Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od ODSakEda
To silně pochybuju! Hlavně v Polsku se bude dobíjet převážně z uhelných elektráren, neb plánují prodoužit těžbu hnědého uhlí o 40 let!!!

To je stejnej fór ­(ta bezemisnost elektromobilů­) jak když prej ve Švajcu plní limo a Colu CO2 získaným ze vzduchu, aby ulehčili klimatu :­-­)­)... Jo to je ­"rozumné­" :­-­)­) Stačí pak však někde jinde otevřít limču a po napití si i řádně brknout a věškeré CO2 je rázem zpět ;­-­) A kolik CO2 vyprodukuje samotné chytání CO2!? :­-­/ Ale hlavně že je na to dotace... :­-­(

A řekl někdo těm mladým nedostudovaným..., že CO2 není uhlík, ale kysličík uhličitý!? Dříve se měřilo u emisí aut CO a to v % objemu výfuk. plynů, najdenou se měří CO2???... a to dokonce absolutně ­- v mg­/km :­-­(­)... Jasně že větší a pak i nutně výkonější auto, natož nákladní, má ­"horší­" emise ;­-­)

A ví ta omladina vůbec, že CO2 lidi vydechjou a že jej potřebují např. i rotliny, stromy!?

Tak kupředu levá!... :­-/
Odpovědět0  2
A koukat na to bude většina taky na pididispleju mobilu, ne? :­-­)­) ......................................
Odpovědět0  0
S tím bych odmítal jezdit, krom unkonfortu..., nejsu sebevrah!
Odpovědět0  0
2xhůře ??? Záleží na úhlu pohedu ­- 500m je polovina z 1km, tedy jen o polovinu hůře co se dojezdu za stejnou cenu týče ;­-­) ­(daň ze mzdy je cca 50%, ale v případě, že by jste danil sám, by jste dostával o 100% čistého více ;­-­) Záleží na tom, dívateli se na to shora nebo zespodu... Vše je relativní!­)

Tedy hůře je na tom vodík, ale jen jediným­(!­) parametrem z mnoha! ­"Jen­" výrobmí cenou. :­-­( Ropná paliva jsou na tom ještě hůře než ceny elektřiny a stejně se na ně jezdí dál nejvíce :­-­) Jak to??? V tom ­(jen v ceně­) to asi nebude že ;­-­)

Alektřina je na tom hůře, mnohem hůře­(!­), zase v jiných parametrech :­-­( Skladování, rychlost ­"dotankování­" ­(nabití­), hmotnost a j. ­- např. tepelná ztráta spalováků je v zimě ­(chladno je ale, hlavně z rána, 3­/4 roku :­-­/ ­) k nezaplacení :­-­)

Ale bojí ­- elektrika i vodík nejsou zdrojem energie ale pouze palivem, spíše akumulátorem! Ropa se v přírodě najde a jen rafinuje ;­-­) Tedy ropa je zatím nejen palivem, ale i zdrojem!!! ­(energie­) To je ten zásadní rozdíl, proč je na tom zatím elektrika hůře ;­-­), ba dle mě nejhůře! :­-(
Odpovědět0  1
:­-­)­) ................ Jenže z moderních motorů nende skoro ani ta pára! ;­-­) Nic! :­-­) Tak proč proti nim neustále brojí??? :­-­( .......... Toto není snaha odstavit staré, mnohé docela kouřící, ale mnohé i starší ne, motory, ale i nejmodernější ­- skoro čisté!!!!!!!!!! :­-­/

Ani nemá cenu fotit výstup z výfuku moderních motorů, neb by jste nic nenafotili, nic! No tak alespoň máte tu páru v zimním období :­-­)­) ­(ta mi jde i z huby! ;­-­) )
Odpovědět1  0
"Faktem totiž je, že se vodík prozatím vyrábí značně neekologicky­" A elektrika snad nee!?.................
Odpovědět0  0
https:­/­/www.auto.cz­/bodovy­-system­-od­-roku­-2022­-pozor­-odbornici­-vidi­-chyby­-134710
Takže takto: doposud bylo bez trestných bodů překročení rychlosti do +5kmh v obci a do +10kmh mimo obec.
Nově, dle tabulky i návrhu min. dopravy, bude i v obci tolerováno ­- bez trestných bodů, překročení do +10kmh!...

Tedy v obci mohu jezdit beztrestně nově ještě rychleji! Tedy 60kmh oproti původním 55kmh... Tomu říkám, soudruzi..., ­"zpřísnění­" :­-­)­) ..........

Tedy stále dokola, ála: navrhuji ci jsem odvolal a odvolávám co jsem navrhoval... Ty české pohádky jsou dokonalým obrazem počínání českých panovníků od nepaměti až do dnes :­-/
Odpovědět0  0
Neplatí toto ­"náhodou­" mimo obec již nyní!? ­(a v obci je bezbodová tolerance +5km­/h­)
Já jen jestli se zase...­"náhodou­" ti samí levičáci, co to zavedli a furt to mění..., ­"nevloupávají do odemčených dveří­"?
Ale volYči maj krátkou paměť :­-(
Odpovědět0  0
To se správněji píše ­- zapůjčí! ­"Trochu­" rozdíl, ne? ;­-­) I tak jde o francouzský eko­-socialismus :­-­( A´t to stojí co to stojí... Aneb všem seberem a jen někomu, vyvoleným..., ­"dáme­" :­-­)­) ..............................

Apropo elektromobil kouří, dokonce i když se nenabíjí! Musí se pro nej udržovat napětí v zásuvce a výkonová rezerva a jeli výroba ještě i z uhlí, tak kouří! :­-­/ Jen jinde ;­-­) Když mojím moderním skoronekouřícím dieselem moc nejezdím a stojí většinou v garáži, dokonce nekouří vůbec! :­-­) Dokonce i stojící koně ve stáji mají stále spotřebu ­(sena­) a kouří, ehm, vlastně prdí... No dobrá ­- vypouští metan, či jak se to řekne odborněji :­-­))
Odpovědět1  0
Výroba paliva, namísto jeho nalezení??? To nemůže fungovat! Energii je třeba najít, těžit a né vkládat ztrátově a pak ztrátově zase uvolňovat...

Podobně nesmyslně argumentují mnozí zastánci vodíkového paliva ­- že šak vody je v moři dost a dost :­-­)­)

Jenže! ­- voda je defacto taky pomyslný popel! Vzniká, podobně jako CO2 spálením benzínu, spálením Vodíku. Tedy, že nejprve se energie musí do Vodiku ­(jeho výroby­) vložit! Ztrátově! A pak uvolnit ­(hořením a převodem na pohyb klasiky­) opět ­(tepelně­)ztrátově!!!...

Takže Vodík, pominuli jeho další nectnosti, není ani tak zdrojem energie, jako ropa, dřevo, uhlí, jako spíše jen akumulátorem :­-­/ ­(který trpí samovybíjemím... ­- velmi malá molekula utíká z nádrže a trubkami třeba i z nerezi...­)

Jen zelené ekošílenství... Prosazované často nedovzdělanýma děckama..., co o fyzice natož Vesmíru nevědí skoro nic! Co by přes to nedočkavě už rádi ovlivňovali eko­-legislativu , ba měla již v nedospělosti politický vliv, aby mohla omezovat moje svobody i pro nesmyslný cíl :­-­(

(Jako by si 8­-mi leté dítě vynucovalo právo řídit automobil... To by dopadlo... I proto jsou volby a kandidatůra možné až od dospělosti! Naštěstí :­-­) ­)

Pardon za politikum , opět, ale toto je politický téma, bohužel :­-(
Odpovědět0  0
2 míle přes :­-­)­) Dobrej marketing... Já bych raději uváděl rezervovaněji: až! Až 400mil ­(drobné si nech...­) Většinou ani s novými aku v běžném provozu normální jízdou nedocílíte slibovaných až :­-­/ Ale: více než ­- to zní lépe, že?... A cena bude: do ;­-­) Do ;­-­) 99.999,­- USD No neberte to za tu cenu, masy :­-­))
Odpovědět0  0
Budiž. A kde máte CO2 při jen udržování napětí v síti a rezervy výkonu, i když nenabíjíme!? Apropo, moje auto ­(Mondeo­) ujede na jedno ­"nabití­" přes 700km ;­-­) A stálo mě do 100tis.kč. Kdy bude dostupné alespo%n jetý el.mobil s dojezdem alespoň 500km!? :­-­/

A vůbec, proč se pranýřují i auta s Euro 6+???... Vždyť z teho už nende nic jedovatýho! Ještě nedávno mě málem udusila Avia předemnou i v létě a najednou vadí i skoronic z vejfuku???
­(mámli to i v zimě nastartovaný chvíli v garáži, vůbec mě nic nedusí, síra v palivu už taky není, tak ksakru proč tak tlačí na pilu???... Až se musí i s nejnovšími výrobky podvádět...­)

Stejnak ropa dojde a než dojde, bude stále dražší a dražší a to bude akcelerovat, až bude i násobně dražší než slivovica :­-­)­) a nezbude, než se ­"ropáka­" zbavit... Nebo jezdit na slivovicu ;­-­) A zatížit přírodu výrobou nového auta.......... A elektráren a sítí a nabíječek a a a...

Na to není třeba zákazů a nařízení a pod. regulací... ­(opakuji se ­- již tak je přísnost pro výrobce přehnaná! Tak proč vymejšlej omezení pro stávající auta? Proč je nenechaj dožít???­) Na to stačí čas ­(auta zreznou­), trh a růst cen PHM s docházející ropou ;­-)
Odpovědět0  0
A aby ta moje skepse byla kompletní, tak dodávám ještě opomíjený důležitý aspekt:

Když přes tejden nejezdím, dokonce jezdíme na vejlety s mojou jen od jara do zimy a jen každý 2. weejkend, jinak furt makáme ­(aby mohlo být spousta lidí doma na 80% v karanténě se zdravýma děckama...­) a nejen že jde z našeho moderního DIESEL­-u již jen neškodný, ba pro rostliny potřebný­(!­) CO2 + trocha teho NOx..., stojí nám DIESEL většinou v garáži a tak nevyrábí, většinu času, emise žádný!!! Zero emision! :­-­)

Naproti tomu elektromobil kouří i když nabíjí, ale jen za rohem ­(v Prunéřově a pod., ale i JE má stále velké emise ­- nejen zhotovením takové megastavby... a výrobou strojů, ale i provozem a výměnou paliva ­- což rovná se další těžba a další emise! :­-­/

Ba co víc ­- elektromobil kouří i když nenabíjí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak je to možné? No to proto, že pro majitele el. mobilu se musí stále udržovat v pohotovosti napětí v zásuvce a rezerva výkonu! Výroba se nespustí až elektromobil zapnete do nabíječky... To by šluslo..., hlavně odpoledne po práci, kdy by to na sídlištích velkých aglomerací šicí odpoledne zapli :­-­)­) Musí se tedy stále udržovat výkon s rezervou! :­-­(

Já bych byl tedy dosti ztrátovým zákazníkem s mojím malým a nahodilým nájezdem, ale nasmlouvat bych musel nějký minimální doběr ­(v A­) a max odebíratelný výkon ­(ve W­) a stále by to pro mě museli rezervovat...

Toto ubere další efetktivitu elektormobilů a ohrozí masové nasazení! Jasně, dnes se těch pár nadšenců ztratí v celkovým výkonu, ale! Masové nasazení může odhalit velkou neefektivitu a co pak!?

Prodrží to el. energii i domácnostem bez auta? Podobně jako již FVE!?....... I když budu setrnej a neodeberu za měsíc ani 1kWh, stále to pětikilo zaplatím komusi paušálně :­-­(........

A to mě šve! Nemíním někomu dotovat vození si zadku jen na vejlety a sám budu platit plno ekodaní a s mojou se už nikam ani nedostanem pak jako důchodci... :­-­( Tak ­"dík­" :­-/
Odpovědět0  0
Samozřejmě mi naskočil +1km až dole pod kopcem vzhledem k aktuálnímu dojezdu :­-­(, ne k počátečnímu ­- než jsem vyšplham na kopec ;­-­) Tedy jizdou z kopce stagnovalo číslo dojezdu logicky, ale moc nepřibejvalo tedy vlastně +1km... :­-­)­)

No prostě jízdou z kopce stagnuje i spotřeba tekutého PHM, ale +1km dole pod kopcem, to je prd rekuperace...

Jednoduše jsem chtěl říct, aby si někdo nemyslle, že po 10km jízdě z kopce se mu navýší dojezd o +10km... Ani o 9 ani o 5 ale jen o 1­-2............ Tedy z kopce sice šetřím, stejně jako u PHM, ale moc nenabiju :­-­(

Je to jasný nyní? Jen bráním zbytečným planým nadějím a demagogii!

Jó setrvačník, ten by jízdu z kopce zachytil a uvolnil na 80­-90%! Narostl by mi po 10km jízdy a brždění do něj dojezd minimálně o 8km a to do stejného kopce! :­-­) Po rovině třeba i o 15­-20km!!! Ale kratičké dobíjení baterek s chabou chemickou reakcí............, to je naprd :­-(
Odpovědět0  0
Rekuperaci jsem si vyzkoušel v praxi osobně! Je to cca takto:

Kdyby se cestou z kopce roztočil mechanický setrvačník, uložil by jste bržděním do něj až 90% energie ­(ztráta je ve tření samozřejmě jak v liožiscích tak bržděním do něj ­- podobně jako se hřejí kotouče brzd, hrál by se třecí válec převodovky ­- do rychla, aby roztočil setrvačník na velké otáčky, jako hračka ­- setrvačníkové autíčko­),

Tato uložená energie by Vás vytáhla zpět téměř na stejný kopec, ze kterého jste brzdil Méně ještě o tření pneu...

Podobně jako se odrazí míč do ne zcela stejné výšky ze které spadne, ale! ­(ztráta je v tření o vzduch i mezi molekulami pružné guly při deformaci­)

Dobíjení baterie ­- bržděním do generátoru ­(ve který se na chvíli promění elektromotor­), je jen chabá chemicná reakce v akumulátoru z velkou ztrátou ­- vložíteli 1KWh, vyberete pak, opět se ztrátou, sotva 20% vložené energie.......

Zkoušel jsem brzdit jen plynem ­- tedy rekuperovat z prudkého dlouhého táhlého kompce cca 5­-km, který mi při vyjetí ubral dojez o víc jak 10km!, ale rekuperace mi přidala jen sotva 1km :­-­(

Nebo jinak ­- rekuperuji­-li 10min, pojedete o 1­-2min déle. :­-­(

Takže rekuperace je jen malá náplast na bolísku elektromobilů :­-­/

O rekuperaci ani nemá cenu mluvit... Leda o té mechanické. Nepraktické! ­(setrvačné síly by vás rohodily a nešlo by zatočit!...­) Tuším někde zušeli setrvačníkové autobusy...
Odpovědět0  0
Přesně tak! Bohužel :­-­( ...
Odpovědět0  0
Já primárně nekritizuji bohatsrví, sám nejsem chudý, ale, jak uvádíte, že jen několik pár lidí bude jezdit dotovaným el. autem a za dotovanou energii a zpravidla dotace zase budou čerpat ti, co jim to ani není zapotřebí ale většina jim to zaplatí větším zdaněním a to paušálním!... ­(kdyby alespoň % ze spotřebované kWh, nebo z 1l PHM, ale aniž bych odebral energi nebo vůbec používal něco, tak jinému na to přispívat???... Již nyní přispívám na ekologii ­- EVF, spotřební daně z PHM + příměsy biosložky a pod. ...­) Tedy to přerozdělování socialistický v tom zkuste najít!

A udržet za každou cenu??? :­-­(­) ................... Vozový park by se obnovil sám!!!!! ­- po dojítí ropy ;­-­) Po dojetí motorů či zreznutí starších aut a již tak přísný zákony nutí výrobce k čistším ­- a kdo by nechtěl i úspornější!?, vozidlům :­-­)

Kdo chce ale příliš ­(rychle­) něco zavádět, nemá nakonec nic! :­-­( Když chtěli levičácký diktátoři pro masy chleba zadarmo..., způsobili většinou dokonce hladomor!!!............... Ať to stojí co to stojím, třeba lidský životy!, že?............ To proto, že rozbili trh! Metivaci vyrábět a dopravovat a prodávat chleba za peníze! ­- jakožto tu motivaci, či ocenění těch co se snažili. Postihnout pilné...

I proto byl nedávno nedostatek roušek a respirátorů ­- nemocnice si je ani nesměly koupit za víc samy... A tak musely čekat na slíbeného ­"holuba­" zadarmo..., jenže ten byl stále nedostupný ­- ­"na střeše­"... Chápete?

­(nikdo dnes nemá kamna na naftu ;­-­) A nemusíte to ani zákony zakazovat a pod :­-­)­) Prostě trh! Ten je nejspravedlnější! Přitom to ale nevylučuje přísný eko­-zákony. Ale vypiplat již i dieselový motory, že z nich jde jen nejedovatý­(!­) CO2 a pak je stejnak zabít zákony..., to je velká nezodpovědnost! Rozežranost! Nebo neznalost?)
Odpovědět0  0
Spočítal vůbec někdo alespoň rámcově, jaký celkový průněrný výkon dobíječek bude třeba ­- aby stačila výroba i když nefouká a bude hnusně­(!!!­) a jak bude nutné posílit sítě!? Neb Německo vsází jen na vítr a Slunce... :­-­/

Protože průměrná okamžitá spotřeba PHM a z něj uvolněná energie všech automobilů zatím se spalovákem, bude mnoho a mnoho a mnoho GW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tento výkon chtějí nahradit! elektrikou??? :­-­(­)...

A co kamiony! Budou vozit ještě další přívěs ­- na akumulátory?...

Bude taky povinná... dobíječka v každém podniku u každého skladu, kde kamiony čekají na nakládku, aby nečekaly ještě znovu u nabíječky? Kolik km ujede 40t náklaďák na jedno nabití natož v Alpách!?...

Jak bude dobíjen např v ČR natož v Rumunsku a pod. ;­-­)

V CR nejsme 20 let schopni ani opravit povrch jediné dálnice! ani silnic 1. tříd, nadož nižších, ale budeme zvládat vybudovat silovou síť pro rychlonabíječky ­- to je minimálně 100A x 380V = 38kw!­/ 1 automobil! :­-­(­)

A taky potřebuje ČR zdroje, nemajíli elektromobily kouřit za rohem ­- v tepelných elektrárnách... Ale ani Dukovany to nevytrhnou ani dostavbou dalších bloků, neb již dnes umí stávající bloky vypařit na plný výkon tuším 6m3­/1s vody, ale říčka Jihlava má v létě průtok třeba jen 4m3­/1s :­-­( Řekl to někdo těm politikům, co o tom rozhodují!?...

Může tedy leda jen zvýšit krátkodobý výkon jen na vyrovnávání špiček odběru ­- jako akumulátor, což činí již dnes ­- přečerpáváním vody z mohelnické dolní nádrže do horní dukovanské. Nic víc. Průměrný přírůstek výkonu bude tedy 0!!!!!............ A bude to stát prej 300mld! Takže počítám spíše bilion!!!, že soudruzi... :­-­(

Zaplatí to celé domácnosti v cene elktriky a to i ty co nemaj auto a nikam necestují rozmařile :­-­( Již dnes doplácí každá paušál na obnovitelné zdroje ­(rozuměj i na Kasl­-ovu FVE ­- kde má podíl a který o podpoře FVE hlasoval za KDU­-ČSL pro­-sebe... a co Kalousem musel napravovat po něm. Apropo i kvůli Kaslovi odešel Kalousek od Lidovců A další už jen ODS byla proti takovéto podpoře FVE­) 500kč­/měs aniž by debrala jedinou kWh :­-­(

Tak co, budu platit nově 1000,­-kč­/měs, brzy z důchodu ­(invalidní je jen 6.000,­-kč!...­) , aniž bych měl automobil, aby mohlo boháči v Teslách za 2mega jezdit na vejlety :­-/
Odpovědět0  0