Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nový Renault Clio je menší zvenčí, větší uvnitř

5.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Renault dnes představil novou generaci oblíbeného malého vozu Clio. Ten má kupodivu o trochu menší rozměry než předchůdce, ale větší vnitřní prostor. K dispozici bude mít benzinové motory bez turba i s ním, turbodiesel a dokonce i hybrid.
Automobilka Renault uvádí novou generaci svého malého vozu Clio. To je postaveno na nové platformě CMF-B, přináší také spoustu digitálních pomocníků a několik nových motorizací. Jeho rozměry jsou v některých mírách dokonce menší než u předchůdce. S délkou 4050 mm je o 12 mm kratší a výška 1440 mm je také menší. Šířka se pak ustálila na hodnotě 1798 mm, což je typické spíše u vozů o třídu výše.
 
Renault Clio
 
Rozvor vozu má nyní hodnotu 2583 mm a hmotnost nejlehčího Clia začíná na 1042 kg. Velmi působivý je objem zavazadlového prostoru, který může mít až 391 litrů. Opět jde o hodnotu, která je typická spíše pro nižší střední třídu. Automobil může obouvat pneumatiky s koly o průměru 15 až 17 palců. Příď vozu odpovídá současnému trendu designu u vozů Renault, u všech verzí půjde o typ LED. 
 
Renault se snažil zapracovat na kvalitě vozu, ten tak nyní využívá více měkčených plastů. Smart Cockpit je pak názvem pro nový infotainment systém, který využívá 9,3" obrazovku. Přístrojový štít je nyní digitální a může mít úhlopříčku 7" až 10". 10palcová verze pak dokáže zobrazit i navigaci.
 
Renault Clio
 
Bohatá bude i elektronická výbava. Dostat tak můžete adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go pro autonomní jízdu v zácpě. Funguje až do rychlosti 160 km/h, udržuje vůz v jízdním pruhu (pouze pokud jsou namalovány čáry na silnici) a pochopitelně je k dispozici pouze s automatem EDC (tedy motorem 1.3 TCe. Systém vyžaduje interakci řidiče každých 13 sekund. Pokud se ani po dalších dvou pokusech řidič nedotkne volantu, systém se po 48 sekundách deaktivuje. K dispozici je také automatické přepínání potkávacích a dálkových světel.
 
O bezpečnost se stará mnoho dalších systémů. Je zde např. automatické brzdění při detekci překážky (např. chodec nebo cyklista), signalizace mrtvého úhlu i rozpoznávání dopravních značek s oznámením o překročení rychlosti. Dále tu můžete najít kamery pro 360° záběr okolí vozu, parkovací asistent pro všemožné druhy parkování (podélné i příčné), který ovládá volantem a řidič už musí jen dávkovat plyn a řadit.
 
Renault Clio
 
Multimediální systém Easy Link je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay, nechybí ani 4G LTE připojení např. pro systém eCall. Umožňuje ale také automatickou aktualizaci map do navigace od TomTomu.
 
Pokud jde o motorizace, nabídka začíná atmosféricky plněným tříválcem 1.0 sCe o výkonu maximálně 65 koní (43 kW) nebo 75 koní (55 kW). V obou případech dosahuje maximálního točivého momentu 95 Nm. Párován bude výhradně s 5stupňovou manuální převodovkou. Zájemci o dynamičtější jízdu si budou moci zakoupit verzi s přeplňovaným motorem 1.0 TCe, který nahrazuje původní 0.9 TCe. Oproti němu dostává 10 koní a 20 Nm navíc, takže se nyní může chlubit maximálním výkonem 99koní (73 kW) a točivým momentem 160 Nm. I tento motor bude k dispozici s 5stupňovým manuálem, později se ale dostane i na bezestupňovou převodovku X-Tronic s možností simulace převodových stupňů.
 
Renault Clio
 
Tímhle ale benzínová nabídka nekončí a Clio bude možné také pěkně prohánět díky výkonnému motoru 1.3 TCe. V tomto případě už dostanete 130 koní (96 kW) a točivý moment 240 Nm. Tentokrát bude k dispozici 7stupňová dvojspojková převodovka EDC. Pro ty, kteří budou chtít jezdit v Cliu zejména delší trasy, tu budou i naftové verze 1.5 Blue dCi s katalyzátorem SCR. Vybrat si bude možné ze dvou variant. Slabší nabídne 85 koní (63 kW) a 220 Nm, zatímco silnější si polepší na 115 koní (85 kW) a 260 Nm. Najdete zde šestistupňovou manuální převodovku.
 
A nakonec se dostane dokonce i na hybridní verzi E-TECH Hybrid. Ten kombinuje zážehový motor o objemu 1,6 litru a dva malé elektromotory. Samotný akumulátor je ale opravdu maličký a má jen 1,2 kWh. Přesto Renault tvrdí, že 80 % jízdy ve městě zvládne nové Clio jen na elektřinu (1,2 kWh je dle běžných spotřeb dobré tak na cca 8 km) a spotřeba ve městě má být o 40 % nižší než u čistě spalovací verze. Nové Clio bude k dispozici i se sportovním packetem R.S. Line nebo v luxusní variantě Initiale Paris.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama