný výkon 1900 koní. Na stovce je za méně než 2 sekundy.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilita se začíná objevovat v nejrůznějších třídách automobilů a nevyhýbá se ani těm hypersportovním. Do této třídy zavítalo designérské studio Pininfarina, které sice obvykle dělá design pro jiné (především Ferrari), tentokrát se ale pustilo do svého prvního skutečně sériového vozu. Nějaké vlastní vozy sice už vyrábělo, nešlo však o sériovou výrobu. Novinkou je hypersport Battista, který je elektromobilem a rozhodně ne ledajakým. Celkem má čtyři elektromotory, které dávají dohromady 1900 koní (1397 kW) a neméně tak neuvěřitelný točivý moment 2300 Nm, což jsou hodnoty jak pro solidní tahač.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Pak není divu, že z 0 na 100 km/h to vůz zvládne za méně než 2 sekundy a na trojnásobek (300 km/h) mu to zabere jen 12 sekund. Doslova brutální. Maximální rychlost sice nedosahuje 400 km/h, o které se výrobce původně snažil, nicméně 350 km/h je i tak hodně slušná hodnota. Počítat je nutné především s tím, že akumulátor má 120 kWh a při požadavku na maximální výkon by vystačil jen na pár minut jízdy. Nejde však o problém typický jen pro elektromobily. Jen tak pro zajímavost, třeba takové Bugatti Veyron při maximální rychlosti "vypije" svou 100 litrovou nádrž za 12 minut. Normálně však Battista slibuje velmi pěkný dojezd 450 km.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Poháněna jsou tedy všechna kola s vektorováním točivého momentu. Obuty jsou pak 21palcové pneumatiky Pirelli P Zero. O krocení vozu se pak starají karbon-keramické brzdy s šestipístkovými třmeny a 390mm kotouči vepředu i vzadu. Vozy budou vyráběny ručně v Turíně v Itálii a světlo světa spatří jen 150 kusů.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 
Karoserie je vyrobena z karbonu, některé díly pak využívají hliníku. Akumulátor není pod sedadly, jak je to u elektromobilů obvyklé, protože pak by vůz musel být vysoký a řidič by nemohl sedět dostatečně nízko. Proto ho Pininfarina umístil do středového tunelu. Stále tak jeho hmotnost připadá na obě nápravy. První dodávky proběhnout koncem roku 2020 v Evropě. USA a Asie si budou muset počkat do roku 2021. A zájemci si musí připravit okolo 2 milionů dolarů.
 
Pininfarina Battista
 
klikněte pro zvětšení
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala