Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nové Volvo S60 je z USA a nemá diesel

22.6.2018, Milan Šurkala, aktualita
Volvo představilo nový sedan střední třídy S60. Tentokrát se bude vyrábět v USA a podobně jako mnoho jiných aut, přijde o naftovou verzi. K mání bude jen s benzinovým a hybridním pohonem. Ve všech případech se čtyřválcem.
Automobilka Volvo už před rokem oznámila, že končí s vývojem dieselů a jde to vidět i na novém sedanu S60. Ten bude mít čtyři různé verze, ale ani jedna nebude naftová. Ve skutečnosti je tu totiž na výběr jen jeden motor, ale v mnoha různých konfiguracích. Vždy je tu benzinový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o objemu 1969 cm3 (82×93,2 mm).
 
Volvo S60 zepředu
 
klikněte pro zvětšení
 
V základní verzi T5 je naladěn na 187 kW při 5500 otáčkách za minutu a dosahuje maximálně točivého momentu 350 Nm. Vůz je schopen dosáhnout 230 km/h, na stovku zrychlí za pouhých 6,5 sekundy. Spokojit se budete muset s 55litrovou nádrží. Spotřeba dle staré metodiky činí 6,6 až 6,9 litru na 100 km, nicméně nová reálnější WLTP hovoří o 7,2 až 8,1 litru.
 
Volvo S60 zezadu
 
klikněte pro zvětšení
 
Model T6 AWD bude mít už podle svého názvu pohon všech čtyř kol. Jeho výkon byl naladěn ještě o něco výše a dosahuje 235 kW při 5700 otáčkách za minutu (takový max. výkon má např. i sportovní Honda Civic Type-R). Maximum točivého momentu povyskočilo na 400 Nm a zlepšila se také dynamika vozu. Maximální rychlost je 250 km/h, zrychlení na stovku se odehraje už jen za 5,6 sekundy a vyšší apetit motoru bude vynahrazen trochu větší 60litrovou nádrží. Kombinovaná spotřeba činí 7,4 až 7,6 litru na 100 km dle staré normy a 8,0 až 8,9 litru dle té nové.
 
Volvo S60 boční pohled
 
klikněte pro zvětšení
 
K dispozici ale budou i hybridní verze T8 a T8 Polestar. Obě jsou doplněny o 65kW elektromotor a 10,8kWh baterii, která má stačit na ujetí necelých 50 km. Základní verze dosáhne na kombinovaný výkon 287 kW a 640 Nm. Vůz se rozjede na 250 km/h a stokilometrovou rychlost dosáhne za 4,9 sekundy. Verze Polestar posílí dokonce na 298 kW a 670 Nm. Zrychlení na 100 km/h by se pak mělo odehrát jen za 4,7 sekundy. Některé trhy by se měly dočkat i verzí T3 a T4 s tříválcovým 1,5litrovým motorem. V prvním případě lze čekat 115 kW a 265 Nm, v tom druhém pak 140 kW a 300 Nm.
 
Volvo S60 interiér
 
klikněte pro zvětšení
 
Automobil má rozměry 4761 mm na délku, 1850 mm na šířku a 1431 mm na výšku. Rozvor kol činí 2872 mm. Zavazadlový prostor má objem 442 litrů, což není mnoho. Vůz se bude tentokrát vyrábět v Charlestonu v Jižní Kalifornii. Samozřejmostí jsou i bezpečnostní asistenti jako automatické brzdění před překážkou nebo Pilot Assist pro částečné autonomní řízení na dobře značených silnicích do rychlosti 130 km/h. Na trhu by se měl objevit začátkem příštího léta, nicméně ceny ještě nebyly zveřejněny.
 
Volvo S60 celkový interiér
 
klikněte pro zvětšení
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama