Nokia 9 se zpozdila kvůli problémům s fotoaparáty
8.12.2018, Jáchym Šlik, aktualita
HMD Global přiznalo důvod, proč stále nebyla představena vlajková loď Nokia 9. Dále jsme se dozvěděli, že za poslední dva roky bylo prodáno 70 milionů telefonů Nokia. A odhaleny byly také některé plány do budoucna.
Tento týden byla představena Nokia 8.1, nejlépe vybavený smartphone letošního roku. Nejedná se ovšem o vlajkovou loď v pravém slova smyslu, proto není divu, že někteří fanoušci začínají být nervózní, zda se vůbec někdy dočká premiéry Nokia 9 PureView – o tomto modelu se totiž spekuluje od roku 2017. Britta Gerbracht z německé pobočky HMD Global se ovšem v rozhovoru vyjádřila k nové vlajkové lodi. Kromě toho, že několikrát potvrdila název Nokia 9, také připustila několik zpoždění. Představení smartphonu mělo být odsunuto kvůli neuspokojivé kvalitě zadního fotoaparátu. Připomeňme, že Nokia 9 by měla využívat pětici zadních snímačů, proto je očekávána i oslnivá kvalita výsledných fotek. Poslední vlajkové lodě od HMD Global přitom recenzenty svými fotoaparáty příliš nepřesvědčily.
HMD Global se chce od příštího roku stát jedním z lídrů inovací. přičemž tuto roli chce ještě více posílit v letech 2020 a 2021. Společnost chce také investovat více prostředků do zákaznické podpory a vybudovat silnou internetovou komunitu zákazníků. V plánu je rozšíření nabídky příslušenství a zůstat by mělo současné schéma značení smartphonů, takže např. po Nokii 6.1 bude následovat model 6.2.Naopak v blízké době neočekávejme žádná nová zařízení, která by se vezla na retro vlně jako Nokia 3310 nebo 8110. Obnovená značka Nokia nedávno oslavila dvouleté výročí a při této příležitosti se podělila o jeden významný úspěch – dosud stihla prodat úctyhodných 70 milionů telefonů (včetně tlačítkových mobilů). Drtivou většinu zákazníků přitom tvořili muži ve věku nad 35 let, kteří finskou značku znali z minulosti.
Největší zájem z nedávno představených modelů je mezi zákazníky o Nokii 6.1, daří se také Nokii 7 Plus a Nokii 3.1. Společnost potvrdila, že většina příjmů pochází z cenově dostupnějších smartphonů, zatímco prémiovým modelům se na trhu zatím tolik nedaří. V budoucnu chce HMD Global posilovat svou pozici v cenové hladině od 300 do 400 eur a získat více mladších zákazníků, na které by měly cílit nadcházející reklamní kampaně – některé z nich by měly být spojeny se světem eSports.
Zdroj: Winfuture.de