Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nové SUV Ford Kuga přichází se třemi hybridními verzemi

4.4.2019, Milan Šurkala, aktualita
Ford představil novou generaci SUV Kuga, které přináší větší vnitřní prostor a inovované pohoné jednotky. Zejména jde o výraznější elektrifikaci, kdy budou v nabídce hned tři různé verze s hybridním pohonem.
Automobilka Ford je nespokojena s prodeji svých SUV a doufá, že to zlepší nová Kuga. Zatímco v Evropě mají ostatní v průměru každé třetí prodané auto z kategorie SUV, u Fordu je to jen každé páté. I přesto je stávající Kuga hodně populární, je to totiž třetím nejprodávanějším Fordem v Evropě po Fiestě a Focusu se 153800 kusy za rok 2018. Nový vůz chce bodovat větším vnitřním prostorem, designem i bohatou výbavou.
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
Ta tak např. zahrnuje připojení k internetu pomocí FordPass Connect, možnost bezdrátového nabíjení telefonů, infotainment systém Ford SYNC 3 s 8" dotykovou obrazovkou, nechybí ani možnost audia Bang&Olufsen (575W, 10 reproduktorů) a 12,3" digitální přístrojový štít. Pochopitelně nechybí ani technologie pro částečně autonomní řízení, jako jsou Stop&Go udržování vozu v jízdním pruhu. Nechybí ani parkovací asistent (zajede do mezery, která délku auta přesahuje o 92 cm), rozpoznávání dopravních značek, kamery vepředu i vzadu a heads-up displej. Některé modely mohou mít i aktivní potlačování hluku.
 
Kuga Titanium bude mít denní LED světla, sportovní prvky, jako jsou přední sopiler a zadní difuzor, 17" kola s možnost dokoupit verze až s průměrem 19 palců. Kuga Vignale přidá hliníkové prvky (např. střešní ližiny), jiný tvar nárazníků, 18" kola s možností příplatku za 19" nebo dokonce 20" průměr. Interiér je včetně volantu v kůži. Kuga ST-Line hraje na sportovní notu, takže vedle spoileru, difuzoru nabídne i sprtovní nástavce prahů, 18" nebo 19" kola, dvě koncovky výfuku (tu má i VIgnale), hliníkové pedály, červené švy, jiný tvar volantu a další detaily.
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
Výrobce zapracoval i na aerodynamice a snížil hmotnost vozu až o 90 kg, což se příznivě projevuje na spotřebě paliva. Novinka je o 44 mm širší a o 89 mm delší, přičemž se rozvor prodloužil o 20 mm a o stejných 20 mm se ale snížila výška. Přesto je zde v interiéru na výšku o 13 mm více vepředu a o 35 mm vzadu. Zvětšila se také šířka interiéru a zavazadlový prostor o velmi slušných 67 litrů.
 
Pokud jde o motorizace, základem je zde benzínový tříválec 1.5 EcoBoost. Ten je nabízen ve dvou verzích s 88 kW (120 koní) a 110 kW (150 koní), přičemž slibuje spotřbu 6,5 l/100 km (149g CO2/km). Je vybaven možností deaktivace jednoho válce, takže v nízké zátěži pak jede jako litrový dvouválec. To je možné dosáhnout během 14 milisekund. Má variabilní časování ventilů a kombinaci přímého i nepřímého vstřiku benzínu.
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
V případě naftových motorů je základem 1.5 EcoBlue s 88 kW (120 koní), který dosahuje papírové spotřeby 4,8 l/100 km a 127 g CO2/km. Asi více nadšení vzbudí větší 2.0 EcoBlue s výkonem 140 kW (190 koní), jehož spotřeba je ale vyšší a činí 5,7 l/100 km (150 g CO2/km). Oba dva motory mají turbodmychadlo s rychlou odezvou a vysokotlaké vstřikování nafty. Silnější 140kW turbodiesel a slabší 88kW benzín jsou k dispozici i s novou 8stupňovou automatickou převodovkou.
 
Nyní se dostáváme k hybridním verzím. EcoBlue Hybrid kombinuje naftový dvoulitr s výkonem 110 kW (150 koní) a mild-hybridní technologii s integrovaným startérem/generátorem (BISG). Má 48V akumulátor a BISG dokáže i pomoci s pohonem auta. Spotřeba se takto snížila na 5,0 l/100 km (132 g/km).
 
Ford Kuga
 
klikněte pro zvětšení
 
Kuga Hybrid je klasickým hybridem, jenž má 2,5litrový benzínový motor s Atkinsovým cyklem, elektromotor a malý Li-Ion akumulátor. Samozřejmostí je i speciální převodovka, která dokáže kombinovat točivý moment ze spalovacího a elektrického motoru. K dispozici bude jen s předním pohonem od roku 2020 a slibuje spotřebu 5,6 l/100 km (130 g CO2/km).
 
Kuga Plug-In Hybrid je v podstatě podobným vozem rovněž s tímto 2,5litrový motorem, nicméně tentokrát už má mnohem větší 14,4kWh akumulátor, který lze nabíjet ze zásuvky (pomalým nabíjením se to zvládne za 4 hodiny). Na jedno nabití dokáže ujet až 50 km na elektřinu, takže pokud se vejdete do této vzdálenosti, můžete jezdit za nulovou spotřebu benzínu. Papírová spotřeba činí 1,2 l/100 km (29 g CO2/km) a praxe bude právě extrémně záviset na tom, zda budete pravidelně nabíjet a jak dlouhé trasy na toto nabití budete jezdit. Celkový výkon soustavy dosahuje 165 kW (225 koní).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama