Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Oppo chyceno při podvádění v benchmarcích

23.10.2018, Milan Šurkala, aktualita
Výrobci telefonů chtějí, aby jejich telefony vypadaly lepšími než u konkurence. Proto se nezřídka uchylují k podvádění ve standardizovaných testech, kdy dosahují větších čísel, než by ve skutečnosti měly.
Společnost Oppo je jedním z dalších výrobců telefonů, kteří byli přistiženi při podváděni v testech (benchmarcích). UL Benchmarks spolu s recenzenty z Tech2 přišli na to, že telefony Oppo detekují názvy spuštěných aplikací a pokud jde o známý benchmark, telefon přetaktují, vypnou úsporné režimy a podobně, aby telefon dosáhl co největšího hodnocení. V reálném provozu ale takový výkon nemusí být vždy běžně dostupný. Zatímco Tech2 problém identifikovali nu telefonu Oppo Find X, UL Bechmarks jej našlo i u Oppo F7 a telefony tak vyřadilo z databáze.
 
Oppo Find X
 
Server má k dispozici dvě verze 3DMarku, tu standardní z Google Play a pak funkčně identickou, ale jinak pojmenovanou soukromou verzi. Výkon se lišil opravdu výrazně. Zatímco v privátní verzi aplikace dával Oppo Find X 3344 bodů, v té veřejně dostupné už to bylo 4576 bodů (+37 %). U Oppo F7 to byl nárůst ze 767 na 1079 bodů (+41 %).
 
Společnost Oppo se brání tím, že telefon takto optimalizuje výkon pro náročné aplikace, a že k nárůstu výkonu dochází běžně u her a 3D benchmarků (tím by nešlo o podvod, neboť by výkon byl běžně dostupný i u jiných aplikací a měřil by se tedy jakýsi "turbo" režim). Musí jít ale o známou náročnou aplikaci, a zde začínají problémy.
 
Oppo dále tvrdí, že jejich telefony na základě detekce interakce s uživatelem dynamicky upravují výkon dostupný pro neznámé aplikace. Pokud tak uživatel neklikne na obrazovku 5-10 sekund, dojde ke snížení maximálního výkonu na cca 70-80 %. Po dotyku na displej pak telefon aplikaci opět přiřadí maximální dostupný výkon. Recenzenti sice tvrdili, že tohle není případ veřejné verze 3D Marku, nicméně zde je nutné dát zase zapravdu společnosti Oppo, která toto zvyšování výkonu dotykem zmiňovala u neznámých aplikací (a to veřejná verze 3D Marku není, ta je vedena jako aplikace vyžadující onen maximální výkon, takže u ní to ani takto fungovat nemělo).
 
Podle UL Benchmarks je zvyšování taktu u náročných aplikací v pořádku (a zde souhlasíme také), nicméně není v pořádku zvyšovat tento výkon jen na základě jména aplikace (privátní i veřejný 3D Mark jsou náročné stejně, výkon byl ale odlišný). Maximální výkon by se tedy měl zvyšovat na základě požadavku aplikace na výkon, ale nikoli podle jejího jména.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama